Klasa 4

I i II tydzień

JĘZYK POLSKI:

30.03. 2020 r.

Temat: Gdzie jest Polska?

 

  1. Przeczytaj wiersz A . Słonimskiego „Polska” ze str.152.
  2. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2 str.153.
    3. Znajdź w internecie fotografię, która mogłaby być ilustracją wiersza. Fotografię wraz z uzasadnieniem swojego wyboru proszę przesłać na mój adres mailowy do wtorku godz.9.00.

 

  1. 03. 2020r.

Temat: Co warto wiedzieć o hymnie narodowym?

https://epodreczniki.pl/a/wspolna-piesn/D19nV5P17

W zeszycie proszę wykonać zadanie 9. Odpowiedzi proszę przesłać na mój adres emialowy.

 

 

01.04. 2020 r.

Temat: Piastowska gościnność.

Powinieneś umieć opowiedzieć legendę „Piast Kołodziej” oraz wskazać wydarzenia realistyczne i fantastyczne w tekście.

 

1.Przeczytaj tekst  str. 163 -164 z podręcznika.

  1. Wykonaj w zeszycie zadanie 3. str. 164 z podręcznika. Odpowiedź wyślij na mój adres mailowy.
  2. Naucz się nowej wiadomości.

 

02.04. 2020 r.

Temat: Kraj Lecha.

 

  1. Przeczytaj tekst str. 165 – 167.
  2. Odpowiedz na pytania 1- 3 znajdujące się pod tekstem.
  3. Wykonaj zad.4 str. 167 w zeszycie.

Zaprojektuj herb Twojej miejscowości. Prace proszę przesyłać na mój adres mailowy do poniedziałku godz.9.

https://www.youtube.com/watch?v=q1Jh7V_Z-I0

https://www.youtube.com/watch?v=MrXIw4fAvTQ

 

3.04. 2020r.

Odszukaj w internecie dowolną legendę.
Napisz plan wydarzeń, określ temat legendy oraz wskaż elementy realistyczne i fantastyczne. Zadanie na ocenę. Odpowiedzi proszę przesyłać na mój adres mailowy.

 

Materiał dodatkowy:

https://epodreczniki.pl/a/legendarne-poczatki-polski/D14mBeLpA

 

e-mail: agaen32700@gmail.com

Rozkład tematów i zadań z języka polskiego  06.04. i 07.04

Temat: Nie, nie i jeszcze raz nie – pisownia nie łącznie i rozdzielnie.

 

https://epodreczniki.pl/a/nikt-nie-lubi-nieuchwytnych-kolekcjonerow-z-niebezpiecznego-krolestwa-czyli-pisownia-z-nie/DIveJq1uf

Proszę w zeszycie zapiać notatkę na temat pisowni „nie” z różnymi częściami mowy oraz uzupełnić zeszyt ćwiczeń str.69 – 71.
Proszę przesłać zdjęcia ćwiczeń do czwartku..

08.04
Temat: Jurata, królowa Bałtyku.

Podręcznik str.172- 173.
Proszę przeczytać tekst. Postaraj się odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem. W zeszycie wykonaj tylko zad. 7 str. 173. Zdjęcie zadania proszę przesłać na moją pocztę. Jeżeli masz wątpliwości skontaktuj się ze mną.

 

 

 

MATEMATYKA:

Tematy lekcji przesyłane są na klasowego maila,  kontakt do mnie: handzel_anna@wp.pl

 

TECHNIKA:

Manewry na drodze – omijanie, wymijanie, wyprzedzanie

Technika – IV tydzień

 

HISTORIA:

Dzień Zakres treści nauczania Sposób realizacji treści (np. spotkanie na czacie, webinarium,

konsultacje) 

Zadania dla ucznia

do wykonania            w domu

Wtorek

1 godzina

7.04

Temat: Józef Wybicki i hymn Polski.

1. losy Polaków po upadku Rzeczypospolitej

2.generał Jan Henryk Dąbrowski – Legiony Polskie we Włoszech – 1797 r.

3. Józef Wybicki – autor Mazurka Dąbrowskiego

4. znaczenie słów Mazurka

*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:

*film na YT Legiony Dąbrowskiego cz 2 https://www.youtube.com/watch?v=0jKwmieKj9M

*samodzielna praca z podręcznikiem,

*Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie4@op.pl

 

 

Dla chętnych:

Film na YT: Jak wyglądali legioniści

https://www.youtube.com/watch?v=E0Avv8idtVo https://www.youtube.com/watch?v=A0KlIEmYj9E Kalendarz Historyczny 9.I: Legiony Dąbrowskiego – z ziemi włoskiej do Polski

Ułóż krzyżówkę dotyczącą tej lekcji. Rozwiąż krzyżówkę, podaj nazwisko Jana Leona – bohatera Legionów. Poszukaj jego portretu. Wymień najsłynniejszą bitwę w jakiej wziął udział. Prześlij informację na maila lub foto w komentarzach albo na priv.

 

PRZYRODA:

– w tym tygodniu realizujemy dwa tematy znajdujące się na platformie e-podręczniki:
(pamiętajcie o zalogowaniu się – nie wszyscy to zrobili)
1. Temat : Co nam zagraża ?
– temat realizujecie w terminie od 30.03 do 02. 04
– po zapoznaniu się z treścią lekcji wykonajcie ćwiczenia dołączone do lekcji, które będą podlegać ocenie
2. Temat : Uzależnienia
-temat realizujecie w terminie od 30.03 do 06. 04 wraz z ćwiczeniami

W razie pytań jestem dostępna pod adresem e-mail jadwigatrza.szkola@gmail.com

PRZYRODA IV tydzień

Temat: Co to jest krajobraz?
Podręcznik str. 138- 140
W zaszycie przedmiotowym:
– zapisz temat lekcji
– wyjaśnij co to jest krajobraz
– podaj sześć elementów krajobrazu
– odpowiedz na pytanie i zapisz: w  jakim ( Twoim zdaniem) krajobrazie leży miejscowość, w której mieszkasz?
– wykonaj w zeszycie ćwiczeń pod wyżej podanym tematem jedno dowolne ćwiczenie.
Dla chętnych polecam dodatkowe wiadomości  na powyższy temat na platformie  e-podręczniki pod linkiem:
https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zmieniaja-krajobraz/Dnvuuigme

W razie pytań jestem dostępna pod adresem e-mail jadwigatrza.szkola@gmail.com

 

PLASTYKA:

Temat: Kartka wielkanocna
-pracę należy wykonać na kartce kolorowej lub białej ( najlepiej technicznej)
-wymiary kartki to 18cm x 14cm
– w realizacji tematu wykorzystajcie najważniejsze symbole wielkanocne ( baranek, pisanka, koszyczek wielkanocny z pisankami, kurczątko, zajączek, gałązki bazi lub bukszpanu, wiosenne kwiaty)- oczywiście nie wszystkie symbole na jednej kartce, wybór należy do Was
-technika wykonania pracy dowolna ( wycinanka, wyrywanka, rysowanie kredkami, pisakami, cienkopisami, kolorowe tkaniny – polecam łączenie technik.
– kartka powinna zawierać napis „Wesołych Świąt” lub „Wesołego Alleluja”
 pracę proszę przesyłać do 8.04 (środa)
Wszelkie pytania, konsultacje oraz ukończone prace przesyłajcie proszę na adres:
jadwigatrza.szkola@gmail.com
Ważna informacja!
Proszę o przesyłanie prac na poprzedni temat: Pomagamy drugiemu człowiekowi. Jest to temat dla wszystkich obowiązkowy i bardzo aktualny. Termin nadsyłania prac to 30. 03 (poniedziałek).

Plastyka IV Tydzień

Temat : Kartka wielkanocna
Przypominam, że temat ten jest aktualny do 8 kwietnia.
Dokładne informacje w tematach ubiegłego tygodnia.
Czekam na prace pod stałym adresem: jadwigatrza.szkola@gmail.com

 

INFORMATYKA:

Przyjrzyj się rys. 7 ze str. 105 podręcznika i sprawdź czy zastosowałeś najlepsze formatowanie tekstu w swojej poprzedniej pracy (Przyjaciel z Marsa).

Wykorzystując różne sposoby formatowania tekstu (rozdział 5.3) oraz narzędzie WordArt lub podobne rozwiązania stwórz nowy dokument w treści taki jak ten ze str. 108 rys.1. Przerób go w taki sposób by uzyskać efekt jak na rysunku 3 ze str. 109.

Efekt swojej pracy prześlij na mój wcześniej podany adres: bobbob@op.pl

MUZYKA:

Dzisiaj powitamy muzycznie wiosnę posługując się literaturą muzyczną różnych gatunków. Wysłuchamy utworów muzyki klasycznej i rozrywkowej. Zastanów się w jaki sposób kompozytor może oddać środkami muzycznymi nastój związany z tą porą roku? Tym razem nie trzeba wysyłać odpowiedzi. Po prostu posłuchajcie dla przyjemności.

https://www.youtube.com/watch?v=4Nyq_wSBa_Y

https://www.youtube.com/watch?v=EbYJaV6zFEc

 

JĘZYK ANGIELSKI:

30.03.2020r.-03.04.2020r.

 Lesson 1                                            

Topic: Present Simple affirmative –  zdania twierdzące. Opisywanie swojego dnia.

Aby utrwalić ostatnie lekcje, obejrzyjcie 2 filmiki, które znajdziecie na stronie internetowej –  eDesk strefa ucznia, j. angielski, szkoła podstawowa, English Class A1 –  DRAMA VIDEOS / Unit 6 2 I listen to classical music Part 1  oraz  I listen to classical music Part 2.

Podręcznik

Zad.  Get Grammar / str. 83

  1. Przepisz do zeszytu zdania znajdujące się pod znakiem +

Uwaga! Zwróć uwagę, że przy HE / SHE / IT  na końcu słowa listen pojawiło się s. Porozmawiamy o tym w trakcie lekcji on-line.

  1. Teraz obejrzyj na eDesk filmik GRAMMAR ANIMATIONS – L 1 a 6 2 – We go to bed early.

 Zad. 6 / str. 83

Narysuj w zeszycie zieloną tabelę LOOK,  przepisz wyrazy dokładnie tak samo,  jak w tabeli!

Przeczytaj wypowiedzi  Jen i Alexa, wybierz poprawne słowo i zapisz w zeszycie np.

  1. Get
  2. Gets

Pamiętaj! Jeżeli nie jesteś pewien, zapisz odpowiedź ołówkiem. Sprawdzimy wspólnie.

 Zad. 8 / str. 83

Przepisz do zeszytu tylko te zdania, które dotyczą Ciebie np.

  1. I get up late.
  2. I have breakfast at home.

Jeżeli pojawią się słowa, których nie rozumiesz, skorzystaj z tłumacza / słownika on-line.

Lesson 2

Topic:  The Terrific Two. Dug’s busy week. Odpowiadanie na pytania dotyczące historyjki  obrazkowej.

 

Podręcznik

W historyjce pojawią się nazwy dni tygodnia, dlatego musisz je sobie przypomnieć. Znajdują się  w słowniczku na str. 89 / LESSON 6.3. Przeczytaj lub zaśpiewaj 3 razy nazwy wszystkich dni.

Teraz przepisz do zeszytu wraz z polskim znaczeniem słowa i wyrażenia, które są w słowniczku 6.3 / str.89 (od słowa busy do visit). Nie musisz przepisywać słów, które już znasz.

Używając słownika on-line, przetłumacz i zapisz w zeszycie wyrazy  usually i always.

 

Zad.1 / str.84

Odpowiedz ustnie na pytanie:

What colour is Dug’s shirt?

Zad.2 / str.84

Wysłuchaj kilka razy nagrania  CLASS CD 3 – ścieżka 6, odpowiedz ustnie na pytanie: Which is Dug’s free day?- który to wolny dzień Duga?

Zad.3 / str.84

Przeczytaj lub posłuchaj jeszcze raz dialogu, następnie zapisz w zeszycie nazwy trzech czynności, które Dug wykonuje w ciągu tygodnia, lecz których nie widać na obrazkach.

Zad.4 / str.84

W każdym zdaniu od 1-5 jest jakiś błąd. Przeczytaj dialog z historyjki, popraw błędy i przepisz poprawne zdania ( 2-5 )do zeszytu.

 

IV tydzień 08.04.2020r.                                             

Topic:   We often watch DVDs. Opisuję swój tydzień.

 

Przepiszcie i przetłumaczcie następujące słowa: always, usually, often, sometimes, never.

Obejrzyjcie  filmik na na eDesk  GRAMMAR  ANIMATIONS – L 1 a 6 3 – We always eat popcorn.

Przepiszcie i przetłumaczcie następujące zdania:

  1. I always have breakfast.
  2. They often get up late.
  3. I am usually happy.
  4. They are never late.
  5. We sometimes play football after school.

Podręcznik

Zad.  5 / str. 85

Ułóżcie wyrazy w odpowiedniej kolejności. Przepiszcie zdania od 2- 5 do zeszytu.

Zeszyt Ćwiczeń

Wykonajcie zad. 1, 2, 3 / str. 52

Uczniowie chętni mogą wykonać zad. 4 i 5 / str. 52.

 

 

WDŻ:

 

DORADZTWO ZAWODOWE:

Mapa karier

RELIGIA

kl 4

Kl 4- 30III-3IV

Wielki Tydzien

WYCHOWANIE FIZYCZNE:

edukacja zdrowotna :
zasady zdrowego odżywiania
https://www.youtube.com/watch?v=DF4znGEcBPU&t=129shttps%3A%2F

ćwiczenia ogólnorozwojowe:

poniżej podaję link do wykonania prawidłowej „pompki”
https://www.youtube.com/watch?v=_spPWlYR0bE
zadanie do wykonania:
przez cały dzień wykonuj co godzinę jedną lub dwie „pompki” przez tydzień w piątek sprawdź czy wykonasz 10  „pompek ” w 1 serii

trening ogólnorozwojowy z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała
https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo
proszę się nie sugerować ze w tytule jest napisane „dla mężczyzn” próbują ćwiczyć wszyscy.

Historia sportu:
Igrzyska Olimpijskie
https://sciaga.pl/tekst/153157-154-igrzyska-olimpijskie

podaję link na który proszę przysyłać potwierdzenia o zapoznaniu się z podanym materiałem oraz o wykonaniu zadanego zadania
wuef.dabrowka@onet.eu

ps proszę o przesłanie czasu wykonania podporu przodem „deska” (zadanie z poprzedniego tygodnia)
pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE IV tydzień

Dzień dobry.

  1. Sport: Zaczynamy od amatorskiej rozgrzewki siatkarskiej. Wykonujemy ćwiczenia według instruktarzu na filmie (zamiast bieg w około i w poprzek boiska bieg w miejscu). W głównej roli Karol Kłos. Drugi najlepszy blokujący mistrzostw świata w 2014 oraz oczywiście złoty medalista mistrzostw świata w tym samym roku:https://www.youtube.com/watch?v=XsrbSzOlJ-4

 

Bardzo proszę o zapoznanie się z poniższym filmikiem instruktażowym, który pomoże  wyobrazić sobie lepiej odbicie piłki sposobem górnym i dolnym w siatkówce. Objaśnia Mariusz Wlazły jeden z najlepszych siatkarzy świata wice mistrz świata 2006, mistrz świata oraz MVP 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=kfkZYQCDO84

  1. Ćwiczenia ogólnorozwojowe: Trening Tabaty. Ćwiczenia te przyśpieszają metabolizm(spalanie tkanki tłuszczowej ) oraz wzmacnia mięśnie w twoim ciele. Będziemy ćwiczyć w następujący sposób- 30 sekund ćwiczenia 30 sekund odpoczynku.
    1 ćwiczenie – Przysiady. Nogi na szerokość bioder, stopy na wprost lub lekko zrotowane na zewnątrz. Uginamy nogi do kąta około 90 stopni. Kolana podczas przysiadu nie mogą wyjść za linie stóp.
    2 ćwiczenie – Bieg bokserski. Podobne ćwiczenie do biegu w miejscu, ale ręce pracują (boksują) razem z nogami.
    3 ćwiczenie – Burpees. Znany w Polsce jako padnij- powstań. Wyskok dosiężny w górę, przysiad, podpór przodem, pompka.
    4 ćwiczenie – Pajacyki. Nogi do rozkroku, ręce wymachy do ciała i nad głowę.
    5 ćwiczenie – Skoki dosiężne. Wyskok dosiężny w górę, powrót do przysiadu.Wszystkie ćwiczenia robimy przynajmniej 3 razy.
    Pamiętamy o samokontroli.

 

  1. Historia sportu: Historia Mistrzostwa Świata w piłce nożnej – historia i ciekawostki

 

https://spryciarz.com/poradnik-typera/mistrzostwa-swiata-w-pilce-noznej-historia-i-ciekawostki,122

 

 

  1. Edukacja zdrowotna : Zdrowy tryb życia z Pascalem Brodnickim

 

https://www.youtube.com/watch?v=e0BI1CSdlDg