I i II tydzień
30.03. – 03.04.2020
Kochane Pierwszaczki i Drodzy Rodzice,
Witam Państwa serdecznie po dłuższej chorobie. Chciałabym tą drogą (przez Messenger) komunikować się z Państwem – jeśli nie macie nic przeciwko. Chciałabym również przekazywać materiały dla dzieciaczków. Mam nadzieję, że jesteście wszyscy zdrowi i w dobrych nastrojach, pomimo otaczającej nas rzeczywistości. Na szczęście świeci słoneczko i dodaje ciepła i otuchy.
Na rozgrzewkę proponuję dla naszych dzieci piosenki, które lubią śpiewać :
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w Baby Shark,
https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4 Walking In the Jungle
Będzie to powtórzenie słownictwa oraz odrobina ruchu, który jest nam teraz tak bardzo potrzebny.
Następnie proponuję, by dzieci wykonały ćwiczenia ze strony 26 i 27 w zeszycie ćwiczeń.
Na jutro lub na poniedziałek, proponuję zabawy ze słownictwem związanym z jedzeniem na stronie anglomaniacy.pl – linki poniżej
https://www.anglomaniacy.pl/foodDictionary.htm słowniczek z wymową (klikamy mały obrazek i słuchamy wymowy danego słówka)
https://www.anglomaniacy.pl/foodMatching.htm memory game (klikamy dwa obrazki i dopasowujemy słówko i obrazek)
https://www.anglomaniacy.pl/foodPictureTest.htm picture test (klikamy szary numer i następnie obrazek, który przedstawia wyświetlone słówko)
Można również wydrukować karty pracy i wykonać ćwiczenia :
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/foodB.pdf bingo karty (wydrukuj i pokoloruj, można karty wyciąć i zagrać z rodzicami lub starszym rodzeństwem w bingo)
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/foodPT1.pdf przeczytaj i połącz (wydrukuj)
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/foodW.pdf wykreślanka (wydrukuj)
Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka i wytrwałości,
Grażyna Filipek-Gomez
06.04. – 08.04.2020
Witam serdecznie,
W tym tygodniu bardzo proszę popracować w zeszycie ćwiczeń :
Str. 28, ćw. 1i 2; str. 29 ćw. 4; str. 30, ćw. 6; str. 31, ćw. 8 – na dole każdej strony podane jest co trzeba zrobić.
Ale żeby było troszkę świątecznie to proszę obejrzeć filmik prezentujący słownictwo związane z Wielkanocą – ‘Easter’ :
https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE
oraz nauczyć się pioseneczki o tradycyjnych bułeczkach z krzyżykiem, spożywanych w Anglii w Wielkim Tygodniu. (najlepiej na ciepło i z dużą ilością rodzynek – yummy)
https://www.youtube.com/watch?v=re3gXNTtwig
Proponuję również zabawy na stronie anglomaniach.pl :
EASTER
https://www.anglomaniacy.pl/easterDictionary.htm słowniczek z wymową (klikamy mały obrazek i słuchamy wymowy danego słówka)
https://www.anglomaniacy.pl/easterMatching.htm memory game (klikamy dwa obrazki i dopasowujemy słówko i obrazek)
https://www.anglomaniacy.pl/easterPictureTest.htm picture test (klikamy szary numer i następnie obrazek, który przedstawia wyświetlone słówko)
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterB.pdf Easter bingo (wydrukuj i pokoloruj, można karty wyciąć i zagrać z rodzicami lub starszym rodzeństwem w bingo)
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterPT1.pdf przeczytaj i połącz (wydrukuj)
https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterW.pdf wykreślanka (wydrukuj)
Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie i życzę zdrowych i spokojnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego – HAPPY EASTER
Grażyna Filipek-Gomez
Poniedziałek 30.03.2020
Temat: Cz jak czekolada. Rozwiązuję zadania tekstowe.
- Przyglądnij się rysunkowi czekolady oraz wyrazowi pod rysunkiem. ( P. s. 70).
- Podziel wyraz czekolada na głoski i sylaby.
- Odpowiedz ustnie na pytania:
– Ile sylab jest w wyrazie czekolada? (4).
– Ile jest głosek? (8).
– Ile jest liter? (9).
– Ile jest samogłosek? (4).
– Ile jest spółgłosek? (4).
– Które wyrazy na ilustracji zawierają głoskę cz? ( czajniczek, czekolada, pomarańcze, widelczyk, czapka, czarodziej).
- Obejrzyj dwuznak cz drukowany i pisany. Z jakich liter się składa?
- Karty ćwiczeń s. 64
Napisz po śladzie dwuznak cz oraz wyraz czekolada. Wykonaj ćw. 1 i 2.
Jeżeli potrafisz, wykonaj też ćw. 3.
- Przeczytaj czytankę na s. 70 P. Jeżeli potrafisz, przeczytaj też czytankę
Na s. 71.
- Wykonaj zad. 4, 5, 6 na s. 65 Karty ćwiczeń.
- Matematyka P. s. 33
– Odpowiedz ustnie na pytanie w zad. 1 .
9. Obejrzyj Dodawanie z przekraczaniem progu dziesiątkowego
- Rozwiąż w zeszycie z. 2, 3, 4, 5 na s. 33 P. Matematyka.
- Rozwiąż z. 1 – 6 w Kartach ćwiczeń Matematyka s. 30, 31.
- Zapisz w zeszycie do matematyki i zapamiętaj: 1 litr= 1l
- Wykonaj zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
– 10 pajacyków
– wymachy naprzemienne ramion 10 razy
-10 podskoków na prawej nodze
-10 podskoków na lewej nodze
– rowerek w leżeniu na plecach- kilka razy
-żonglowanie nietypowymi przedmiotami- czapki, skarpetki itp.
-5 pompek
-marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan w górę
– Jeżeli masz w domu piłkę, kozłuj w miejscu 10 razy prawą ręką, zmiana ręki na lewą itd. kilka razy
-siad skrzyżny – wykonaj 10 głębokich wdechów i wydechów.
Najprostsze formy aktywności fizycznej i rekreacji możliwe do zrealizowania w domu. Ćwiczenia proszę wykonywać w obecności osoby dorosłej , ponieważ tak jak na lekcjach mogą się zdarzyć drobne urazy. Włączamy do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców.
Wtorek 31.03.2020
Temat: Zapach czekolady. Do liczby 8 dodaję liczby jednocyfrowe.
- Oglądnij film: „ Manufaktura czekolady – Produkcja” YouTube https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM
- Wykonaj zad. 1 – 6 Karty ćwiczeń s. 66 – 67.
- Poćwicz piękne czytanie tekstu s. 70 P.
- Wykonaj ustnie z. 1 – 4 P. Matematyka s. 34.
- Poćwicz liczenie poznanym sposobem Karty ćwiczeń Matematyka s. 32 z. 1.
- Wykonaj z. 3. Zadania 2 i 4 dla chętnych uczniów.
- https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_25_128_p1 Temat: Chronimy Ziemię. Poznajemy skarby Ziemi. ( ikonka miś).
- Obejrzyj w Internecie historię o tym, skąd się wzięła sól w Polsce.
https://www.youtube.com/watch?v=eCbYlOTb1mY
- Wykonaj dowolną techniką ilustrację do poznanej Legendy o pierścieniu św. Kingi.
Środa 01. 04. 2020
Temat: Zabawa w podchody. Doskonalę umiejętność dodawania liczb.
- Wykonaj w zeszycie do matematyki z. 1 s. 35 P.
- Rozwiąż ustnie z. 2 i 3 P. s. 35.
- Dla chętnych uczniów z. 1 i 2 Karty ćwiczeń Matematyka s. 33.
- Obejrzyj ilustrację P. s. 72 – 73. Odpowiedz na pytanie 1.
- Wysłuchaj tekstu s. 72 i odpowiedz na pytanie 2.
- Wykonaj zadania w Kartach ćwiczeń s. 68 – 69.
- 1 i 2 s. 74 P. dla chętnych uczniów.
- Przeczytaj wiersz P. s. 75 lub wysłuchaj czytanego utworu. Odpowiedz ustnie na pytania 4, 5, 6.
Czwartek 02.04.2020
Temat: Ż jak żaba. Od liczby 11 odejmuję liczby jednocyfrowe.
- Zapoznaj się ze sposobami odejmowania Kuby i Marty P. Matematyka s. 36.
- Wykonaj ustnie z. 2, i 3 .
11 – 6 = 11 – 1 – 5 = 10 – 5 =
11 – 7 = 11 – 1 – 6 = 10 – 6 =
Zrób w zeszycie z. 4 s. 37.
Wykonaj z. 1 – 4 w Kartach ćwiczeń Matematyka s. 34
- Wysłuchaj wiersza „ Żaba”. https://www.youtube.com/watch?v=e_0Tgqbdy6Y
- Obejrzyj zdjęcie żaby P. s. 76 oraz wyraz pod zdjęciem.
- Podziel wyraz żaba na sylaby (2), głoski (4). Policz samogłoski (2) i spółgłoski (2). Ile liter ma ten wyraz?
- Znajdź na ilustracji wyrazy z głoską ż ( żaba, żyrafa, żółw).
- Wykonaj zad. w Kartach ćwiczeń s. 70.
- Przeczytaj czytankę s. 76 P. Dla chętnych też s. 77.
- Karty ćwiczeń s. 71 z. 3, 4, 5.
- Poszukaj w Internecie zdjęć, filmów dla dzieci oraz ciekawostek o żabach. Poproś o pomoc osobę dorosłą. Pamiętaj o bezpieczeństwie w sieci.
- Wykonaj zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
– zataczanie kół prawą ręką 5 razy i ręką lewą 5 razy
– 10 przysiadów o plecach prostych
-leżenie przodem – ćwiczenie Lornetka 5 powtórzeń
-10 podskoków obunóż w miejscu
– siad skrzyżny- wstań bez pomocy rąk – 5 powtórzeń
-podpór przodem – wyrzuty naprzemienne nóg- 10 razy
– w siadzie skrzyżnym 10 głębokich wdechów i wydechów
Piątek 03.04.2020
Temat: Odczytuję wskazania termometru. Pisownia wyrazów z ż.
- Posłuchaj piosenki „ Żabie kroki”. https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
- Wpisz wyrazy z Kart ćwiczeń s. 70 z. 2 oraz wyraz żaba do Słowniczka ortograficznego. Zilustruj wpisane wyrazy.
- Przeczytaj 5 razy czytankę P. s. 76.
- Wybierz 4 spośród wpisanych do Słowniczka wyrazów z ż. Ułóż z nimi zdania i napisz w zeszycie. Podkreśl na zielono wyrazy z ż.
- Matematyka s. 38 z. 1, 2, 3 oraz 4 i 6 s. 39- wykonaj ustnie.
- Karty ćwiczeń Matematyka s. 35 z. 1,2.
- Wymyśl taniec do piosenki „Żabie kroki”. Zaproś do tańca osobę dorosłą i razem wykonajcie układ.
Poniedziałek 06.04.2020
Temat: Zaczarowany książę. Od liczby 12 odejmuję liczby jednocyfrowe.
- Wysłuchaj rozdziału książki A. Lindgren https://www.youtube.com/watch?v=A2ibIr4Eg8s&t=40s lub posłuchaj tekstu z P. s 78 – 79.
- Wykonaj ustnie z. 1-3 P. s. 79.
- Wykonaj ćw. 4, 5 Karty ćwiczeń s. 73.
- Obejrzyj ilustrację wiosennego lasu P. s. 80 – 81. Odpowiedz ustnie na pytania 1, 2 P. s. 80.
- Wysłuchaj tekstu z P. s. 81. Odpowiedz ustnie na pytania 3, 4 P. s. 81.
- Wykonaj zad. 1, 2, 3, 7 – Karty ćwiczeń s. 72 – 73.
- Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
- Wykonaj z. 6 Karty ćwiczeń s. 73.
- Oglądnij film https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4
- Zrób składankę według instrukcji z filmu – dla chętnych.
- Wykonaj zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
-Marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 1 min.
– Pajacyki – 10 powtórzeń
– Stajemy w małym rozkroku, skłony naprzemienne z wyprostem –prawa ręka do lewej stopy i zmiana – 10 powtórzeń
-Ręce na biodrach – skręty tułowia – 10 powtórzeń
-Ręce na biodrach – krążenie bioder– 10 powtórzeń
-Prawa ręka w górze lewa w dole –10 szybkich zmian
-Dłonie na wysokości klatki piersiowej – łokcie odchylamy do tyłu– 10 powtórzeń
-Siad skrzyżny – 10 głębokich wdechów i wydechów
Ćwiczenia wykonuj w obecności osoby dorosłej.
- P. Matematyka s. 40. Wykonaj ustnie z. 1 – 4 oraz z. 1 – 3 Karty ćwiczeń Matematyka s. 36.
z.1
12- 4 = 12-2-2= 10-2=8
12-8 = 12-2-6=10-6=4
12-5 = 12-2-3= …
12-9 = 12-2– …
Wtorek 07.04.2020
Temat: Rz jak rzeka. Ćwiczę odejmowanie liczb.
- Posłuchaj piosenki o Wiśle https://www.youtube.com/watch?v=2gF9MT7CSk0
Przyglądnij się mapie Polski. Wymień miasta, przez które przepływa Wisła.
- s. 82 – Przyglądnij się dwuznakowi rz, zdjęciu rzeki i wyrazowi pod zdjęciem. Podziel wyraz rzeka na sylaby (2), głoski (4), litery (5). Dlaczego jest więcej liter niż głosek? Co to znaczy, że rz jest dwuznakiem?
- Napisz dwuznak palcem na stole, a następnie po śladzie – Karty ćwiczeń s. 74. Wykonaj zad. 2, 3, 4, 5 w Kartach ćwiczeń s. 74 – 75.
zad. 5
drzewo – 2 sylaby, 5 głosek, 6 liter
morze – 2 sylaby, 4 głoski, 5 liter
brzeg – 1 sylaba, 4 głoski, 5 liter
- Poćwicz czytanie tekstu s. 82 P. ( dla chętnych również s. 83).
- Wykonaj ćw. 1 Karty ćwiczeń s. 74. Wyrazy wpisz do zeszytu.
- Przypomnij sobie nazwy instrumentów dętych i perkusyjnych. Zrób zad. 1,2 s. 102 Karty ćwiczeń.
- https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1 Świąteczne zwyczaje. Zwyczaje wielkanocne.
- Matematyka s. 41 – Wykonaj ustnie z. 1, 2, 4.
Zad. 3 zrób w zeszycie do matematyki. Wykonaj rysunek do zadania. W zeszycie wykonaj też z. 1 s. 37 Karty ćwiczeń Matematyka. Proszę zrobić zdjęcie tych dwóch zadań i przesłać na pocztę.
Wykonaj pozostałe zadania w Karcie ćwiczeń. Zad. 3 i 4 –dla chętnych.
Środa 08. 04. 2020
Temat: Wielkanoc.
- Wysłuchaj tekstów z P. s. 112 – 113. Odpowiedz ustnie na pytania 1, 2, 3 s. 113.
- Wykonaj z. 1 – 6 Karty ćwiczeń s. 100 – 101.
- Posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
- Zrób kartkę świąteczną według instrukcji lub według własnego pomysłu. Poproś o pomoc osobę dorosłą. Pamiętaj o bezpiecznym posługiwaniu się nożyczkami. Zdjęcie pracy proszę wysłać na pocztę. https://www.youtube.com/watch?v=PXlCZ3_SO5s
- https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1 Świąteczne zwyczaje. Pisanki. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1 Świąteczne zwyczaje. Śmigus- dyngus
Informatyka
Matematyczne zoo
http://matzoo.pl/programowanie/programowanie-obroty-poziom-2_86_487
Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe
- epodreczniki.pl
- Portal wiedzy dla nauczycieli
- Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
- Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
- Portal lektury.gov.pl
- Strona Centrum Nauki Kopernik
- Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodoweji Serwis IPN Przystanek historia
- Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
- Serwis Ninateka
- Serwis Muzykoteka Szkolna
- Biblioteka Cyfrowa Polona
- Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
- Serwis Telewizji Polskiej
- Serwis Polskie Radio Dzieciom
Informatyka
Wejdź na stronę Matematyczne zoo. Programowanie. Zapoznaj się z zadaniami dla klasy 1 – obroty poziom 1. Stosuj się do instrukcji. https://www.matzoo.pl/lamiglowki/programowanie-obroty-poziom-1_68_486 Możesz wybrać inne zadania dla klasy 1.
Zajęcia kreatywne
Temat: Pani Wiosna. Przedstawienie swojego wyobrażenia postaci za pomocą dowolnej techniki plastycznej.
Jak może wyglądać Pani Wiosna? Wyobraź sobie, słuchając piosenki „ Idzie wiosna”. Wykonaj pracę plastyczną „ Pani Wiosna”.
RELIGIA