JĘZYK POLSKI:
30.04. 20 r.
31.04. 20 r.
Powinieneś umieć:
– rozpoznawać przyimek i spójnik,
– wskazać rolę przyimka i spójnika,
– określić w jaki sposób przyimek łączy się z rzeczownikiem i jak wpływa na jego formę,
Temat:Nad i ale znam te słowa doskonale
Stwórz w zeszycie notatkę w formie mapy myśli. Zdjęcia zadania proszę przesłać na mój adres mailowy do wtorku.
na mój adres mailowy proszę przesłać zdjęcia uzupełnionych zadań ze str. 36 i 37.
Proszę wykonać zadnia na komputerze ->
https://epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/DNRhSSVkH
1.04 20 r. – 2.04. 20 r.
Temat: Początki świata według Greków.
3.04. 20r.
Temat: Z wizytą na Olimpie.
1.04, 2.04
Temat: Początki świata według Greków.
Przeczytaj tekst z podręcznika str. 202 -204.
Napisz w zeszycie plan wydarzeń.
Wykonaj zad. 2 str.204.
Zdjęcia notatek proszę wysłać do czwartku.
Wykonaj zad. 3 str.204 w formie tabeli. Zdjęcie proszę przesłać do piątku.
Zapoznaj się z nową wiadomością. W zapamiętaniu nowych informacji może pomóc cie to ćwiczenie
https://learningapps.org/view6611848
Zad. 8. str 205. Zadanie proszę wykonać na komputerze. Edytowalny plik tekstowy proszę przesłać na mój adres mailowy do 08.04. godz. 9.00. zadanie będzie oceniane.
03.04
Temat: Z wizytą na Olimpie – poznajemy greckich bogów.
Zapoznaj się z planszą w podręczniku str. 206 -207
Wykonaj ćwiczenia
https://learningapps.org/view4797786
https://learningapps.org/view2806689
quizizz.com/join?gc=375860
E-MAIL: agaen32700@gmail.com.
Rozkład tematów i zadań z języka polskiego 06.04 – 08.04.
06.04.
Temat:Po stracie córki – porozmawiajmy o uczuciach
Przeczytaj tekst.
Podręcznik str.208 – 210.
Wykonaj zad.3 str.210.
Zad.5 str. 210.
Proszę przesłać odpowiedzi z zad.5 na mój adres mailowy.
https://wordwall.net/play/907/401/979
07.04. – 08.04.
Daremny trud Syzyfa
1. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 211 – 213.
2. Wykonaj w zeszycie zad.5 str 213. oraz uzupełnij kartę pracy.
Proszę przesłać zdjęcie karty pracy.
https://www.youtube.com/watch?v=AqKdsR0sAQo
08.04
Proszę o obecność o godz.10 – lekcja on-line.
Wykonaj w zeszycie zad. 6 i 7 str. 214.
https://wordwall.net/play/1123/845/518 krzyżówka
karta-pracy-o-wladcy-pieknego-koryntu-kl5
JĘZYK ANGIELSKI:
Bardzo proszę zalogować się na stronie wydawnictwa Pearson na eDesk – są tam wszystkie nagrania do podręcznika i ćwiczeń. Można też pracować tylko z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń (tu można wykorzystać kody QR do odsłuchania nagrań)
30.032020 – 03.04.2020
Przeczytaj tekst str. 68 i zrób ćw.2 str.68 ( nagranie – eDesk CD2 track 51) do wykorzystania również słowniczek str.75
Przepisz do zeszytu część tabelki z ‘+’ podręcznik str. 69, ( I was…, you were…, itd.); naucz się odmiany. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1,2,3 ze str.43.
Przepisz do zeszytu część tabelki z ‘-‘ podręcznik str. 69, ( I wasn’t…, you weren’t… itd.); naucz się odmiany. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1 i 2 ze str.44.
Można się ze mną kontaktować przez Messengera lub mailowo gfilipekgomez88@gmail.com
Pozdrawiam serdecznie,
Grażyna Filipek-Gomez
JĘZYK ANGIELSKI 06-08.04.2020
Posłuchaj z wykorzystaniem eDesk CD2. Track 54. Proszę przeczytać komiks, sprawdzić w słowniczku słówka, których nie znasz i wpisać je do zeszytu. Następnie wykonaj w zeszycie ćw. 1 i 2 ze str.70 w podręczniku.
Przepisz do zeszytu tabelkę ze str.71 i naucz się przykładów. Następnie wykonaj ćwiczenia 4 i 5 ze str. 44 w zeszycie ćwiczeń.
Posłuchaj z wykorzystaniem eDesk CD2. Track 58 i 59, powtórz kilka razy. Przepisz wyrażenia z ramki z ćw.2 ze str.72 i przetłumacz. Następnie wykonaj ćw.1 i 2 ze str.45 w zeszycie ćwiczeń.
W razie problemów i pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messengera lub mailowo gfilipekgomez88@gmail.com
Good Luck
Happy Easter
GFG
GEOGRAFIA:
Witam Was serdecznie drogie dzieciaczki
Temat: Krajobraz wysokogórski Tatr.
Przeczytaj w podręczniku str. 74-81
– turnia
– grań
– żleb
– stożek piargowy
https://epodreczniki.pl/a/pietra-roslinne-w-gorach/D10n3MLP8
Krajobraz wysokogórski Tatr
Tatry są częścią łańcucha górskiego …………………………
………………………… . Na obszarze Polski Tatry dzielą się
na dwie części: zbudowane z wapieni …………………………………. i zbudowane ze skał granitowych ……………………………………….. .Tatry to jedyna kraina w Polsce, w której występuje krajobraz ………………………. .
Tatry Zachodnie | Tatry Wysokie |
1. | W Tatrach opady są znacznie większe niż na nizinach. | P | F |
2. | Halny to wiatr, który przynosi ochłodzenie i opady śniegu. | P | F |
3. | Temperatura powietrza obniża się wraz ze wzrostem wysokości nad poziomem morza. | P | F |
Hasło:…………………………………………………………………..
Wypełnioną kartę lub zdjęcie odpowiedzi (podpisane) proszę przesłać na adres: gfilipekgomez88@gmail.com
Temat: Przez lądy i oceany 06-08.04.2020
BIOLOGIA:
Witam Was moi drodzy, przypominam Wam ,że do 3.04. macie się „oswoić” z korzeniem i pędem, pamiętajcie o zadaniach w ćwiczeniach, mam nadzieję,że powtarzacie tkanki.
Teraz trochę spraw organizacyjnych.
Ponieważ przez pewien czas (z przyczyn technicznych) nie mogę się z Wami komunikować przez epodręcznik, nadal będę Wam wysyłać informacje, zadania, wytyczne, tak jak teraz, czyli przez naszą stronę internetową. Wy natomiast, będziecie mi odsyłać zadania lub jakiekolwiek zapytania na następującą pocztę: ko.bialek12@gmail.com
Pozdrawiam Was, mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i niedługo będziemy mogli się zobaczyć w szkole.
Wasza pani.
Temat: Tkanki roślinne – co o nich wiemy?
MATEMATYKA:
Temat : Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu ułamków dziesiętnych
TEMAT: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10,100,1000…..
TECHNIKA:
HISTORIA:
Środa 1 godzina
8.04 |
Temat: Zanim powstała Polska1. Słowianie w Europie i ich kultura
– wierzenia dawnych Słowian – plemiona słowiańskie na ziemiach polskich 2. Co to takiego? kurhan, kamienne kręgi, Biskupin, wielka wędrówka ludów, Słowianie, Swarog, Perun, Świętowit, plemię, Państwo Wielkomorawskie, Wiślanie, Polanie
|
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:*film na YT: https://www.youtube.com/watch?v=FKfB_h7HqC8 Smok wawelski
https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0 gniazdo orła białego *samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie5@op.pl
|
1.Jakie plemiona słowiańskie zamieszkiwały ziemie polskie?2. Na terenie, którego plemienia mieszkamy?
|
PLASTYKA:
Temat: Kartka wielkanocna
-pracę należy wykonać na kartce kolorowej lub białej ( najlepiej technicznej)
-wymiary kartki to 18cm x 14cm
– w realizacji tematu wykorzystajcie najważniejsze symbole wielkanocne ( baranek, pisanka, koszyczek wielkanocny z pisankami, kurczątko, zajączek, gałązki bazi lub bukszpanu, wiosenne kwiaty)- oczywiście nie wszystkie symbole na jednej kartce, wybór należy do Was
-technika wykonania pracy dowolna ( wycinanka, wyrywanka, rysowanie kredkami, pisakami, cienkopisami, kolorowe tkaniny – polecam łączenie technik.
– kartka powinna zawierać napis „Wesołych Świąt” lub „Wesołego Alleluja”
– pracę proszę przesyłać do 8.04 (środa)
Wszelkie pytania, konsultacje oraz ukończone prace przesyłajcie proszę na adres:
jadwigatrza.szkola@gmail.com
Ważna informacja!
Proszę o przesyłanie prac na poprzedni temat: Pomagamy drugiemu człowiekowi. Jest to temat dla wszystkich obowiązkowy i bardzo aktualny. Termin nadsyłania prac to 30. 03 (poniedziałek).
Temat : Kartka wielkanocna
Przypominam, że temat ten jest aktualny do 8 kwietnia.
Dokładne informacje w tematach ubiegłego tygodnia.
Czekam na prace pod stałym adresem: jadwigatrza.szkola@gmail.com
ZAJĘCIA KREATYWNE:
Zajęcia kreatywne- plastyka (cała klasa)
Temat: Pisanka wielkanocna
– wydmuszkę jaja kurzego ozdabiacie w dowolnej technice plastycznej (może być malowana farbami, pisakami, oklejana plasteliną, kawałami papieru kolorowego- mozaika, ziarenkami, baziami itp.)
– prace przesyłacie w formie zdjęcia
-termin przesyłania prac to 8.04 ( wcześniej zapraszam na konsultacje na podany adres)
Wszelkie pytania, konsultacje i ukończone prace przesyłajcie na adres:
jadwigatrza.szkola@gmail.com
Temat : Pisanka wielkanocna
Przypominam, że temat ten jest aktualny do 8 kwietnia.
Dokładne informacje w tematach ubiegłego tygodnia.
Czekam na prace pod stałym adresem: jadwigatrza.szkola@gmail.com
INFORMATYKA:
Tym razem postaramy się podsumować temat związany z prezentacjami. Jak zauważyliście istnieje wiele aplikacji, za pomocą których można wykonać tego typu zadanie. Najbardziej znany PowerPoint jest niestety programem komercyjnym i jednocześnie drogim, ale do podstawowych zastosowań można użyć rozwiązań online. Jedynym wymaganiem jest darmowa rejestracja. Jeśli ktoś nie chce jej wykonywać może skorzystać z również darmowego, ale zajmującego nieco miejsca na dysku Open Office`a. W ostateczności można posłużyć się zaimplementowanym w systemie Windows Windows Media Playerem.
Mając to wszystko na uwadze proszę Was o wykonanie (bądź jeśli już macie wysłanie) krótkiej prezentacji na dowolny temat i przesłanie jej na adres: bobbob@op.pl Możecie posłużyć się dowolnym programem pozwalającym wykonać takie zadanie. Jeśli będziecie mieć jakiekolwiek problemy to piszcie na ten sam adres.
MUZYKA:
Przeczytaj rozdział 23. z podręcznika i zapoznaj się z prehistorycznymi instrumentami. Zapoznaj się również (tylko i wyłącznie) z fotografiami i materiałami audiowizualnymi ze strony: https://static.epodreczniki.pl/portal/f/res/RiAkgdxZW1jeO/1/1NksVhu3fVYBolJJtpvbgZfBaEUzeM27/resources/1691enwty8dmeh2r0nq61kmejujyj6bl.jpg
Zastanów się jakie są cechy wspólne wszystkich tych instrumentów, tak jeśli chodzi o budowę, jak i rodzaj oraz zastosowanie wykonywanej muzyki. Odpowiedź zanotuj lub zapamiętaj. Poproszę o przesłanie jej w odpowiednim czasie wraz z innymi, gdy zapoznamy się z większą ilością zagadnień.
DORADZTWO ZAWODOWE:
WDŻ:
Klasa 5
Temat lekcji : MOJE CIAŁO – lekcja dla dziewcząt
Kochane dzieci,
W tym tygodniu rozmawialibyśmy o akceptacji swojej płci o prawie do godności i miłości o obronie własnej godności. Jako, że tymczasowo pracujemy zdalnie mam dla Was polecenie przeczytania historii o godności:
Moja opowieść o godności to historia mojego przyjaciela. Przyjaciel ma młodszego brata cierpiącego na chorobę, która sprawia, że ten nie ufa nowościom i zawsze bardzo się denerwuje. Chłopak miał właśnie pójść do ósmej klasy, ale – jak już powiedziałem – on bardzo się tym denerwował. Mój przyjaciel postanowił, że będzie odprowadzał go do szkoły tak długo, aż brat nie przyzwyczai się do nowego środowiska. Odprowadzał go do szkoły dzień w dzień przez sześć miesięcy.
Chłopiec, 17 lat, liceum St Hallvard, Norwegia
Zawsze dręczyło mnie, że jestem nieśmiała i za bardzo się boję, żeby jasno powiedzieć, czego chcę, albo że z czymś się nie zgadzam. Myślę, że każdy ma takie chwile, kiedy boi się powiedzieć, że nie zgadza się z kolegami, albo że coś jest nie tak. Mówi się, że łatwiej być cicho niż się stawiać, ale przecież przyjaciele są tak ważni, a w niektórych sprawach są wszystkim, co mamy. Kiedy decyduję się zachować milczenie albo nic nie robić, wcale się dobrze z tym nie czuję. Sumienie mnie gryzie. Zmiana nastąpiła, kiedy zdecydowałam się odsunąć emocje na bok i w końcu odważyłam się zwrócić mojej przyjaciółce uwagę na jej postępowanie i powiedziałam, co o nim myślę. Może zaryzykowałam utratą tej przyjaźni, ale uznałam, że ważniejsze jest stanąć w obronie osoby, którą krzywdziła. Zresztą, wydawało się, że to była właściwa rzecz do zrobienia. Stanięcie w obronie innej osoby napełnia mnie miłym, 10 ciepłym uczuciem, bo to wiele znaczy dla niej i dla innych wokoło – również dla mnie.
Dziewczynka, 10 klasa, szkoła Bjørnholt, Norwegia
Temat lekcji : MOJE CIAŁO – lekcja dla chłopców
Kochane dzieci,
W tym tygodniu rozmawialibyśmy o akceptacji swojej płci o prawie do godności i miłości o obronie własnej godności. Jako, że tymczasowo pracujemy zdalnie mam dla Was polecenie przeczytania historii o godności:
Moja opowieść o godności to historia mojego przyjaciela. Przyjaciel ma młodszego brata cierpiącego na chorobę, która sprawia, że ten nie ufa nowościom i zawsze bardzo się denerwuje. Chłopak miał właśnie pójść do ósmej klasy, ale – jak już powiedziałem – on bardzo się tym denerwował. Mój przyjaciel postanowił, że będzie odprowadzał go do szkoły tak długo, aż brat nie przyzwyczai się do nowego środowiska. Odprowadzał go do szkoły dzień w dzień przez sześć miesięcy.
Chłopiec, 17 lat, liceum St Hallvard, Norwegia
Zawsze dręczyło mnie, że jestem nieśmiała i za bardzo się boję, żeby jasno powiedzieć, czego chcę, albo że z czymś się nie zgadzam. Myślę, że każdy ma takie chwile, kiedy boi się powiedzieć, że nie zgadza się z kolegami, albo że coś jest nie tak. Mówi się, że łatwiej być cicho niż się stawiać, ale przecież przyjaciele są tak ważni, a w niektórych sprawach są wszystkim, co mamy. Kiedy decyduję się zachować milczenie albo nic nie robić, wcale się dobrze z tym nie czuję. Sumienie mnie gryzie. Zmiana nastąpiła, kiedy zdecydowałam się odsunąć emocje na bok i w końcu odważyłam się zwrócić mojej przyjaciółce uwagę na jej postępowanie i powiedziałam, co o nim myślę. Może zaryzykowałam utratą tej przyjaźni, ale uznałam, że ważniejsze jest stanąć w obronie osoby, którą krzywdziła. Zresztą, wydawało się, że to była właściwa rzecz do zrobienia. Stanięcie w obronie innej osoby napełnia mnie miłym, 10 ciepłym uczuciem, bo to wiele znaczy dla niej i dla innych wokoło – również dla mnie.
Dziewczynka, 10 klasa, szkoła Bjørnholt, Norwegia
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
edukacja zdrowotna :
zasady zdrowego odżywiania
https://www.youtube.com/watch?v=DF4znGEcBPU&t=129shttps%3A%2F
ćwiczenia ogólnorozwojowe:
poniżej podaję link do wykonania prawidłowej „pompki”
https://www.youtube.com/watch?v=_spPWlYR0bE
zadanie do wykonania:
przez cały dzień wykonuj co godzinę jedną lub dwie „pompki” przez tydzień w piątek sprawdź czy wykonasz 10 „pompek ” w 1 serii
trening ogólnorozwojowy z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała
https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo
proszę się nie sugerować ze w tytule jest napisane „dla mężczyzn” próbują ćwiczyć wszyscy.
Historia sportu:
Igrzyska Olimpijskie
https://sciaga.pl/tekst/153157-154-igrzyska-olimpijskie
podaję link na który proszę przysyłać potwierdzenia o zapoznaniu się z podanym materiałem oraz o wykonaniu zadanego zadania
wuef.dabrowka@onet.eu
ps proszę o przesłanie czasu wykonania podporu przodem „deska” (zadanie z poprzedniego tygodnia)
pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa
Dzień dobry.
Bardzo proszę o zapoznanie się z poniższym filmikiem instruktażowym, który pomoże wyobrazić sobie lepiej odbicie piłki sposobem górnym i dolnym w siatkówce. Objaśnia Mariusz Wlazły jeden z najlepszych siatkarzy świata wice mistrz świata 2006, mistrz świata oraz MVP 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=kfkZYQCDO84
https://spryciarz.com/poradnik-typera/mistrzostwa-swiata-w-pilce-noznej-historia-i-ciekawostki,122