JĘZYK POLSKI:
Do pobrania:
Język polski I tydzień klasa VII
23.03. i 24 .03. Od 9.00. jestem do dyspozycji przy komputerze i na Mes. (musimy omówić pewne sprawy)
Temat : Pisownia nie z imiesłowami.
Nie z imiesłowami przymiotnikowymi piszemy łącznie: niepalący, nieodczytany
Nie z imiesłowami przysłówkowymi piszemy rozdzielnie: nie widząc, nie przeczytawszy
Zeszyt ćwiczeń : ćw. 1-6 str.74-75
+ proszę dokończyć ćwiczenia dot. imiesłowów 1-17 str.23-30 (jeśli ktoś do tej pory nie zrobił tych ćwiczeń)
Podpowiadam, gdyby był problem:
ćw. 14. Leżąc, rozmyślał o niezwykłych podróżach.
Gdy leżał, rozmyślał o niezwykłych podróżach.
reszta samodzielnie
ćw. 15. Nakręciwszy zegarek, poszedł spać
reszta samodzielnie
ćw. 16 Wróciwszy ze sklepu, Natalia upiekła ciasto marchewkowe.
reszta samodzielnie
https://epodreczniki.pl/ wpisać: Imiesłowy i ich rodzaje (odpowiedzi nie wpisujecie do zeszytu)
25.03.
Temat: Człowiek zagrożeniem czy wsparciem dla natury?
Tekst str. 275-276
Zapoznaj się ze stroną https://www.salon24.pl/u/srodowiskowiec/682632,wielkie-katastrofy-ekologiczne-swiata-z-ostanich-lat
Ćw. 1 /277 jako plan , 2/277 – 2-3 zdania
reportaż– opisuje zdarzenia , których autor był uczestnikiem lub świadkiem
Do obejrzenia : https://www.youtube.com/watch?v=tR8PBCLqTFI Jak żyją Polacy na Ukrainie?
27.03.
Temat: Każdy odpowiada za krzywdę na świecie.
Tekst str. 278-280
Do zeszytu: ,,Za wojnę są odpowiedzialni nie tylko ci, którzy ją bezpośrednio wywołują, ale również ci, którzy nie czynią wszystkiego, co leży w ich mocy, aby jej przeszkodzić” Jan Paweł II
https://www.youtube.com/watch?v=v5v8TzlREqA Spadały na nas pociski
ćw. 3 str.280 –pisemnie 3-4 zdania
GEOGRAFIA:
Pierwszy tydzień : 16.03.2020r. – 17.03.2020r.
1 Temat: Produkcja zwierzęca w Polsce.
Zapoznaj się z treściami z podręcznika od str. 131 do 133,a w zeszycie wykonaj polecenia : 1-3 ze str.133.
2 Temat: Zmiany w polskim przemyśle.
Wykonaj następujące polecenia ( odpowiedzi zapisz w zeszycie):
Zadanie dla chętnych: Wykonaj ćwiczenie* 4 ze str. 137.
Drugi tydzień: 23.03.2020r. – 24.03.2020r.
Temat: Energetyka.
Na podstawie materiału z podręcznika: str. 138 – 141.
Zadanie dla chętnych: Wykonaj ćwiczenie* 3 ze str. 141.
Temat: Gospodarka morska.
Zapoznaj się z treściami z podręcznika od str. 142 do 144.
( Swoją wypowiedź zapisz w zeszycie.)
Korzystaj z podręcznika, atlasu oraz Internetu .
www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-6
BIOLOGIA:
1. Zapoznać się z informacjami zawartymi w podręczniku;
Witam Was moi drodzy, niestety nadal nie możemy się spotykać w szkole, dlatego będziemy musieli kontaktować się ze sobą przez naszą stronę internetową.
Chcę Wam przekazać kolejne zadania i wytyczne, które pomogą Wam w samodzielnej pracy. Bardzo proszę, abyście te zadania zrealizowali do 3.04.2020. Kolejne prace otrzymacie w późniejszym terminie.
Temat: Higiena i choroby układu krwionośnego.
Zapiszcie pod tematem następujące punkty, a potem zapoznajcie się z tymi właśnie informacjami zamieszczonymi w podręczniku
1. Sposoby dbania o układ krwionośny ( podr. Str114)
2. Choroby układu krwionośnego (podr. Str 116 – 117)
3 Krwotoki i krwawienia
a). Rodzaje krwotoków (115)
(Zwróćcie uwagę na to, czym się różni krwotok tętniczy od żylnego (tabelka str 115), oraz jakie czynniki zwiększają ryzyko zawału serca. Macie ustnie umieć wypowiedzieć się na ten temat)
b). tamowanie krwotoków (str 118)
Temat: Układ limfatyczny
Temat ten jest zawarty w podręczniku na str. 119 – 120. Chciałabym abyście po zaznajomieniu się z tym tematem umieli odpowiedzieć ustnie na następujące zagadnienia:
1. co to jest układ limfatyczny?
2. co wchodzi w skład układu limfatycznego?
3. jaką rolę pełni układ limfatyczny?
Należy zwrócić uwagę na schematy na str 119 i 120 oraz na tabelkę porównującą układ krwionośny i limfatyczny
Do zeszytu zapiszcie te trzy pytania, które powyżej Wam zapisałam.
CHEMIA:
1. Zapoznać się z materiałem zawartym w podręczniku:
Witam Was moi drodzy, niestety nadal nie możemy się spotykać w szkole, dlatego będziemy musieli kontaktować się ze sobą przez naszą stronę internetową.
Chcę Wam przekazać kolejne zadania i wytyczne, które pomogą Wam w samodzielnej pracy. Bardzo proszę, abyście te zadania zrealizowali do 3.04.2020. Kolejne prace otrzymacie w późniejszym terminie.
Aby było Wam łatwiej w samodzielnej pracy, przeskoczymy teraz do innego działu. Będzie to: Woda i roztwory wodne. Gdy wrócimy do szkoły, to omówimy zagadnienia związane z zapisywaniem wzorów i reakcji chemicznych.
W związku z tym mamy teraz następujący temat:
Temat: Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Temat ten jest zamieszczony w podręczniku na str 160 – 164, proszę się z nim zapoznać.
Zapiszcie do zeszytu temat oraz następujące punkty:
1. zawartość wody w organizmach żywych ( str. 160)
2. źródła zanieczyszczeń wód (str 161)
3. co to jest woda destylowana (str 161)
4. właściwości wody (str162 – 163)
zwrócić uwagę na gęstość wody w tmp. 4st. C
5. gospodarowanie wodą ( str164)
Proszę Was, abyście umieli ustnie wypowiedzieć się na tematy zawarte w powyższych punktach
Temat: Woda jako rozpuszczalnik.
Proszę zaznajomić się z informacjami zawartymi w podręczniku na str. 165 – 169
Przeczytajcie opisy doświadczeń, jakie są zamieszczone w tym temacie.
Zapiszcie do zeszytu następujące punkty:
1. Substancje rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie ( str 165)
2. Na czym polega rozpuszczanie substancji w wodzie? ( str166)
3. Budowa cząsteczki wody (str 166)
4. Co to jest dipol? (str 167)
5. Co to jest asocjacja (str 167)
6. Jakie substancje dobrze rozpuszczają się w wodzie (str 167)
7. Co to jest emulsja
8. Czynniki wpływające na szybkość rozpuszczania się substancji w wodzie (str 168)
Proszę przygotować ustne wypowiedzi na powyższe punkty
MATEMATYKA/ FIZYKA:
Pani Handzel bardzo prosi uczniów o kontakt na maila handzel_anna@wp.pl
HISTORIA:
Informacje, ciekawostki, tematy i zadania dla wszystkich chętnych znajdują się na FB Wędrówki W Czasie
Zapraszam do korzystania i kontaktowania się ze mną, tam będziemy omawiali wspólnie zagadnienia z historii i wos-u.
Tematy z podręcznika dla uczniów, którzy wolą pracować sami:
kl. 7 – I wojna światowa na ziemiach polskich, Rewolucje w Rosji, . Sprawa polska w czasie I wojny światowej.
PLASTYKA:
Temat pracy: „Pomagamy drugiemu człowiekowi” (temat omówiony na lekcji)
– format pracy A3, (duży blok techniczny)
– technika pracy dowolna, płaska (farby, pisaki, kredki, kolaż, itp. – można łączyć techniki)
*Realizując tę pracę można nawiązać do obecnej sytuacji na świecie.
Zdjęcia wykonanych prac, bardzo proszę przesłać do 30.03 (poniedziałek) na podany adres email: jadwigatrza.szkola@gmail.com
INFORMATYKA:
Przeczytaj z podręcznika fragment rozdziału 4.5. (strony 157-160), przypomnij sobie polecenia grafiki żółwia umieszczone w tabelce i wykonaj z ich pomocą domek ze strony 158, program jest darmowy, można go pobrać np. ze strony: http://www.gim2andrychow.iap.pl/logo/oprogramowanie.html
Wykonaj ćwiczenie nr 1 ze str. 160 w podręczniku do informatyki, ponadto wykonaj ćwiczenie nr 5 ze str. 162. Linki do e-podręcznika:
MUZYKA:
Zapoznaj się jeszcze raz z materiałem na temat życia i twórczości Fryderyka Chopina (link do e-podręcznika: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lekcja-muzyki-7/#p=105
Wysłuchaj przykładów muzycznych:
https://www.youtube.com/watch?v=D_3S82Bxv_0
https://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk
https://www.youtube.com/watch?v=wJTdfDD-TMg
https://www.youtube.com/watch?v=AkjJAPcUd2U
Wymień przykłady gatunków muzycznych komponowanych przez F. Chopina. Które z nich nawiązują do polskiej muzyki ludowej? Odpowiedz na pytanie: Jakich utworów muzycznych nie komponował F. Chopin?
Wiedzę na temat F. Chopina możesz uzupełnić korzystając ze strony muzykotekaszkolna, link: http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/kompozytorzy/chopin-fryderyk-1810-1849/
Odpowiedź prześlij na adres: bobbob@op.pl
Zapoznaj się z materiałem rozdziału 21. i naucz się charakteryzować pojęcie: stylizacja w muzyce. Wysłuchaj przykładów muzycznych słynnych polskich polonezów, tak o charakterze użytkowym, jak i stylizacji:
Ogiński Michał – Polonez a-moll: Pożegnanie Ojczyzny
Polonez z filmu Pan Tadeusz (kompozytor: Wojciech Kilar)
Fryderyk Chopin, Polonez A-dur Op. 40 Nr 1
Link do e-podręcznika: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lekcja-muzyki-7/#p=111
JĘZYK NIEMIECKI:
Do pobrania polecenia i ćwiczenia:
jezyk_niemiecki_kl_7_d_23-27_03
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
ZALECENIA DLA UCZNIÓW DO REALIZACJI ZAJĘĆ Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKOLNO PRZEDSZKOLNYM W DĄBRÓWCE.
Najprostsze formy aktywności fizycznej i rekreacji możliwe do zrealizowania w domu. Ćwiczenia proszę wykonywać w obecności osoby dorosłej , ponieważ tak jak na lekcjach mogą się zdarzyć drobne urazy. Włączamy do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców.
✓ Naprzemianstronne i obustronne krążenia ramion w przód i w tył, w pozycji rozkroku – 5 powtórzeń,
✓ Bieg w miejscu- 1 minuta,
✓ Wymachy ramion naprzemianstronne (ruch narciarski),
✓ Przysiady – 20 powtórzeń,
✓ “Pajacyki” – 20 powtórzeń,
✓ Skłony tułowia w leżeniu tyłem (brzuszki) – 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
(kolana ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej).
✓ Przysiad podparty, wyrzuty obunóż do podporu przodem 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
✓ Ćwiczenia rozciągające w siadzie prostym, rozkrocznym i w pozycji stojącej.
WYZWANIE: WYKONAJ PODPÓR PRZODEM NA PRZEDRAMIONACH Z WYPROSTOWANYM CIAŁEM – „DESKĘ”. ZACZNIJ OD 20s. PRÓBUJ CODZIENNIE ZWIĘKSZAĆ CZAS np. O 5s. REKORDY SPRAWDZIMY PO POWROCIE DO SZKOŁY.
ŻYCZYMY ZDROWIA I POWODZENIA: ,,W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH….”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA w pomieszczeniu
podczas ruchu i ćwiczeń w czasie kwarantanny domowej :
1. Ruch i ćwiczenia w pomieszczeniu wykonujemy po 15 minutach wietrzenia pokoju ( przed ćwiczeniami otwieramy okno i wychodzimy z pokoju).
2. Przygotowujemy wolną przestrzeń do ćwiczeń, odsuwając meble, zabawki, kwiaty itp.
3. Na podłodze możemy rozłożyć matę gimnastyczną.
4. Wcześniej przygotowujemy drobne przybory do ćwiczeń.
5. Gdy będziemy ćwiczyć na: mini siłowni, rowerku stacjonarnym, bieżni itp. dokładnie sprawdzamy czy sprzęt jest sprawny, bez uszkodzeń, bez ostrych i niebezpiecznych kantów.
6. Gdy podczas ćwiczeń sprzęt sportowy ulegnie awarii – od razu go odkładamy przeznaczając do naprawy.
7. Po rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających możemy przejść do ćwiczeń bardziej wymagających i złożonych.
8. W przypadku zranienia od razu informujemy rodziców – opiekunów i udzielamy pierwszej pomocy.
9. Gdy wysiłek i tempo są duże zwiększamy naszą uwagę i dbamy bardziej o nasze bezpieczeństwo.
10. Nie ćwiczymy pod lampą, przy szklanych przedmiotach i na bardzo śliskich powierzchniach.
11. Gdy jesteś bardzo zmęczony, masz mroczki lub bóle – nie ćwicz.
12.Zamiast ćwiczyć 1 x w tygodniu długo – lepiej jest ćwiczyć codziennie po 15-20 minut lub co drugi dzień 30-40 minut.
13. O czasie, w którym będziemy ćwiczyli w domu zawsze muszą być poinformowani rodzice – opiekunowie (np. „Mamo dzisiaj będę się gimnastykowała od 10.00 do 10.30” ).
14. Pijemy letnie płyny – nie te wyjęte z lodówki (dla zdrowia).