I i II tydzień
JĘZYK POLSKI:
30.03. 2020 r.
Temat: Gdzie jest Polska?
- Przeczytaj wiersz A . Słonimskiego „Polska” ze str.152.
- Wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2 str.153.
3. Znajdź w internecie fotografię, która mogłaby być ilustracją wiersza. Fotografię wraz z uzasadnieniem swojego wyboru proszę przesłać na mój adres mailowy do wtorku godz.9.00.
- 03. 2020r.
Temat: Co warto wiedzieć o hymnie narodowym?
https://epodreczniki.pl/a/wspolna-piesn/D19nV5P17
W zeszycie proszę wykonać zadanie 9. Odpowiedzi proszę przesłać na mój adres emialowy.
01.04. 2020 r.
Temat: Piastowska gościnność.
Powinieneś umieć opowiedzieć legendę „Piast Kołodziej” oraz wskazać wydarzenia realistyczne i fantastyczne w tekście.
1.Przeczytaj tekst str. 163 -164 z podręcznika.
- Wykonaj w zeszycie zadanie 3. str. 164 z podręcznika. Odpowiedź wyślij na mój adres mailowy.
- Naucz się nowej wiadomości.
02.04. 2020 r.
Temat: Kraj Lecha.
- Przeczytaj tekst str. 165 – 167.
- Odpowiedz na pytania 1- 3 znajdujące się pod tekstem.
- Wykonaj zad.4 str. 167 w zeszycie.
Zaprojektuj herb Twojej miejscowości. Prace proszę przesyłać na mój adres mailowy do poniedziałku godz.9.
https://www.youtube.com/watch?v=q1Jh7V_Z-I0
https://www.youtube.com/watch?v=MrXIw4fAvTQ
3.04. 2020r.
Odszukaj w internecie dowolną legendę.
Napisz plan wydarzeń, określ temat legendy oraz wskaż elementy realistyczne i fantastyczne. Zadanie na ocenę. Odpowiedzi proszę przesyłać na mój adres mailowy.
Materiał dodatkowy:
https://epodreczniki.pl/a/legendarne-poczatki-polski/D14mBeLpA
e-mail: agaen32700@gmail.com
Rozkład tematów i zadań z języka polskiego 06.04. i 07.04
Temat: Nie, nie i jeszcze raz nie – pisownia nie łącznie i rozdzielnie.
Proszę w zeszycie zapiać notatkę na temat pisowni „nie” z różnymi częściami mowy oraz uzupełnić zeszyt ćwiczeń str.69 – 71.
Proszę przesłać zdjęcia ćwiczeń do czwartku..
08.04
Temat: Jurata, królowa Bałtyku.
Podręcznik str.172- 173.
Proszę przeczytać tekst. Postaraj się odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem. W zeszycie wykonaj tylko zad. 7 str. 173. Zdjęcie zadania proszę przesłać na moją pocztę. Jeżeli masz wątpliwości skontaktuj się ze mną.
MATEMATYKA:
TECHNIKA:
Manewry na drodze – omijanie, wymijanie, wyprzedzanie
HISTORIA:
Dzień | Zakres treści nauczania | Sposób realizacji treści (np. spotkanie na czacie, webinarium,konsultacje) | Zadania dla uczniado wykonania w domu |
Wtorek 1 godzina
7.04 |
Temat: Józef Wybicki i hymn Polski.1. losy Polaków po upadku Rzeczypospolitej
2.generał Jan Henryk Dąbrowski – Legiony Polskie we Włoszech – 1797 r. 3. Józef Wybicki – autor Mazurka Dąbrowskiego 4. znaczenie słów Mazurka |
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:*film na YT Legiony Dąbrowskiego cz 2 https://www.youtube.com/watch?v=0jKwmieKj9M
*samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie4@op.pl
Dla chętnych: Film na YT: Jak wyglądali legioniści https://www.youtube.com/watch?v=E0Avv8idtVo https://www.youtube.com/watch?v=A0KlIEmYj9E Kalendarz Historyczny 9.I: Legiony Dąbrowskiego – z ziemi włoskiej do Polski |
Ułóż krzyżówkę dotyczącą tej lekcji. Rozwiąż krzyżówkę, podaj nazwisko Jana Leona – bohatera Legionów. Poszukaj jego portretu. Wymień najsłynniejszą bitwę w jakiej wziął udział. Prześlij informację na maila lub foto w komentarzach albo na priv. |
PRZYRODA:
– w tym tygodniu realizujemy dwa tematy znajdujące się na platformie e-podręczniki:
(pamiętajcie o zalogowaniu się – nie wszyscy to zrobili)
1. Temat : Co nam zagraża ?
– temat realizujecie w terminie od 30.03 do 02. 04
– po zapoznaniu się z treścią lekcji wykonajcie ćwiczenia dołączone do lekcji, które będą podlegać ocenie
2. Temat : Uzależnienia
-temat realizujecie w terminie od 30.03 do 06. 04 wraz z ćwiczeniami
W razie pytań jestem dostępna pod adresem e-mail jadwigatrza.szkola@gmail.com
PRZYRODA IV tydzień
Temat: Co to jest krajobraz?
Podręcznik str. 138- 140
W zaszycie przedmiotowym:
– zapisz temat lekcji
– wyjaśnij co to jest krajobraz
– podaj sześć elementów krajobrazu
– odpowiedz na pytanie i zapisz: w jakim ( Twoim zdaniem) krajobrazie leży miejscowość, w której mieszkasz?
– wykonaj w zeszycie ćwiczeń pod wyżej podanym tematem jedno dowolne ćwiczenie.
Dla chętnych polecam dodatkowe wiadomości na powyższy temat na platformie e-podręczniki pod linkiem:
https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zmieniaja-krajobraz/Dnvuuigme
W razie pytań jestem dostępna pod adresem e-mail jadwigatrza.szkola@gmail.com
PLASTYKA:
Temat: Kartka wielkanocna
-pracę należy wykonać na kartce kolorowej lub białej ( najlepiej technicznej)
-wymiary kartki to 18cm x 14cm
– w realizacji tematu wykorzystajcie najważniejsze symbole wielkanocne ( baranek, pisanka, koszyczek wielkanocny z pisankami, kurczątko, zajączek, gałązki bazi lub bukszpanu, wiosenne kwiaty)- oczywiście nie wszystkie symbole na jednej kartce, wybór należy do Was
-technika wykonania pracy dowolna ( wycinanka, wyrywanka, rysowanie kredkami, pisakami, cienkopisami, kolorowe tkaniny – polecam łączenie technik.
– kartka powinna zawierać napis „Wesołych Świąt” lub „Wesołego Alleluja”
– pracę proszę przesyłać do 8.04 (środa)
Wszelkie pytania, konsultacje oraz ukończone prace przesyłajcie proszę na adres:
jadwigatrza.szkola@gmail.com
Ważna informacja!
Proszę o przesyłanie prac na poprzedni temat: Pomagamy drugiemu człowiekowi. Jest to temat dla wszystkich obowiązkowy i bardzo aktualny. Termin nadsyłania prac to 30. 03 (poniedziałek).
Plastyka IV Tydzień
Temat : Kartka wielkanocna
Przypominam, że temat ten jest aktualny do 8 kwietnia.
Dokładne informacje w tematach ubiegłego tygodnia.
Czekam na prace pod stałym adresem: jadwigatrza.szkola@gmail.com
INFORMATYKA:
Przyjrzyj się rys. 7 ze str. 105 podręcznika i sprawdź czy zastosowałeś najlepsze formatowanie tekstu w swojej poprzedniej pracy (Przyjaciel z Marsa).
Wykorzystując różne sposoby formatowania tekstu (rozdział 5.3) oraz narzędzie WordArt lub podobne rozwiązania stwórz nowy dokument w treści taki jak ten ze str. 108 rys.1. Przerób go w taki sposób by uzyskać efekt jak na rysunku 3 ze str. 109.
Efekt swojej pracy prześlij na mój wcześniej podany adres: bobbob@op.pl
MUZYKA:
Dzisiaj powitamy muzycznie wiosnę posługując się literaturą muzyczną różnych gatunków. Wysłuchamy utworów muzyki klasycznej i rozrywkowej. Zastanów się w jaki sposób kompozytor może oddać środkami muzycznymi nastój związany z tą porą roku? Tym razem nie trzeba wysyłać odpowiedzi. Po prostu posłuchajcie dla przyjemności.
https://www.youtube.com/watch?v=4Nyq_wSBa_Y
https://www.youtube.com/watch?v=EbYJaV6zFEc
JĘZYK ANGIELSKI:
30.03.2020r.-03.04.2020r.
Lesson 1
Topic: Present Simple affirmative – zdania twierdzące. Opisywanie swojego dnia.
Aby utrwalić ostatnie lekcje, obejrzyjcie 2 filmiki, które znajdziecie na stronie internetowej – eDesk strefa ucznia, j. angielski, szkoła podstawowa, English Class A1 – DRAMA VIDEOS / Unit 6 2 I listen to classical music Part 1 oraz I listen to classical music Part 2.
Podręcznik
Zad. Get Grammar / str. 83
- Przepisz do zeszytu zdania znajdujące się pod znakiem +
Uwaga! Zwróć uwagę, że przy HE / SHE / IT na końcu słowa listen pojawiło się s. Porozmawiamy o tym w trakcie lekcji on-line.
- Teraz obejrzyj na eDesk filmik GRAMMAR ANIMATIONS – L 1 a 6 2 – We go to bed early.
Zad. 6 / str. 83
Narysuj w zeszycie zieloną tabelę LOOK, przepisz wyrazy dokładnie tak samo, jak w tabeli!
Przeczytaj wypowiedzi Jen i Alexa, wybierz poprawne słowo i zapisz w zeszycie np.
- Get
- Gets
Pamiętaj! Jeżeli nie jesteś pewien, zapisz odpowiedź ołówkiem. Sprawdzimy wspólnie.
Zad. 8 / str. 83
Przepisz do zeszytu tylko te zdania, które dotyczą Ciebie np.
- I get up late.
- I have breakfast at home.
Jeżeli pojawią się słowa, których nie rozumiesz, skorzystaj z tłumacza / słownika on-line.
Lesson 2
Topic: The Terrific Two. Dug’s busy week. Odpowiadanie na pytania dotyczące historyjki obrazkowej.
Podręcznik
W historyjce pojawią się nazwy dni tygodnia, dlatego musisz je sobie przypomnieć. Znajdują się w słowniczku na str. 89 / LESSON 6.3. Przeczytaj lub zaśpiewaj 3 razy nazwy wszystkich dni.
Teraz przepisz do zeszytu wraz z polskim znaczeniem słowa i wyrażenia, które są w słowniczku 6.3 / str.89 (od słowa busy do visit). Nie musisz przepisywać słów, które już znasz.
Używając słownika on-line, przetłumacz i zapisz w zeszycie wyrazy usually i always.
Zad.1 / str.84
Odpowiedz ustnie na pytanie:
What colour is Dug’s shirt?
Zad.2 / str.84
Wysłuchaj kilka razy nagrania CLASS CD 3 – ścieżka 6, odpowiedz ustnie na pytanie: Which is Dug’s free day?- który to wolny dzień Duga?
Zad.3 / str.84
Przeczytaj lub posłuchaj jeszcze raz dialogu, następnie zapisz w zeszycie nazwy trzech czynności, które Dug wykonuje w ciągu tygodnia, lecz których nie widać na obrazkach.
Zad.4 / str.84
W każdym zdaniu od 1-5 jest jakiś błąd. Przeczytaj dialog z historyjki, popraw błędy i przepisz poprawne zdania ( 2-5 )do zeszytu.
IV tydzień 08.04.2020r.
Topic: We often watch DVDs. Opisuję swój tydzień.
Przepiszcie i przetłumaczcie następujące słowa: always, usually, often, sometimes, never.
Obejrzyjcie filmik na na eDesk GRAMMAR ANIMATIONS – L 1 a 6 3 – We always eat popcorn.
Przepiszcie i przetłumaczcie następujące zdania:
- I always have breakfast.
- They often get up late.
- I am usually happy.
- They are never late.
- We sometimes play football after school.
Podręcznik
Zad. 5 / str. 85
Ułóżcie wyrazy w odpowiedniej kolejności. Przepiszcie zdania od 2- 5 do zeszytu.
Zeszyt Ćwiczeń
Wykonajcie zad. 1, 2, 3 / str. 52
Uczniowie chętni mogą wykonać zad. 4 i 5 / str. 52.
WDŻ:
DORADZTWO ZAWODOWE:
RELIGIA
Kl 4- 30III-3IV
Wielki Tydzien
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
edukacja zdrowotna :
zasady zdrowego odżywiania
https://www.youtube.com/watch?v=DF4znGEcBPU&t=129shttps%3A%2F
ćwiczenia ogólnorozwojowe:
poniżej podaję link do wykonania prawidłowej „pompki”
https://www.youtube.com/watch?v=_spPWlYR0bE
zadanie do wykonania:
przez cały dzień wykonuj co godzinę jedną lub dwie „pompki” przez tydzień w piątek sprawdź czy wykonasz 10 „pompek ” w 1 serii
trening ogólnorozwojowy z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała
https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo
proszę się nie sugerować ze w tytule jest napisane „dla mężczyzn” próbują ćwiczyć wszyscy.
Historia sportu:
Igrzyska Olimpijskie
https://sciaga.pl/tekst/153157-154-igrzyska-olimpijskie
podaję link na który proszę przysyłać potwierdzenia o zapoznaniu się z podanym materiałem oraz o wykonaniu zadanego zadania
wuef.dabrowka@onet.eu
ps proszę o przesłanie czasu wykonania podporu przodem „deska” (zadanie z poprzedniego tygodnia)
pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa
WYCHOWANIE FIZYCZNE IV tydzień
Dzień dobry.
- Sport: Zaczynamy od amatorskiej rozgrzewki siatkarskiej. Wykonujemy ćwiczenia według instruktarzu na filmie (zamiast bieg w około i w poprzek boiska bieg w miejscu). W głównej roli Karol Kłos. Drugi najlepszy blokujący mistrzostw świata w 2014 oraz oczywiście złoty medalista mistrzostw świata w tym samym roku:https://www.youtube.com/watch?v=XsrbSzOlJ-4
Bardzo proszę o zapoznanie się z poniższym filmikiem instruktażowym, który pomoże wyobrazić sobie lepiej odbicie piłki sposobem górnym i dolnym w siatkówce. Objaśnia Mariusz Wlazły jeden z najlepszych siatkarzy świata wice mistrz świata 2006, mistrz świata oraz MVP 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=kfkZYQCDO84
- Ćwiczenia ogólnorozwojowe: Trening Tabaty. Ćwiczenia te przyśpieszają metabolizm(spalanie tkanki tłuszczowej ) oraz wzmacnia mięśnie w twoim ciele. Będziemy ćwiczyć w następujący sposób- 30 sekund ćwiczenia 30 sekund odpoczynku.
1 ćwiczenie – Przysiady. Nogi na szerokość bioder, stopy na wprost lub lekko zrotowane na zewnątrz. Uginamy nogi do kąta około 90 stopni. Kolana podczas przysiadu nie mogą wyjść za linie stóp.
2 ćwiczenie – Bieg bokserski. Podobne ćwiczenie do biegu w miejscu, ale ręce pracują (boksują) razem z nogami.
3 ćwiczenie – Burpees. Znany w Polsce jako padnij- powstań. Wyskok dosiężny w górę, przysiad, podpór przodem, pompka.
4 ćwiczenie – Pajacyki. Nogi do rozkroku, ręce wymachy do ciała i nad głowę.
5 ćwiczenie – Skoki dosiężne. Wyskok dosiężny w górę, powrót do przysiadu.Wszystkie ćwiczenia robimy przynajmniej 3 razy.
Pamiętamy o samokontroli.
- Historia sportu: Historia Mistrzostwa Świata w piłce nożnej – historia i ciekawostki
https://spryciarz.com/poradnik-typera/mistrzostwa-swiata-w-pilce-noznej-historia-i-ciekawostki,122
- Edukacja zdrowotna : Zdrowy tryb życia z Pascalem Brodnickim