JĘZYK POLSKI:
MATEMATYKA:
TECHNIKA:
HISTORIA:
Dzień tygodnia
oraz zaplanowana liczba godzin |
Zakres treści nauczania | Sposób realizacji treści (np. spotkanie na czacie, webinarium,
konsultacje) |
Zadania dla ucznia
do wykonania w domu
|
Wtorek
1 godzina 28.04 |
Temat: Maria Skłodowska-Curie – polska noblistka
1. Kariera naukowa M. Skłodowskiej- Curie 2. Nagrody Nobla przyznane M. Skłodowskiej-Curie 3. Polscy nobliści |
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:
*film na YT https://www.youtube.com/watch?v=nrSOogLQYbM Maria Skłodowska-Curie i niewidzialne promieniowanie | Teatr wynalazków Barona Munchhausena https://www.youtube.com/watch?v=x4ejQ1GkmwM *samodzielna praca z podręcznikiem, *wykonanie rysunku *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie4@op.pl |
Na maila lub foto w komentarzach albo na priv prześlij „Mapę myśli „ wg wzoru lub własnego projektu, dotyczącą polskiej noblistki
|
PRZYRODA:
Temat: Krajobraz wczoraj i dziś.
Wiadomości do tego tematu znajdziesz w podręczniku na str. 151, 152,153,154.
Zapisujemy w zeszycie następujące punkty:
1. Krajobraz naturalny na przestrzeni wieków jest przekształcany przez człowieka w krajobraz kulturowy.
-kilkanaście tysięcy lat temu człowiek polował na zwierzęta i zbierał rośliny
-kilka tysięcy lat temu stopniowo zaczął budować osady, uprawiać ziemię ( wypalając duże obszary lasów).
-największe zmiany w krajobrazie nastąpiły w XVIII wieku, kiedy przemysł zaczął się intensywnie rozwijać ( powstawały kopalnie, fabryki, duże miasta).
2. Krajobraz kulturowy, w zależności od tego jak bardzo został zmieniony dzielimy na:
-krajobraz rolniczy
-krajobraz przemysłowy
-krajobraz miejski
3. Pochodzenie nazw miejscowości:
-nazwy pochodzące od nazwiska założyciela lub właściciela danego terenu
-nazwy nawiązujące do ukształtowania terenu, roślinności, występujących rzek.
-nazwy zależne od uprawianego zawodu przez wielu ludzi na danym terenie.
-nazwy pochodzące od dni tygodni, w których odbywały się targi w okolicy.
Zadania do wykonania
-korzystając z dostępnych źródeł informacji ( opowieści rodziców, dziadków, internetu) dowiedz się i zapisz w zeszycie, skąd pochodzi nazwa Twojej miejscowości.
– wykonaj ćwiczenia ze str. 94.
Wykonane zadania prześlij do 30. 04 na moją pocztę jadwigatrza.szkola@gmail.com
PLASTYKA:
INFORMATYKA:
Kolejnym zagadnieniem, którym zajmiemy się przy pracy z edytorem tekstu będą tzw. style i numerowanie. Są to bardzo przydatne narzędzia sprawiające, że nasz dokument będzie ładniejszy i przyjemny dla oka. Ponadto znając ich możliwości będziemy mogli przyspieszyć edytowanie naszej pracy mogąc jednocześnie w czasie rzeczywistym obserwować zadane zmiany. Proszę zatem zapoznać się z treścią podręcznika za stron 112-114 i postarać się kro po kroku wykonać znajdujące się na nich ćwiczenia. Jest to lekcja ćwiczeniowa proszę zatem nie wysyłać jeszcze do mnie prac. Link do e-podręcznika: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=115
Do powyższych zagadnień dołączymy teraz kolejne umiejętności polegające na formatowaniu tekstu, czyli zmienianiu jego właściwości wizualnych. Jak wiemy w tekście możemy modyfikować jego kolor, krój czcionki, wielkość, itd. W poniższych linkach znajdziesz informacje na temat formatowania. Zapoznaj się z nimi.
https://epodreczniki.pl/a/formatowanie-tekstu/DJBRUgn2T
Postaraj się wykonać ćwiczenia 1 i 2 z linku poniżej.
http://psp4swidwin.pl/files/word_tekst.pdf
MUZYKA:
Temat: Wielkanoc – zwyczaje i muzyka
Wielkanoc wiąże się z wieloma obrzędami i zwyczajami. Wszyscy znamy pisanki, baby, mazurki, święconkę, palmy lipnickie, dzielenie się jajkiem, śmigus-dyngus. W okresie wielkanocnym, kluczowym w chrześcijańskiej wierze, często spotykamy się ze zwrotem „Alleluja” czyli „Chwalcie Pana”. W literaturze muzycznej jest on również często spotykany. Jednym z najbardziej znanych utworów muzyki klasycznej, w którym często się pojawia jest oratorium „Mesjasz” Georga Friedricha Händla
Napisz jednym zdaniem czym jest oratorium jako utwór muzyczny. Po wysłuchaniu jego fragmentu napisz także jakie wrażenia wywołuje u Ciebie oraz czy pasuje do niego zwrot „Alleluja”? Oto link:
JĘZYK ANGIELSKI:
WDŻ:
DORADZTWO ZAWODOWE:
RELIGIA
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
https://www.youtube.com/watch?v=wFgZRt1Kyf8
Wykonaj rozgrzewkę. Poniżej link do rozgrzewki:
Następnie do próby mięśni brzucha uczeń przygotowuje się poprzez wykonanie ćwiczeń, które znajdziecie wchodząc na stronę – link poniżej:
https://www.domyos.pl/porady/6-prostych-cwiczen-na-miesnie-brzucha-a_349147
Wykonujecie: ĆWICZENIA NA MIĘSIEŃ PROSTY BRZUCHA: unoszenie klatki piersiowej – 10 razy unoszenie bioder – 10 razy deska przodem – licz do 10 Całość powtórz 3 razy.
https://www.youtube.com/watch?v=Hm6Sp89kM_g
https://www.youtube.com/watch?v=JLuCRdA2yGI