- 3 lipca 2023
- spdabrowka
- 276 Views
ZAJĘCIA GRANTOWE 2022/2023
W ramach zadania grantowego pn. „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych” – Grant 3, w roku szkolnym 2022/2023 w naszej szkole odbywały się między innymi zajęcia pn. „Gry matematyczne i zagadki logiczne”.
Chętni uczniowie klas 4, 5 i 8 wstawali wcześnie rano, aby w szkolnych murach rozbudzić swój umysł oraz zainteresowanie królową nauk. Robili to porzez rozwiązywanie różnych problemów, zagadek i zadań oraz uczenie się nowych gier.
W czasie zajęć uczniowie między innymi:
– uczyli się rozwiązywać nonogram, grając w gry takie jak „Trzy widoki”, „Klocki i cienie”, Ubongo 3D”, układając obrazki z tangramu,
– rozwijali logiczne myślenie i planowanie strategiczne podczas gier Kartami Grabowskiego, Rummikub, Abalone i rozwiązując różne zagadki,
– wykonywali doświadczenia losowe i zastanawiali się, jakie mają szanse na wygraną w loterii.
Uczniom szczególnie przypadły do gustu gry Ubongo, Abalone i Rummikub, które cieszyły się powodzeniem także podczas ostatnich lekcji matematyki przed wakacjami.
Inny rodzaj zajęć grantowych to zajęcia dot. naszego regionu. Uczniowie klasy IV poznawali w czasie spacerów i spotkań w szkole najbliższą okolicę, jej historię, ukształtowanie terenu, zabytki, miejsca kultu religijnego, ciekawostki. Tworzyli również mapę z wykorzystaniem nazw terenowych. Na koniec zajęć odbyli wycieczkę rowerową do Sanktuarium NNMP w Okulicach, obejrzeli Salę Pielgrzyma, gdzie zgromadzono wizerunki Matki Bożej z całego świata, zapoznali się z dorobkiem malarskim i rękodzielniczym Pani A.Danioł, wspaniałej ludowej artystki zamieszkującej kiedyś w Buczkowie.
Zajęcia grantowe obejmowały też spotkania uczniów klasy IV z literaturą i gramatyką polską. W czasie tych lekcji opracowywali też teksty czytania ze zrozumieniem, zajmowali się redagowaniem krótkich wypowiedzi pisemnych i uzupełniali wszystkie braki programowe z języka polskiego.
Uczniowie chętnie przychodzili również na zajęcia z koła fotograficznego. Wszystko wskazuje na to, że ich dotychczasowa wiedza na temat fotografii była niewielka, zwłaszcza od strony technicznej, a zwłaszcza optycznej. W czasach „wszystko mających” aparatów użytkownicy często nie wnikają w techniczne szczegóły ich działania i zajęcia koła fotograficznego przybliżyły im jak te kwestie wyglądają w rzeczywistości. Uczniowie nabyli umiejętność bardziej zaawansowanego korzystania z aparatu cyfrowego, przede wszystkim w zakresie obsługi profesjonalnych funkcji i manualnych ustawień. Dowiedzieli się też o możliwościach obróbki zdjęć i aplikacjach do tego służących, rozwinęli także umiejętności w zakresie obsługi komputera. Dużą atrakcją była również możliwość wyjścia w plener i kontaktu z przyrodą, która sama w sobie stanowi bardzo wdzięczny obiekt do fotografowania.
Leave a Comment