JĘZYK POLSKI:
Klasa VI – III tydzień
Szatan z VII klasy (przed analizą)
– plan wydarzeń (10 punktów w brudnopisie) + bohaterowie
-zaznaczyć w tekście: sposób odpytywania profesora Gąsowskiego
-historia Kamila de Berier
-opis Adasia i opis profesora Gąsowskiego
-trzy przykłady (dowolne ) niezwykłych umiejętności Adasia
………………………………………………………………………………………………………………………………………….
30.03. Temat: Oddziaływanie Biblii na świadomość i kulturę.
tekst str.248-249 (obejrzeć, przeczytać)
Do zeszytu:
https://epodreczniki.pl/ wpiszcie : Motywy religijne w sztuce cz. I
(na dole strony Wybrane motywy ze Starego Testamentu 1:30 i Wybrane motywy z Nowego Testamentu 1:28
https://biblia.wiara.pl/doc/422837.Obrazy-o-tematyce-biblijnej STARY TESTAMENT
https://pl.aleteia.org/slideshow/piec-najpiekniejszych-katolickich-rzezb-wszech-czasow-slideshow/6/
obejrzeć 5 rzeźb
– zakazany owoc –
– wieża Babel –
– syn marnotrawny –
– Salomonowy wyrok –
– Ziemia obiecana-
– manna z nieba –
31.03. Temat: Ukryte znaczenie przypowieści o siewcy.
tekst str. 251
przypowieść –historia oprócz znaczenia dosłownego ma głębszy sens. Ilustruje ogólne zasady postępowania, wskazuje wzorce i daje pouczenie.
droga-
skały-
ciernie-
dobra gleba-
Zad. dom. Obejrzę Przypowieść o siewcy # 21YouTube
1.04. Temat: Jak okazywać dobroć?
tekst 252-253
samarytanin- człowiek miłosierny, śpieszący z pomocą chorym i słabym
1.Wyjaśnij frazeologizmy:
wyciągnąć pomocną dłoń , oddać ostatnią koszulę, mieć serce na dłoni
(nie zapisuj znaczenia w zeszycie, ale spróbuj wykorzystać w konkretnych zdaniach)
…………………………………………………………………….
Zad. dom. Obejrzę Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie 7 N.T. YouTube
3.03. Temat: Czy uważnie przeczytaliśmy powieść K. Makuszyńskiego
,,Szatan z VII klasy”? -2 lekcje
Czas fabuły – obejmuje wydarzenia od 1811/12r. oraz zdarzenia z 1863r
I-planowi-……………………………………
II planowi-…………………………………….
epizodyczni-…………………………………..
………………………………………………..
Zad. dom. Przygotuję (zaznaczę) fragmenty dot. Adasia Cisowskiego.
JĘZYK ANGIELSKI:
KLASA 6
30.03.2020 – 03.04.2020
JĘZYK ANGIELSKI
Witam Was, szanowna szósta klaso po dłuższej chorobie i zapraszam do współpracy. Bardzo proszę zalogować się na stronie wydawnictwa Pearson w eDesk (kod dostępu na okładce podręcznika) – są tam wszystkie nagrania do podręcznika i ćwiczeń, pamiętajcie również o kodach QR w ćwiczeniach.
Zaczynamy nowy dział: Health Matters.
Przepisz do zeszytu i przetłumacz wyrażenia z tabelki oraz ramki LOOK z ćw.3 str.67 (wykorzystaj słowniczek z podręcznika ze str.75) oraz popatrz na str.66 i powiedz jakie problemy zdrowotne mają super bohaterowie. Następnie wykonaj ćwiczenia 1-5 ze str. 42, zrób zdjęcie i prześlij na adres gfilipekgomez88@gmail.com
Przeczytaj tekst z podręcznika str.68 i wykonaj ćw.1 i 2. Następnie przepisz do zeszytu tabelkę Get Grammar ze str.69 i naucz się tych przykładów.
Przypomnij sobie wiadomości z tabelki Get Grammar (str.69) i wykonaj ćwiczena 1-5 ze str.43 w zeszycie ćwiczeń. Następnie zrób zdjęcie i prześli na adres gfilipekgomez88@gmail.com .
W razie potrzeby proszę się ze mną kontaktować mailowo lub przez Messenger.
Pozdrawiam Was serdecznie, życzę zdrowia i wytrwałości,
Grażyna Filipek-Gomez
KLASA 6 06-08.04.2020
UWAGA: Bardzo przepraszam ale podałam zły adres mailowy we wcześniejszym wpisie. Powinno być gfilipekgomez88@gmail.com .
Proszę pamiętać o przesyłaniu ćwiczeń i zadań na mojego maila lub przez Messengera.
Przeczytaj komiks i wykonaj ćw. 2 ze str. 70. Następnie przepisz do zeszytu tabelkę ze str. 71 – zdania twierdzące, przeczące i pytające z czasownikiem ‘should’ – ‘powinieneś’.
Wykonaj ćwiczenia 3,4,5 i 6 ze str. 71 z podręcznika oraz 1,2,3 i 4 ze str. 44 z zeszytu ćwiczeń. Ćwiczenie 5 jest dla chętnych – oczywiście na ‘plusy’.
Przeczytaj dialog ze strony 72 i odpowiedz na pytanie z ćw.1 – Czy George jest naprawdę chory?
Przepisz zwroty z ćw. 2 do zeszytu i naucz się ich. Następnie połącz wyrazy z ćw.3 z odpowiednimi obrazkami.
Wykonaj ćw. 1,2,3 i 4 ze str.45 w zeszycie ćwiczeń.
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę zdrowych i pogodnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego – HAPPY EASTER
Grażyna Filipek-Gomez
BIOLOGIA:
Witam Was moi drodzy, przypominam Wam ,że do 3.04. macie się „oswoić” z rybami płazami, pamiętajcie o zadaniach w ćwiczeniach, mam nadzieję,że powtarzacie ten materiał (ryby i płazy). Niedługo zadanie na ocenę.
Teraz trochę spraw organizacyjnych.
Ponieważ przez pewien czas (z przyczyn technicznych) nie mogę się z Wami komunikować przez epodręcznik, nadal będę Wam wysyłać informacje, zadania, wytyczne, tak jak teraz, czyli przez naszą stronę internetową. Wy natomiast, będziecie mi odsyłać zadania lub jakiekolwiek zapytania na następującą pocztę: ko.bialek12@gmail.com
Pozdrawiam Was, mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i niedługo będziemy mogli się zobaczyć w szkole.
Kinga Ochel Białek.
Temat: Ryby i płazy – co o nich wiemy?
GEOGRAFIA:
Trzeci tydzień : 30.03.2020r.
Temat: Energetyka w Europie.
Proszę zapoznać się z tematem z podręcznika od str. 114 do 119.
Polecenie:1) W zeszycie wymień źródła energii ( odnawialne i nieodnawialne ).
2) Odpowiedz na pytanie? Dlaczego wykorzystanie źródeł energii elektrycznej w Europie się zmienia? / materiał ze str.118
Zadanie: W zeszycie wykonaj ćwiczenie : 1 ze str. 119.( Zadanie na ocenę , prześlij na adres: boguslawa.janik@op.pl
Czwarty tydzień: 06.04.2020r.
Temat: Turystyka w Europie Południowej.
Odpowiedz na pytania ( odpowiedzi zapisz w zeszycie ucznia) :
1) Dlaczego Europa Południowa jest atrakcyjna dla turystów?
2) Cym jest infrastruktura turystyczna?
Materiał w podręczniku od str. 120 do 124.
Zadanie dodatkowe: Odszukaj w dodatkowych źródłach informacje na temat negatywnych skutków rozwoju turystyki w rejonie Morza Śródziemnego. Podaj przykłady.
Korzystaj z podręcznika, atlasu oraz Internetu .
www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-6
Zadania przesyłajcie na pocztę elektroniczną lub na grupie ( zdjęcie).
Wasza aktywność, kontakt z nauczycielem jest potwierdzeniem obecności.
HISTORIA:
Poniedziałek 1 godzina
6.04
|
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów1. unia polsko-saska i jej skutki
– wielka wojna północna i wojna domowa w Rzeczypospolitej 2. sejm niemy i wzrost zależności Rzeczypospolitej od sąsiadów 3. podwójna elekcja Augusta III i Stanisława Leszczyńskiego 4. rozwój szkolnictwa – Collegium Nobilium
|
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:*film na YT https://www.youtube.com/watch?v=pf-9vpQyxic Rzeczpospolita pod rządami Wettinów
*samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie6@op.pl
Dla chętnych: https://www.youtube.com/watch?v=IpkMLhrvEDw jak się robi porcelanę |
Odpowiedz: 1 co oznaczają przysłowia „Od Sasa do Lasa” i „Za króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa” 2. Który z patronów szkół w gminie Rzezawa otrzymał Order Orła Białego? |
PLASTYKA:
Temat: Kartka wielkanocna
-pracę należy wykonać na kartce kolorowej lub białej ( najlepiej technicznej)
-wymiary kartki to 18cm x 14cm
– w realizacji tematu wykorzystajcie najważniejsze symbole wielkanocne ( baranek, pisanka, koszyczek wielkanocny z pisankami, kurczątko, zajączek, gałązki bazi lub bukszpanu, wiosenne kwiaty)- oczywiście nie wszystkie symbole na jednej kartce, wybór należy do Was
-technika wykonania pracy dowolna ( wycinanka, wyrywanka, rysowanie kredkami, pisakami, cienkopisami, kolorowe tkaniny – polecam łączenie technik.
– kartka powinna zawierać napis „Wesołych Świąt” lub „Wesołego Alleluja”
– pracę proszę przesyłać do 8.04 (środa)
Wszelkie pytania, konsultacje oraz ukończone prace przesyłajcie proszę na adres:
jadwigatrza.szkola@gmail.com
Ważna informacja!
Proszę o przesyłanie prac na poprzedni temat: Pomagamy drugiemu człowiekowi. Jest to temat dla wszystkich obowiązkowy i bardzo aktualny. Termin nadsyłania prac to 30. 03 (poniedziałek).
Temat : Kartka wielkanocna
Przypominam, że temat ten jest aktualny do 8 kwietnia.
Dokładne informacje w tematach ubiegłego tygodnia.
Czekam na prace pod stałym adresem: jadwigatrza.szkola@gmail.com
INFORMATYKA:
Dzisiaj zajmiemy się elementami retuszu zdjęć w Gimpie. Wszyscy słyszeli o Photoshopie i jego możliwościach. Wiemy, że okładki większości znanych kolorowych gazet powstają z zastosowaniem tej aplikacji i sprawiają, że każdy może wyglądać jak gwiazda. My nie będziemy w taki sposób zmieniać rzeczywistości ale postaramy się odkryć kilka rozwiązań zmieniających istniejące zdjęcia w – na przykład – dzieła sztuki. Na początek będziemy manipulować kontrastem i jasnością fotografii. W tym celu proszę znaleźć na dysku komputera lub w Internecie zdjęcie dowolnego kwiatu, otworzyć je we wcześniej uruchomionym Gimpie i poddać czynnościom wskazanym w podręczniku na str. 109, można skorzystać oczywiście z internetowej wersji podręcznika -https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Informatyka-lubie-to[SP][kl_6][pr_2019]/
Pamiętać należy tutaj o dokładnym odnalezieniu numeru strony (należy kierować się numeracją wewnątrz podręcznika a nie w aplikacji do jego uruchamiania).
Efekt swojej pracy wyeksportujcie do formatu JPG i prześlijcie do mnie na adres: bobbob@op.pl
Należy w kolejności wykonać czynności: Plik→Wyeksportuj jako→a teraz wybierz rozszerzenie JPEG lub JPG.
Jeśli ktoś będzie miał jakiekolwiek problemy, to proszę o tym napisać: bobbob@op.pl
MUZYKA:
Dzisiaj kilka słów na temat instrumentów dętych. Jak wiemy źródłem dźwięku jest drgający wewnątrz instrumentu słup powietrza. Instrumenty te dzielą się na trzy grupy: drewniane, blaszane i klawiszowe. Zapoznaj się z umieszczonymi poniżej linkami zawierającymi materiały na ich temat i zapamiętaj kilka przykładów z każdej grupy. O odpowiedź na te pytania poproszę gdy zapoznamy się z większą ilością zagadnień.
https://epodreczniki.pl/a/organy-i-akordeon—instrumenty-dete/DDNEgIkQp
https://epodreczniki.pl/a/jak-wyczarowac-muzyke-z-powietrza—instrumenty-dete-blaszane/DhFLX5SYu
http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-muzyce/muzykoteka-szkolna-gra-miejska-i-poledwica-na-klarnecie-37/
http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-muzyce/muzykoteka-szkolna-gra-miejska-i-poledwica-na-klarnecie-37/
MATEMATYKA:
TEMAT: Zadania tekstowe z zastosowaniem równań
TEMAT: Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem równań c.d.
TECHNIKA:
Temat : Sztuka nakrywania do stołu
WDŻ:
DORADZTWO ZAWODOWE:
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
edukacja zdrowotna :
zasady zdrowego odżywiania
https://www.youtube.com/watch?v=DF4znGEcBPU&t=129shttps%3A%2F
ćwiczenia ogólnorozwojowe:
poniżej podaję link do wykonania prawidłowej „pompki”
https://www.youtube.com/watch?v=_spPWlYR0bE
zadanie do wykonania:
przez cały dzień wykonuj co godzinę jedną lub dwie „pompki” przez tydzień w piątek sprawdź czy wykonasz 10 „pompek ” w 1 serii
trening ogólnorozwojowy z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała
https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo
proszę się nie sugerować ze w tytule jest napisane „dla mężczyzn” próbują ćwiczyć wszyscy.
Historia sportu:
Igrzyska Olimpijskie
https://sciaga.pl/tekst/153157-154-igrzyska-olimpijskie
podaję link na który proszę przysyłać potwierdzenia o zapoznaniu się z podanym materiałem oraz o wykonaniu zadanego zadania
wuef.dabrowka@onet.eu
ps proszę o przesłanie czasu wykonania podporu przodem „deska” (zadanie z poprzedniego tygodnia)
pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa
Dzień dobry.
Bardzo proszę o zapoznanie się z poniższym filmikiem instruktażowym, który pomoże wyobrazić sobie lepiej odbicie piłki sposobem górnym i dolnym w siatkówce. Objaśnia Mariusz Wlazły jeden z najlepszych siatkarzy świata wice mistrz świata 2006, mistrz świata oraz MVP 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=kfkZYQCDO84
https://spryciarz.com/poradnik-typera/mistrzostwa-swiata-w-pilce-noznej-historia-i-ciekawostki,122