Do pobrania:
JĘZYK POLSKI
Uczniowie klasy trzeciej są zobowiązani do:
*codziennego czytania
*przeczytania lektury M. Jaworczakowej „Oto jest Kasia”
*wykonywania ćwiczeń
*utrwalania wiadomości o rzeczowniku, czasowniku, przymiotniku, przysłówku
*utrwalaniu zasad ortografii, ćwiczeń ortograficznych
23.03.2020r.
– wymień i zapisz w zeszycie zwierzęta, które można spotkać na Podlasiu
– poszukaj w dostępnych źródłach (książkach, internecie) informacji o Puszczy
Białowieskiej
– ćwiczenia 6-7 str.70
24.03.2020r.
– zapisz kilka zdań w zeszycie
– w zeszycie ćwiczeń str.71-72 znajdziesz lekcje wiosennego programowania, wykonaj ćwiczenia 1-3 (nie musisz zrobić wszystkich od razu, możesz wrócić do nich w wolnym czasie)
Jeśli masz dostęp skorzystaj z:
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_WIOSNA_3_3_23_108_p1
( należy wybrać blok 23 : ”Witaj wiosno”, Temat 107: „Znaki wiosny”)
25-26.03.2020r.
3.i 4. „Jak zakochałem się w Kaśce Kwiatek” – przeczytanie fragmentu
ze str.78-79
– napisanie w zeszycie odpowiedzi na pytania (pełnymi zdaniami):
-ćwiczenia 1-5 str.73-74
27.03.2020r.
– O jakich uczuciach piszą poeci ? – odpowiedź zapisz w zeszycie
– ćwiczenie 1 ze str.75
– Przeczytanie tekstu: „Każdy jest poetą” ze str.81
– wykonanie ćwiczeń 2-4 ze str.75
Zapraszam do kontaktu: email mariolaa@op.pl, skype: makka2
MATEMATYKA
Zadania z podręcznika należy rozwiązywać w zeszycie.
24.03 / 25.03.2020r.
– Wykonaj zadania z podręcznika: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 / str.33-34
– Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1, 2,3, 4 / str. 26
UWAGA! Zadania oznaczone żarówką są nieobowiązkowe (dla chętnych).
Wysłuchaj piosenki o figurach, którą znajdziesz na kanale YouTube. Piosenka o figurach II DrobNutki II Piosenki dla dzieci
26.03.2020
– Wykonaj zadania z podręcznika: 1, 2, 3 / str.-35
– Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1, 2, 3, 4 / str. 27
27.03.2020r.
– Wykonaj zadania z podręcznika: 1, 2, 3, 4, 5, 6 / str.36
– Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1, 2, 3, 4 / str. 28
J. ANGIELSKI
Wykonujcie zadania na portalu www.gov.pl/zdalnelekcje kl. III j. angielski.
Zapiszcie w zeszycie 6 wybranych, nowych słówek, do każdego narysujcie obrazek.
PLASTYKA:
Realizacja tematu pracy do Gminnego Konkursu Plastycznego w Borku.
Temat pracy: „Pomagamy drugiemu człowiekowi” (temat omówiony na lekcji)
– format pracy A3, (duży blok techniczny)
– technika pracy dowolna, płaska (farby, pisaki, kredki, kolaż, itp. – można łączyć techniki)
*Realizując tę pracę można nawiązać do obecnej sytuacji na świecie.
W razie jakichkolwiek wątpliwości oraz konsultacji prac, zapraszam do kontaktu poprzez maila: jadwigatrzaska@onet.pl
Zdjęcia wykonanych prac, bardzo proszę przesłać do 30.03 (poniedziałek) na podany adres email: jadwigatrza.szkola@gmail.com
Wejdź na stronę blockly games i wybierz kilka interesujących Cię ćwiczeń z programowania (najlepiej Puzzle, Labirynt i Żółw). Poćwicz sposoby sterowania postaciami jak prawdziwy programista, który posługuje się algorytmami czyli sposobami postępowania prowadzącymi do rozwiązania jakiegoś zadania. W razie wątpliwości bądź pytań proszę pisać na adres: bobbob@op.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
ZALECENIA DLA UCZNIÓW DO REALIZACJI ZAJĘĆ Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKOLNO PRZEDSZKOLNYM W DĄBRÓWCE.
Najprostsze formy aktywności fizycznej i rekreacji możliwe do zrealizowania w domu. Ćwiczenia proszę wykonywać w obecności osoby dorosłej , ponieważ tak jak na lekcjach mogą się zdarzyć drobne urazy. Włączamy do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców.
✓ Naprzemianstronne i obustronne krążenia ramion w przód i w tył, w pozycji rozkroku – 5 powtórzeń,
✓ Bieg w miejscu- 1 minuta,
✓ Wymachy ramion naprzemianstronne (ruch narciarski),
✓ Przysiady – 20 powtórzeń,
✓ “Pajacyki” – 20 powtórzeń,
✓ Skłony tułowia w leżeniu tyłem (brzuszki) – 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
(kolana ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej).
✓ Przysiad podparty, wyrzuty obunóż do podporu przodem 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
✓ Ćwiczenia rozciągające w siadzie prostym, rozkrocznym i w pozycji stojącej.
WYZWANIE: WYKONAJ PODPÓR PRZODEM NA PRZEDRAMIONACH Z WYPROSTOWANYM CIAŁEM – „DESKĘ”. ZACZNIJ OD 20s. PRÓBUJ CODZIENNIE ZWIĘKSZAĆ CZAS np. O 5s. REKORDY SPRAWDZIMY PO POWROCIE DO SZKOŁY.
ŻYCZYMY ZDROWIA I POWODZENIA: ,,W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH….”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA w pomieszczeniu
podczas ruchu i ćwiczeń w czasie kwarantanny domowej :
1. Ruch i ćwiczenia w pomieszczeniu wykonujemy po 15 minutach wietrzenia pokoju ( przed ćwiczeniami otwieramy okno i wychodzimy z pokoju).
2. Przygotowujemy wolną przestrzeń do ćwiczeń, odsuwając meble, zabawki, kwiaty itp.
3. Na podłodze możemy rozłożyć matę gimnastyczną.
4. Wcześniej przygotowujemy drobne przybory do ćwiczeń.
5. Gdy będziemy ćwiczyć na: mini siłowni, rowerku stacjonarnym, bieżni itp. dokładnie sprawdzamy czy sprzęt jest sprawny, bez uszkodzeń, bez ostrych i niebezpiecznych kantów.
6. Gdy podczas ćwiczeń sprzęt sportowy ulegnie awarii – od razu go odkładamy przeznaczając do naprawy.
7. Po rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających możemy przejść do ćwiczeń bardziej wymagających i złożonych.
8. W przypadku zranienia od razu informujemy rodziców – opiekunów i udzielamy pierwszej pomocy.
9. Gdy wysiłek i tempo są duże zwiększamy naszą uwagę i dbamy bardziej o nasze bezpieczeństwo.
10. Nie ćwiczymy pod lampą, przy szklanych przedmiotach i na bardzo śliskich powierzchniach.
11. Gdy jesteś bardzo zmęczony, masz mroczki lub bóle – nie ćwicz.
12.Zamiast ćwiczyć 1 x w tygodniu długo – lepiej jest ćwiczyć codziennie po 15-20 minut lub co drugi dzień 30-40 minut.
13. O czasie, w którym będziemy ćwiczyli w domu zawsze muszą być poinformowani rodzice – opiekunowie (np. „Mamo dzisiaj będę się gimnastykowała od 10.00 do 10.30” ).
14. Pijemy letnie płyny – nie te wyjęte z lodówki (dla zdrowia).