JĘZYK POLSKI:
JĘZYK ANGIELSKI:
GEOGRAFIA:
GEOGRAFIA – PLANETA NOWA
Szósty tydzień: 27.04.2020r.- 28.04.2020 r.
1.Temat: Turystyka.
2.Temat: Oczami podróżnika – Polska dla aktywnych.
Zapoznaj się z materiałem ze str.153-157.
Polecenie: Wykonaj w zeszycie.
Zadanie: Na podstawie dostępnych źródeł scharakteryzuj dowolny obiekt w Polsce wpisany na „ Listę UNESCO”. ( str. 156 podręcznik)
Odpowiedź prześlij na adres: boguslawa.janik@op.pl lub zdjęcie na telefon (501 519 637).
W sytuacja problemowych proszę dzwonić lub pisać na grupie.
Powodzenia.
BIOLOGIA/CHEMIA:
MATEMATYKA/ FIZYKA:
HISTORIA:
Dzień tygodnia
oraz zaplanowana liczba godzin |
Zakres treści nauczania | Sposób realizacji treści (np. spotkanie na czacie, webinarium,
konsultacje) |
Zadania dla ucznia
do wykonania w domu
|
Wtorek
1 godzina 28.04 |
Temat: Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym
– przemiany społeczne i obyczajowe po I wojnie światowej – przemiany w modzie i życiu codziennym – rozwój nauki i techniki (wynalazki, środki transportu publicznego, motoryzacja, kino, radio, telewizja) – nowe kierunki w architekturze i sztuce – postacie historyczne: Orson Wells, Charlie Chaplin
|
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:
*film na YT https://www.youtube.com/watch?v=6n9ESFJTnHs Charlie Chaplin – Factory Scene – Modern Times (1936) https://www.youtube.com/watch?v=eZC6N3vpyOE Música década 1930-1940
*samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie7@op.pl
Dla chętnych https://www.youtube.com/watch?v=V6QK0xc3mmo 1920s Dance Craze |
Na priv, w mailu lub komentarzach wymień:
1. 5 gwiazd światowego kina z lat 20-30, poszukaj ich wizerunków. 2. 3 nowe kierunki w sztuce, (kierunek, artysta, tytuł dzieła) |
PLASTYKA:
INFORMATYKA:
Przyszedł czas na pracę z dokumentem tekstowym. Edytorów tekstu jest wiele (Notatnik, WordPad, MSWord, OpenOffice Writer, itd.) ale my skupimy się na najbardziej popularnym MSWord, gdyż na jego podstawie skonstruowany jest nasz podręcznik (dostępny również w internecie). Jest to aplikacja komercyjna, ale można jej używać również w wersji okrojonej bezpośrednio z internetu (tzw. Word online). Oczywiście jeśli ktoś ma takie życzenie, to może użyć darmowego Open Oficce`a, ale będzie mu trudniej, ponieważ jednak trochę różni się w obsłudze od Worda.
Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika w rozdz. 5.1, str. 174-178 i wykonać znajdujące się tam ćwiczenia. Na razie proszę ich nie przesyłać. Zaległe prace proszę przesłać na adres: bobbob@op.pl
Materiał z podręcznika w wersji online znajduje się pod adresem: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-7/#p=176
natomiast w celu rozwinięcia i uzupełnienia informacji można posłużyć się stroną: https://epodreczniki.pl/a/modyfikowanie-tekstow/D1StxFShS
Proszę plik, który wcześniej otrzymaliście (ten z temperaturą wrzenia itd) i wstępnie sformatowaliście zmodyfikować tak, aby występowały w nim indeksy górny i dolny oraz symbol stopnia [przy literze C] (w takim wzorze :1000 ⁰C, H2O, 1025, 1230, 1325, 1540, 1715)
Przypomnienie o tym jak wstawiać indeksy i symbole jest w tym linku: https://support.office.com/pl-pl/article/formatowanie-tekstu-jako-indeksu-g%C3%B3rnego-lub-dolnego-e989637a-12ec-4fe5-8b04-345342408abd
Ponadto proszę do tego ćwiczenia pod spodem wstawić również dowolną grafikę, link dla tych, którzy nie pamiętają jak to zrobić: https://support.office.com/pl-pl/article/wstawianie-obraz%C3%B3w-3c51edf4-22e1-460a-b372-9329a8724344
Tak przygotowaną pracę proszę przesłać do oceny (do czwartku 07.05.2020)
MUZYKA:
Temat: Balet czyli taniec klasyczny
Na podstawie materiału zgromadzonego na stronie: https://epodreczniki.pl/a/balet-czyli-taniec-klasyczny/D13hgMuc7 postaraj się scharakteryzować następujące pojęcia:
Wysłuchaj utwory znajdujące się na stronie, a następnie wskaż ich cechy charakterystyczne. Odpowiedzi na pytania będą potrzebne Ci w niedalekiej przyszłości, tak jak i te z poprzednich lekcji.
Temat: Muzyka XX wieku.
Zapoznajcie się z materiałem znajdującym się w podanym linku:
https://epodreczniki.pl/a/warszawska-jesien-w-srodku-lata/D1TNcOHlN
Wybierzcie sobie dowolny przykład muzyczny znajdujący się na stronie z linku, wysłuchajcie go i zastanówcie się jakie są cechy charakterystyczne muzyki współczesnej (nie chodzi o muzykę rozrywkową tylko klasyczną z tego okresu). Znajdźcie na stronie wyjaśnienie terminów: kompozytor, fortepian preparowany, syntezator. Jak już wcześniej pisałem będzie to potrzebne do pewnej aktywności na ocenę.
DORADZTWO ZAWODOWE:
JĘZYK NIEMIECKI:
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
https://www.youtube.com/watch?v=wFgZRt1Kyf8
Na pierwszej lekcji Zaczniemy od 1 minutki. Biegniecie w miejscu przez minutę, następnie maszerujecie przez minutę. Całość powtarzamy dzisiaj 3 razy. Na kolejnej lekcji wszystko robimy po 2 minutki. Jeżeli kogoś roznosi energia – może wykonać te ćwiczenia 5 razy.
https://www.youtube.com/watch?v=Hm6Sp89kM_g
https://www.youtube.com/watch?v=zKKkwGyG_J4