Klasa 4

Harmonogram zajęć online klasa 4

 

I i II tydzień
III i IV tydzień
V i VI tydzień

 

JĘZYK POLSKI:

27.04. – 30.04.

VIII tydzień

MATEMATYKA:

Lekcje wysyłane są na klasowego maila. Uczniowie zobowiązani są do odbierania wiadomości i przesyłania maila z informacją o wykonaniu pracy. Kontakt do mnie:  handzel_anna@wp.pl.

 

TECHNIKA:

 

HISTORIA:

Dzień tygodnia

oraz zaplanowana liczba godzin

Zakres treści nauczania Sposób realizacji treści (np. spotkanie na czacie, webinarium,

konsultacje) 

Zadania dla ucznia

do wykonania            w domu

 

Wtorek

1 godzina

28.04

Temat: Maria Skłodowska-Curie – polska noblistka

1. Kariera naukowa M. Skłodowskiej- Curie

2. Nagrody Nobla przyznane M. Skłodowskiej-Curie

3. Polscy nobliści

*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:

*film na YT https://www.youtube.com/watch?v=nrSOogLQYbM Maria Skłodowska-Curie i niewidzialne promieniowanie | Teatr wynalazków Barona Munchhausena

https://www.youtube.com/watch?v=x4ejQ1GkmwM

*samodzielna praca z podręcznikiem,

*wykonanie rysunku

*Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie4@op.pl

Na maila lub foto w komentarzach albo na priv prześlij „Mapę myśli „ wg wzoru lub własnego projektu, dotyczącą polskiej noblistki

 

 

PRZYRODA:

Temat: Krajobraz wczoraj i dziś.

Wiadomości do tego tematu znajdziesz w podręczniku na str. 151, 152,153,154.
Zapisujemy w zeszycie następujące punkty:

1. Krajobraz naturalny na przestrzeni wieków jest przekształcany przez człowieka w krajobraz kulturowy.
-kilkanaście tysięcy lat temu człowiek polował na zwierzęta i zbierał rośliny
-kilka tysięcy lat temu stopniowo zaczął budować osady, uprawiać ziemię ( wypalając duże obszary lasów).
-największe zmiany w krajobrazie nastąpiły w XVIII wieku, kiedy przemysł zaczął się intensywnie rozwijać ( powstawały kopalnie, fabryki, duże miasta).

2. Krajobraz kulturowy, w zależności od tego jak bardzo został zmieniony dzielimy na:
-krajobraz rolniczy
-krajobraz przemysłowy
-krajobraz miejski

3. Pochodzenie nazw miejscowości:
-nazwy pochodzące od nazwiska założyciela lub właściciela danego terenu
-nazwy nawiązujące do ukształtowania terenu, roślinności, występujących rzek.
-nazwy zależne od uprawianego zawodu przez wielu ludzi na danym terenie.
-nazwy pochodzące od dni tygodni, w których odbywały się targi w okolicy.

Zadania do wykonania
-korzystając z dostępnych źródeł informacji ( opowieści rodziców, dziadków, internetu) dowiedz się i zapisz w zeszycie, skąd pochodzi nazwa Twojej miejscowości.
– wykonaj ćwiczenia ze str. 94.
Wykonane zadania prześlij do 30. 04 na moją pocztę jadwigatrza.szkola@gmail.com

W tym tygodniu drugi realizowany temat  będzie na platformie e-podręczniki:
(pamiętajcie o zalogowaniu się )
2. Temat : Chronimy przyrodę.
– temat realizujecie w terminie od 27. 04 do 4. 05
– po zapoznaniu się z treścią lekcji wykonajcie ćwiczenia interaktywne dołączone do lekcji.

PLASTYKA:

Plastyka kl IV 27.04-11.05

 

INFORMATYKA:

Kolejnym zagadnieniem, którym zajmiemy się przy pracy z edytorem tekstu będą tzw. style i numerowanie. Są to bardzo przydatne narzędzia sprawiające, że nasz dokument będzie ładniejszy i przyjemny dla oka. Ponadto znając ich możliwości będziemy mogli przyspieszyć edytowanie naszej pracy mogąc jednocześnie w czasie rzeczywistym obserwować zadane zmiany. Proszę zatem zapoznać się z treścią podręcznika za stron 112-114 i postarać się kro po kroku wykonać znajdujące się na nich ćwiczenia. Jest to lekcja ćwiczeniowa proszę zatem nie wysyłać jeszcze do mnie prac. Link do e-podręcznika: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=115

 

Do powyższych zagadnień dołączymy teraz kolejne umiejętności polegające na formatowaniu tekstu, czyli zmienianiu jego właściwości wizualnych. Jak wiemy w tekście możemy modyfikować jego kolor, krój czcionki, wielkość, itd. W poniższych linkach znajdziesz informacje na temat formatowania. Zapoznaj się z nimi.

https://epodreczniki.pl/a/formatowanie-tekstu/DJBRUgn2T

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/formatowanie-dokumentu-programu-word-fb9ef2d6-e2ad-4721-abc1-55f88864617f?ui=pl-pl&rs=pl-pl&ad=pl

Postaraj się wykonać ćwiczenia 1 i 2 z linku poniżej.

http://psp4swidwin.pl/files/word_tekst.pdf

  • Prześlij wykonane w edytorze ćwiczenia na adres: bobbob@op.pl
  • możesz przesłać je w oryginalnym formacie, np: doc, docx, txt, odt, czyli takim w jakim zapisuje je Word lub OpenOffice Writer ewentualnie w przypadku problemów z zapisem zrobić wyraźne zdjęcie ekranu komputera z wykonanym ćwiczeniem,

 

MUZYKA:

Temat: Wielkanoc – zwyczaje i muzyka

Wielkanoc wiąże się z wieloma obrzędami i zwyczajami. Wszyscy znamy pisanki, baby, mazurki, święconkę, palmy lipnickie, dzielenie się jajkiem, śmigus-dyngus. W okresie wielkanocnym, kluczowym w chrześcijańskiej wierze,  często spotykamy się ze zwrotem „Alleluja” czyli „Chwalcie Pana”. W literaturze muzycznej jest on również często spotykany. Jednym z najbardziej znanych utworów muzyki klasycznej, w którym często się pojawia jest oratorium „Mesjasz” Georga Friedricha Händla

Napisz jednym zdaniem czym jest oratorium jako utwór muzyczny. Po wysłuchaniu  jego fragmentu  napisz także jakie wrażenia wywołuje u Ciebie oraz czy pasuje do niego zwrot „Alleluja”? Oto link:

JĘZYK ANGIELSKI:

kl.IV 27-30.04

WDŻ:

 

DORADZTWO ZAWODOWE:

motywacja

Kompetencje kluczowe w telepracy

 

RELIGIA

religia_klasa_4_20-24IV

11-15V kl 4

WYCHOWANIE FIZYCZNE:

  1. Starter – łatwy trening dla początkujących, bez kondycji. Trening w domu. Codzienne fit

https://www.youtube.com/watch?v=wFgZRt1Kyf8

  1. Kształtujemy wybrane zdolności motoryczne – przygotowanie do próby siły mięśni brzucha – Test Zuchory

Wykonaj rozgrzewkę. Poniżej link do rozgrzewki:

Następnie do próby mięśni brzucha uczeń przygotowuje się poprzez wykonanie ćwiczeń, które znajdziecie wchodząc na stronę – link poniżej:

https://www.domyos.pl/porady/6-prostych-cwiczen-na-miesnie-brzucha-a_349147

Wykonujecie: ĆWICZENIA NA MIĘSIEŃ PROSTY BRZUCHA: unoszenie klatki piersiowej – 10 razy unoszenie bioder – 10 razy deska przodem – licz do 10 Całość powtórz 3 razy.

3. . Jak zachować się w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. Uratuj życie – film interaktywny

https://www.youtube.com/watch?v=Hm6Sp89kM_g

  1. Fitness dla bardzo POCZĄTKUJĄCYCH

 

https://www.youtube.com/watch?v=JLuCRdA2yGI