JĘZYK POLSKI:
20.04. – 21.04.
2 lekcje z mitologii.
https://view.genial.ly/5e9c979ef69c430d8269e2e0/interactive-content-untitled-genially
22.04, 24.04 ( 3 lekcje)
Temat: Zasady redagowania opowiadani odtwórczego.
JĘZYK ANGIELSKI:
GEOGRAFIA:
GEOGRAFIA
Temat: Pierwsze podróże geograficzne.
Proszę przeczytać materiał z podręcznika str. 91 – 97, a następnie wykonać zadania z karty pracy, która jest poniżej.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wspaniałej podróży palcem po mapie – bo od tego zaczynają się wspaniałe przygody.
GFG gfilipekgomez88@gmail.com lub Messenger
KLASA 5 20.04 – 23.04.2020
Temat: Pogoda a klimat.
Proszę obejrzeć filmik na You Tube – link poniżej :
https://www.youtube.com/watch?v=zPS_AVbCiKk
Następnie proszę przeczytać materiał z podręcznika str. 102 – 107 i przepisać do zeszytu najważniejsze informacje ze str.107.
Życzę miłych wrażeń, mam nadzieję, że się Wam filmik spodoba.
GFG
BIOLOGIA:
MATEMATYKA:
TECHNIKA:
HISTORIA:
Środa
1 godzina 22.04 |
Temat: Mieszko I i początki Polski – cd1. Dynastia Piastów2. 972 r |
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:
*film na YT: Historia Polski według dzieci Odcinek 1 https://www.youtube.com/watch?v=gc-c8tSNAqg *samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie5@op.pl
Dla chętnych: https://www.youtube.com/watch?v=7ihouo5VjFg Makieta grodu 😉 |
Odpowiedz:
1. Kto opowiada o kraju Mieszka? 2. Jak nazywał się biskup, który ochrzcił Mieszka? 3. Z kim walczył Mieszko w 972 r? dla chętnych zrób makietę grodu
|
Piątek
1 godzina 24.04 |
Temat: Polska Bolesława Chrobrego.
1. Misja biskupa Wojciecha i jej skutki 2. Zjazd gnieźnieński i jego konsekwencje 3. Stosunki Bolesława Chrobrego z sąsiadami
|
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:
*film na YT: https://www.youtube.com/watch?v=6JIdEk-Cw7o Historia Na Szybko – Bolesław I Chrobry cz.1 (Historia Polski #4) (992-1002) 6’19 *samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie5@op.pl
Dla chętnych: Film na YT: https://www.youtube.com/watch?v=ToaRumKe_0A Legenda o św. Wojciechu z Drzwi Gnieźnieńskich
|
Zróbcie samodzielnie lub w parach zad 5 Miniprojekt str. 174. |
PLASTYKA:
ZAJĘCIA KREATYWNE:
INFORMATYKA:
Ostatnim w tym roku szerszym tematem będzie projektowanie prostych animacji. Jak zapewne pamiętacie ruch na ekranie to sekwencja szybko następujących po sobie obrazów nieznacznie się od siebie różniących. W ten sposób rejestruje obraz kamera wykonując tak naprawdę szereg zdjęć, a ich ilość na sekundę decyduje o płynności filmu. Animację można tworzyć na tej zasadzie również ręcznie rysując poszczególne klatki (tak powstawały dawniej klasyczne kreskówki). By osobiście przekonać się jak to działa posłużymy się darmowym programem Pivot Animator, który służy do tworzenia animacji. Na początek proszę zapoznać się z jego głównymi narzędziami (rozdział 4.1, str. 102). Program można za darmo pobrać np. ze strony: https://www.dobreprogramy.pl/Pivot-Animator,Program,Windows,86808.html
Pozostając dalej w temacie animacji chciałbym, abyście zapoznali się z krótkim filmem wprowadzającym do Pivota. Jeśli ktoś miał problemy z jego instalacją i pierwszymi w nim krokami, to znajdzie tutaj odpowiednie wyjaśnienia.
http://sp2informatyka.pl/wp-content/uploads/2016/02/pivot_instrukcja.webm
Proszę w dalszym ciągu wykonywać proste, kilkunastoklatkowe ćwiczenia-zabawy. Dla ułatwienia przypomnę, że dodawać kolejne klatki można klawiszem spacji, a im więcej klatek w jednostce czasu, to ruch jest płynniejszy.
Jeśli kogoś tematyka animacji bardziej zainteresuje, to podaję link do strony, na której pojawia się więcej proponowanych aplikacji tego typu:
https://tikowybelfer.blogspot.com/2018/02/animacja-poklatkowa-przykady-prostych.html
MUZYKA:
Dziś przyjrzymy się różnego rodzaju chórom czyli zespołom muzycznym składającym się z wokalistów. Struktura tych formacji wynika z właściwości fizjologicznych związanych z płcią i wiekiem wykonawców, co pozwala na znaczną różnorodność w brzmieniu i możliwości wykonywania różnej literatury muzycznej. Proszę Was o zapoznanie się z odpowiednimi treściami z podręcznika, str. 124 oraz uzupełnić informacje korzystając z linku: https://epodreczniki.pl/a/sopranem-i-basem-solo-i-w-zespole/DNpDi2RG
Naucz się odpowiadać na następujące pytania (ta wiedza przyda Ci się niebawem, nie przesyłaj na razie odpowiedzi):
Temat: Muzyka ilustracyjna i programowa
Wysłuchaj poniższego przykładu muzycznego i zastanów się czy mógłby o czymś opowiadać? Jeśli tak, to dlaczego? Czy słyszysz tam tylko dźwięki, czy coś jeszcze?
DORADZTWO ZAWODOWE:
RELIGIA
WDŻ:
Wtorek 21.04.2020 r.
Temat: Święta coraz bliżej.
Odkąd pamiętamy, były jakieś święta, na które czekaliśmy, które przeżywaliśmy i których żałowaliśmy, gdy się skończyły. Mają one w sobie niepowtarzalny nastrój, są związane z miłymi przeżyciami. Na przykład zakończenie roku szkolnego, pobicie rekordu sportowego, zwycięski mecz, zdobycie nagrody w jakimś konkursie, ukończenie budowy domu czy inne osiągnięcia zasługują na uczczenie. Ale świętujemy nie tylko te wydarzenia, w których aktualnie uczestniczymy. Ogromna większość świąt – to rocznice.
Gdy kochamy swoich rodziców, rocznica ich ślubu jest dla nas ważnym dniem – pamiątką powstania naszej rodziny. Chrześcijanie świętują Boże Narodzenie i Wielkanoc. Dla Polaków 3 Maja i 11 Listopada są rocznicami ważnych wydarzeń w życiu Narodu.
Pełniej przeżywamy święto, jeżeli wydarzenie, które ono upamiętnia, jest dla nas ważne. Jeżeli natomiast tak nie jest, wtedy może się zdarzyć, że niektóre jego elementy będą drażnić czy śmieszyć.
Przygotowanie do święta nie polega tylko na biernym czekaniu. Uroczystość w domu, np. imieniny mamy, podobnie jak przedstawienie teatralne, należy wyreżyserować. Trzeba pomyśleć o wszystkich elementach: uroczystym wystroju mieszkania, prezentach, życzeniach, może nawet o oprawie muzycznej…
W święto trzeba więc zainwestować. Nie tylko i nie przede wszystkim pieniądze, ale też własny czas, wyobraźnię i pomysłowość. Nie wszystko jednak musimy sami wymyślić.
Sposób przeżywania świąt w każdym społeczeństwie jest przekazywany z pokolenia na pokolenie. Jest elementem jego kultury. Nazywamy to tradycją.
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
Link poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=SMkccyjsPDQ
Poniżej link do rozgrzewki: https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8
Następnie do próby szybkości uczeń przygotowuje się poprzez bieg z wysokim unoszeniem kolan 5 razy po 10 sekund. Później wykonaj 5 razy próbę szybkości Testu Zuchory – bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan i klaskaniem pod kolanami. Liczymy ile razy uda nam się klasnąć w ciągu 10 sekund.
Link do Testu Zuchory: http://www.gimpszow-sport.vot.pl/files/isf_zuchory.pdf
3. Prawidłowe ubieranie a zdrowie.
Ubranie ograniczające swobodne poruszanie może zmienić prawidłowe wzorce ruchowe, a nawet prawidłowy tor oddechowy, co może być przyczyną przeciążenia narządu ruchu, dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Wskazane są ubrania z naturalnych, oddychających materiałów, lekkie, nie ograniczające swobodnych ruchów. Biustonosz powinien być dopasowany, odpowiednio podtrzymujący biust (obciążenie kręgosłupa piersiowego i szyjnego). U osób z problemami z kręgosłupem najlepiej aby był zapinany z przodu, u osób z problemem w zakresie kręgosłupa szyjnego, barków górna część odzieży np., bluzki powinny być zapinane z przodu, tak aby nie było konieczności unoszenia rąk powyżej barków podczas np. zakładania czy ściągania odzieży przez głowę.
Nieprawidłowe są:
1. Obuwie na twardych podeszwach, na wysokich obcasach, wykonane z „nieoddychających” materiałów, niestabilne, niedopasowane, zbyt ciasne lub zbyt duże.
2. Obcisłe biustonosze, gorsety, ubrania, paski utrudniające prawidłowy przeponowy tor oddychania.
3. Nieprzewiewana odzież sprzyjająca zaburzeniom termoregulacji.
4. Zbyt ciężka odzież- obciążająca dodatkowo kręgosłup.
5. Zbyt ciasna odzież krępująca ruchy np. ciasne dżinsy utrudniające przeprost w stawie biodrowym podczas chodzenia.