JĘZYK POLSKI:
JĘZYK ANGIELSKI:
BIOLOGIA:
GEOGRAFIA:
GEOGRAFIA – PLANETA NOWA
Piąty tydzień : 21.04.2020r.
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu „Gospodarka Europy”.
Proszę zapoznać się z krótkim podsumowaniem z podręcznika od str. 125 do 126.
Polecenie: 1) W zeszycie wykonaj test „Sprawdź się” na str. 127/128.
(Zadanie, prześlij na adres: boguslawa.janik@op.pl )
Jeśli pojawią się problemy ze zrozumieniem zagadnienia, jestem do Waszej dyspozycji.
Piszcie na grupie.
Korzystaj z podręcznika, atlasu oraz Internetu.
www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-6
Zadania przesyłajcie na pocztę elektroniczną lub na grupie (zdjęcie).
Wasza aktywność, kontakt z nauczycielem jest potwierdzeniem obecności.
HISTORIA:
Poniedziałek
1 godzina 20.04 |
Temat: Pierwszy rozbiór Polski.
1. Okoliczności wyboru Stanisława Poniatowskiego na króla Rzeczypospolitej 2. Reformy Stanisława Augusta Poniatowskiego (reforma monetarna, założenie Szkoły Rycerskiej) 3. Konfederacja barska 4. Okoliczności i skutki pierwszego rozbioru Rzeczypospolitej 1772r. 5. Ustanowienie Komisji Edukacji Narodowej – 1773 r. |
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:
*film na YT https://www.youtube.com/watch?v=5biNN8yJBBo Pierwszy rozbiór Polski – Lekcje historii pod ostrym kątem – Klasa 6 *samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie6@op.pl
|
1. Wymień prawa kardynalne.
2. Dlaczego doszło do konfederacji barskiej? 3. Który bohater, poznany przez Was wcześniej brał udział w konfederacji barskiej? Odpowiedzi w komentarzach, na priv lub na mailu. |
Piątek
1 godzina 24.04 |
Temat: Kultura polskiego oświecenia.
1. Polska literatura oświeceniowa 2. Narodziny Teatru Narodowego 3. Mecenat Stanisława Augusta Poniatowskiego i obiady czwartkowe |
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:
*film na YT https://www.youtube.com/watch?v=3liZBg1lu-c Czasy stanisławowskie *samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie6@op.pl
|
Wyślij na maila CV dowolnego bywalca obiadów czwartkowych
(CV wg załączonego wzoru – podaj źródło, z którego zaczerpnąłeś wiedzę o życiu postaci) |
PLASTYKA:
INFORMATYKA:
Witam klasę VI ponieważ w najbliższym czasie będziemy przechodzić na platformę office365 dlatego bardzo proszę o przeczytanie sobie z podręcznika zagadnień od str. 39 – 43 ponieważ to pomoże Wam w sprawnym poruszaniu się po usłudze. Niebawem otrzymacie dane do aktywacji kont na platformie Office 365. Pozdrawiam G.Kuc
MUZYKA:
Temat: Instrumenty dęte w muzyce zespołowej.
Na tej poprzedniej lekcji poznaliśmy instrumenty dęte. Dzisiaj kolejne przykłady, a także połączenie pojedynczych instrumentów w grupy i przedstawienie ich w formie orkiestry. Specyfika i „przenośność” zwłaszcza instr. dętych blaszanych pozwala na wykonywanie muzyki w ruchu, marszu, na wolnym powietrzu. Posłuchaj przykładu, zapoznaj się z linkami, a w uzupełnieniu poprzedniej lekcji naucz się definiować pojęcia: ustnik, stroik, czara głosowa.
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/instrumenty/tuba/
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/instrumenty/puzon/
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/instrumenty/waltornia/
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/instrumenty/trabka/
MATEMATYKA:
TECHNIKA:
WDŻ:
DORADZTWO ZAWODOWE:
RELIGIA
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
Link poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=SMkccyjsPDQ
Poniżej link do rozgrzewki: https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8
Następnie do próby szybkości uczeń przygotowuje się poprzez bieg z wysokim unoszeniem kolan 5 razy po 10 sekund. Później wykonaj 5 razy próbę szybkości Testu Zuchory – bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan i klaskaniem pod kolanami. Liczymy ile razy uda nam się klasnąć w ciągu 10 sekund.
Link do Testu Zuchory: http://www.gimpszow-sport.vot.pl/files/isf_zuchory.pdf
3. Prawidłowe ubieranie a zdrowie.
Ubranie ograniczające swobodne poruszanie może zmienić prawidłowe wzorce ruchowe, a nawet prawidłowy tor oddechowy, co może być przyczyną przeciążenia narządu ruchu, dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Wskazane są ubrania z naturalnych, oddychających materiałów, lekkie, nie ograniczające swobodnych ruchów. Biustonosz powinien być dopasowany, odpowiednio podtrzymujący biust (obciążenie kręgosłupa piersiowego i szyjnego). U osób z problemami z kręgosłupem najlepiej aby był zapinany z przodu, u osób z problemem w zakresie kręgosłupa szyjnego, barków górna część odzieży np., bluzki powinny być zapinane z przodu, tak aby nie było konieczności unoszenia rąk powyżej barków podczas np. zakładania czy ściągania odzieży przez głowę.
Nieprawidłowe są:
1. Obuwie na twardych podeszwach, na wysokich obcasach, wykonane z „nieoddychających” materiałów, niestabilne, niedopasowane, zbyt ciasne lub zbyt duże.
2. Obcisłe biustonosze, gorsety, ubrania, paski utrudniające prawidłowy przeponowy tor oddychania.
3. Nieprzewiewana odzież sprzyjająca zaburzeniom termoregulacji.
4. Zbyt ciężka odzież- obciążająca dodatkowo kręgosłup.
5. Zbyt ciasna odzież krępująca ruchy np. ciasne dżinsy utrudniające przeprost w stawie biodrowym podczas chodzenia.