Edukacja matematyczna
poniedziałek
Poznaję daty rozpoczęcia pór roku.
Czytamy kolejne zadania ze strony 38, rozwiązujemy ustnie. Analizujemy zadanie 5. ze strony 39, zwracamy uwagę, o której godzinie jest wschód i zachód słońca w różnych porach roku.
Rozwiązujemy wszystkie lub wybrane zadania z kart ćwiczeń.
Realizując ten temat korzystamy z dostępnego kalendarza.
wtorek
Dodaję liczby dwucyfrowe.
Analizujemy zadania ze strony 40, obliczamy w pamięci zadanie 1.Poznajemy sposób obliczania sumy 27+ 48= ( sposób Bartka )
Rozwiązujemy w kartach ćwiczeń zadania 1, 2 i 3, pozostałe dla uczniów chętnych.
środa
Dodaję liczby dwucyfrowe.
Analizujemy zadanie 1 i 2 z podręcznika, poznajemy inny sposób obliczania sumy liczb 48+ 25= ( sposób Kasi )
Rozwiązujemy zadanie 1, 2 i 3 z kart ćwiczeń, pozostałe do wyboru.
czwartek
Dodaję liczby dwucyfrowe.
Zapoznajemy się z nowym sposobem dodawania liczb ( sposób Tomka)
Obliczamy zadania 1 i 2, pozostałe do wyboru.
Edukacja polonistyczna
Poniedziałek
Dbamy o nasze zdrowie.
Czytamy tekst o piramidzie zdrowego żywienia, zapoznajemy się z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.
Podręcznik strona 88 – zamiana czasowników na rzeczowniki – biegam – bieganie, pływam – pływanie,itp.( zapoznajemy się )
Karty ćwiczeń – rozwiązujemy te zadania, z którymi nie mamy trudności.
Wtorek
Dieta, czyli o sposobach odżywiania.
Z podręcznika ze strony 90,91 i 92 czytamy wszystkie lub wybrane przez siebie teksty.
Ortografia – pisownia wyrazów z zakończeniami – ówna, -ówka, -ów. Uwaga na wyjątki – skuwka, wsuwka, zasuwka.
Karty ćwiczeń – w miarę możliwości rozwiązujemy wszystkie zadania.
Środa
Wiem, co jem.
Podręcznik, strona 94,95 – czytamy teksty o zdrowym odżywianiu, oglądamy ilustracje. Ustnie próbujemy odpowiedzieć na pytania ze strony 95.
Karty ćwiczeń – strona 84 i 85 , wypełniamy wybrane przez siebie zadania.
Czwartek
Zapoznanie z fragmentem naszej lektury – „Karolcia” Marii Kriger ( pisownia fonetyczna).
Dialog – rozmowa dwóch osób ( zapoznanie z zasadą tworzenia dialogów). Uczniowie chętni w zeszycie wykonują zadanie 5.
Karty ćwiczeń – rozwiązujemy co najmniej trzy zadania wybrane przez siebie.
Piątek
Powtarzamy wiadomości o zdrowym trybie życia.
Czytamy ponownie teksty z podręcznika, doskonalimy technikę głośnego czytania. Korzystamy z innych źródeł – encyklopedie, poradniki, czasopisma ( czytamy różne teksty i ćwiczymy czytanie ciche ze zrozumieniem).
Karty ćwiczeń, strona 88 – wykonujemy zadania powtórkowe.
Edukacja plastyczno – techniczna
Wykonanie sałatki owocowej
Dostępne owoce ( jabłka, banany, pomarańcze, mandarynki, kiwi ) myjemy, kroimy w kostkę. Mieszamy wszystkie cząstki,można dodać owoce z kompotu, rodzynki. Łączymy z jogurtem smakowym lub naturalnym. Nie dodajemy zwykłego cukru, można dosłodzić naturalnym miodem.. Sałatkę owocową wkładamy do szklanej salaterki, dekorujemy ,
przygotowujemy talerzyki i sztućce dla każdego domownika. Zapraszamy na wspólny posiłek, Smacznego!
Zajęcia komputerowe – Programowanie
Wejdź na stronę blockly games i wybierz kilka interesujących Cię ćwiczeń z programowania (najlepiej Puzzle, Labirynt i Żółw). Poćwicz sposoby sterowania postaciami jak prawdziwy programista, który posługuje się algorytmami czyli sposobami postępowania prowadzącymi do rozwiązania jakiegoś zadania. W razie wątpliwości bądź pytań proszę pisać na adres: bobbob@op.pl
Edukacja muzyczna
W kartach ćwiczeń na stronie 97 są słowa piosenki ” Witaj, Wiosno!”, słowa – Urszula Piotrowska, muzyka – Dariusz Kabaciński. Nagranie tej piosenki można znaleźć na linku – https://www.youtube.com/watch?v=PsUlM87APNs .Można też śpiewać inne piosenki, które dotychczas poznaliśmy.
Wychowanie fizyczne
Uczniowie są proszeni, aby najlepiej dwa razy dziennie po 20 – 30 minut gimnastykowali się w różnych pozycjach ( stojącej, leżącej – na brzuchu, plecach).Wykorzystujemy też dostępne przybory w domu, np.piłki, bawimy się w różne zabawy zgodnie z własną inwencją. W przypadku posiadania rodzeństwa zapraszamy wszystkie dzieci do zabawy, rodziców również.
Informacja – będę potrzebowała adres mailowy do korespondencji, dlatego pozwolę sobie skontaktować się z Państwem telefonicznie. Dziękuję, życzę zdrowia – Ewa Chlupka
Drodzy Rodzice
Na kolejny tydzień zdalnej nauki przesyłam zadania z j. angielskiego. Proszę, aby dzieci założyły zeszyty, w których będą wykonywać zadania. Dzieci mają korzystać z materiałów dostępnych na stronie wydawnictwa PEARSON. Należy zarejestrować się na stronie eDesk.pearson.pl strefa ucznia, proszę pomóżcie w tym dzieciom. Po zalogowaniu się, z lewej strony pulpitu należy kliknąć w kolejne zakładki: j. angielski, szkoła podstawowa, Adventure, New English Adventure 2. Po prawej stronie wyświetlą się wszystkie materiały, z których uczniowie będą korzystać.
Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy dotyczące zadanego materiału, proszę o kontakt drogą mailową na adres: blisdabrowka@gmail.com lub przez messengera.
Bardzo proszę o przesłanie mi do końca tygodnia zdjęcia lub skanu wykonanych przez dzieci zadań.
W Pierwszym zadaniu rozszyfruj i zapisz wyrazy. W zadaniu drugim napisz, co lubią, a czego nie lubią Kate i Lucas. Podpowiedzią są pierwsze litery nazw produktów. Jeżeli zapomniałeś, jak zapisać nazwy jedzenia, skorzystaj ze słowniczka eDesk, zeszyt ćwiczeń, str.80, unit 6.
Uwaga! Jeśli nie posiadasz drukarki, przerysuj obrazki, natomiast odpowiedzi do pierwszej karty pracy przepisz do zeszytu.