Klasa 3

I i II tydzień

 

JĘZYK POLSKI

 

30.03.2020r.

  1. 1. Zapoznaj się z fragmentem opow. „Rany Julek! O tym jak Julian został poetą”

– Poszukaj w tekście odpowiedzi na pytania:

*Czego szukał Julek?

*Co chciał zrobić Julek?

*Kogo wezwano do domu?

*Co robił Julek od wiosny 1911 roku?

*Co stało się z wierszami Julka po wizycie ślusarza?

Na dwa wybrane pytania napisz odpowiedzi w zeszycie.

  1. Wykonaj ćwiczenia 1-2
  2. Zadanie domowe: Przypomnij sobie jakie znasz rodzaje zdań – napisz po jednym przykładzie w zeszycie. Zrób zdjęcie zadania i prześlij e-mail ( m.kosinskaa1@gmail.com), sms, messanger

 

31.03.2020r.

  1. Spróbuj zalogować się na platformę epodręczniki (poproś o pomoc rodziców)

-otwórz materiał udostępniony dla Ciebie

– udaj się na wirtualną wycieczkę do Puszczy Białowieskiej

– odpowiedz na zawarte pytania

  1. Jeśli nie będziesz miał możliwości skorzystania z platformy przypomnij sobie informacje o Puszczy Białowieskiej, do których dotarłeś w ubiegłym tygodniu lub obejrzyj dowolny filmik o Puszczy Białowieskiej i napisz kilka zdań w zeszycie.
  2. Wejdź na stronę: https://www.dyktanda.net/dyktanda.php , przypomnij sobie zasady ortograficzne pisowni wyrazów z „rz” i „ż”. Wykonaj dyktando: https://www.dyktanda.net/dyktando-46.php

 

1.04.2020r.

  1. Przeczytaj tekst ze strony 86-87 „Zmierzch” i „Noc”

Wymień zwierzęta aktywne wieczorem i nocą. (w zeszycie)

  1. Posłuchaj nagrania głosu ptaków https://www.youtube.com/watch?v=dRcEprzTxTA
  2. Wykonaj ćwiczenia 1-4 ze str. 79
  3. Uzupełnij tabelę nazwami zwierząt i pasującymi do nich przymiotnikami – ćw.4

str.79

 

2.04.2020r.

  1. Przypomnij sobie wiadomości o stopniowaniu przymiotników i pozostałych częściach mowy. Jeśli nie pamiętasz sprawdź w zeszycie.

– wykonaj ćw.5 i 6 ze str.79

2.Obejrzyj ilustrację w podręczniku- str.88 „Stroje dawniej i dziś”. Przeczytaj tekst z pamiętnika pod ilustracją.

  1. Wyjaśnij pojęcie „nosić się z klasą” – zapisz w zeszycie.

Wykonaj ćw. 1-3 ze str.80

  1. Zapoznaj się z tekstem : Wyrazy, którymi możemy zastąpić inne wyrazy
  2. Wykonaj ćw.4-5 str.81

 

3.04.2020r.

  1. Wysłuchaj baśni Andersena „Nowe szaty cesarza” –audiobook

https://www.youtube.com/watch?v=7B_vtNpbOM0

  1. Zapisz plan wydarzeń w zeszycie:
  2. Próżność cesarza.
  3. Przybycie oszustów.
  4. Żądania tkaczy.
  5. Podstęp oszustów.
  6. Zdumienie ministra.
  7. Udawana praca.
  8. Rozczarowanie urzędnika.
  9. Wizyta cesarza u oszustów.
  10. Uroczysta procesja.
  11. Okrzyk dziecka.

Naucz się pięknie opowiadać według planu.

 

  1. Jakimi cechami nazwałbyś postacie występujące w baśni. Dopisz właściwe określenia.

Król –

Dworzanie –

Oszuści –

  1. Napisz jaki morał – nauka płynie z baśni „ Nowe szaty cesarza”?

 

Zapraszam do kontaktu: email: m.kosinskaa1@gmail.com  skype: makka2

 

MATEMATYKA

Zadania z podręcznika należy rozwiązywać w zeszycie.

 

31.03.2020r. / 01.04.2020r.

  1. MNOŻĘ I DZIELĘ LICZBY Z JEDNOSTKAMI DŁUGOŚCI

Przepisz, używając kolorowych długopisów, wzór mnożenia oraz wzór dzielenia liczb z jednostkami długości – ćw.1 i 4 / str. 37 – podręcznik.

Wykonaj zadania z podręcznika:  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 / str.37

Wykonaj zadania w zeszycie  ćwiczeń:  1, 2,3, 4, 5 / str. 29

 

UWAGA!  Zadania oznaczone żarówką są  nieobowiązkowe (dla chętnych).

 

02.04.2020r.

  1. ROZWIĄZUJĘ ZADANIA ROZMAITE

Wykonaj zadania z podręcznika: 1, 2  / str.38.

Jeżeli zad. 2 jest dla Ciebie za trudne, możesz je pominąć.

Wykonaj zadania w zeszycie  ćwiczeń:  1, 2 / str. 30.

 

03.04.2020r.

  1. WYKONUJĘ OBLICZENIA WAGOWE

Wykonaj zadania z podręcznika: 1, 2, 3 / str. 39 oraz 6, 8, 9 / str.40.

Zadanie 4 przepisz używając kolorowych długopisów.

Wykonaj zadania w zeszycie  ćwiczeń: 1, 2, 3 / str. 28.

 

MATEMATYKA

 IV tydzień

06.04.2020r.

 WYKONUJĘ OBLICZENIA WAGOWE

Wykonaj trzy dowolne  przykłady z zadania 1 i 2  podręcznik / str.37.

Wykonaj zadania w zeszycie  ćwiczeń:  1, 2,3 / str. 31. Jeżeli zad. 3 jest zbyt trudne, pomiń je.

Wybierz i oblicz dwa dowolne zadania w zeszycie ćwiczeń / str. 33.

 

07.04.2020r.

OBLICZAM OBJĘTOŚĆ PŁYNÓW

Wykonaj zadania w zeszycie  ćwiczeń:  1, 2, 3 / str. 34 oraz 4 i 5 / str.35.

 

08.04.2020r.

PRZELICZAM JEDNOSTKI CZASU ZEGAROWEGO

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 1, 2, 3, 4 / str. 36. Dla chętnych zad. 5.

 

Proszę o przesłanie wykonanych zadań w ćwiczeniach na moją pocztę: blisdabrowka@gmail.com lub na messengera do dnia 08. 04.2020r.

 

 

 

JĘZYK POLSKI IV TYDZIEŃ

 

6.04.2020r.

  1. 1. Przeczytaj opowiadanie „Gust” – str.90

Odpowiedz ustnie na pytania:

* Dlaczego mama pozwoliła bliźniakom ubrać się w wybrane przez nich ubrania ?

* Dlaczego bliźniaki nie chciały iść razem do szkoły ?

* O co mama prosiła Kubę i Bubę ?

W zeszycie napisz odpowiedź na jedno wybrane pytanie.

  1. Wykonaj ćwiczenie 1 ze str.82
  2. W ćwiczeniu 2 na str. 82 otocz pętlami litery poprawnych odpowiedzi.

Z hasła i wyrazów w ramce ułóż zdanie i zapisz w zeszycie.

  1. Wykonaj ćw. 8 str.82
  2. Przeczytaj wiersz „Gadki szmatki”- str.91
  3. Wykonaj wybrane ćwiczenia 4-6 str.83

Zadanie domowe: Ułóż i zapisz w zeszycie rymowankę z wybraną parą wyrazów

z ćw. 5 ze str.83 i wyślij na email m.kosinskaa1@gmail.com (do środy)

 

7.04.2020r.

  1. Wysłuchaj baśni Christiana Andersena „LEN” – https://www.youtube.com/watch?v=xBDB26mKb20 (audiobook)
  2. Zapisz w zeszycie: Jak wyglądał len?
  3. Przeczytaj tekst o tkaninach naturalnych i sztucznych ze str. 92-93
  4. Wykonaj ćw. 1 i 2 str. 84
  5. Przyjrzyj się metkom ubrań, które masz w domu. Spróbuj odczytać informację zapisane na metkach, poproś o pomoc rodzica.
  6. Wykonaj ćwiczenia 4-6, str.85

 

8.04.2020r.

  1. Poszukaj informacji o zwyczajach wielkanocnych na świecie.
  2. Wykonaj ćw. 1 i 2 ze str. 91
  3. Ułóż i napisz na kartce życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych dla wybranej osoby.

Ozdób ją według własnego pomysłu.

  1. Zadanie domowe: Zapytaj rodziców w jaki sposób mogłabyś/mógłbyś pomóc w przygotowaniach do świąt Wielkanocnych? Możesz np. wymalować pisanki, posprzątać pokój,

Postaraj się wykonać propozycje rodziców.

 

Przypominam, że wykonujemy zadania, ćwiczenia, które nie sprawiają nam trudności. Nie muszą być wykonane wszystkie. Staramy się pracować samodzielnie jak najmniej angażując rodziców.

 

 

 

 

 

 J. ANGIELSKI

30.03.2020r – 03.04.2020r

Drodzy Rodzice

Na kolejny tydzień zdalnej nauki przesyłam zadania z  j. angielskiego. Dzieci mają korzystać                   z materiałów dostępnych na stronie wydawnictwa PEARSON. Należy zarejestrować się na stronie eDesk.pearson.pl strefa ucznia, proszę pomóżcie w tym dzieciom.  Po zalogowaniu się, z lewej strony pulpitu należy kliknąć w kolejne zakładki:  j. angielski, szkoła podstawowa, Adventure, New English Adventure 3. Po prawej stronie wyświetlą się wszystkie materiały, z których uczniowie będą korzystać.

Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy dotyczące zadanego materiału, proszę o kontakt drogą mailową na adres: blisdabrowka@gmail.com lub przez messengera.

Bardzo proszę o przesłanie mi do końca tygodnia zdjęcia lub skanu wykonanych przez dzieci zadań pisemnych.

 

  1. Zaśpiewaj 2 razy piosenkę, nagranie do niej znajdziesz wchodząc na eDesk i klikając na Class CD 2, NEA_Pol_L3_Tk2.21
  2. Znajdź w eDesk, podręcznik str. 37 piosenkę i spróbuj ją zaśpiewać patrząc na słowa.
  3. Wydrukuj kartę pracy z eDesk Karty wyrazowe z następującymi wyrazami: get up, go home, go to bed, go to school, have a shower, have breakfast, have lunch, have super, play, work.

Wytnij i wklej je do zeszytu. Obok każdego wyrażenia napisz polskie znaczenie. Jeśli zapomniałeś, skorzystaj ze słowniczka eDesktop, zeszyt ćwiczeń Unit 5 My day / str. 80

 

  1. Wydrukuj i uzupełnij kartę pracy z eDesk Karty pracy unit 5 / str. 6.

 

Uwaga! Jeśli nie posiadasz drukarki, przepisz zadanie drugie do zeszytu.

 

  1. Znajdź w eDesk podręcznik zadanie19 / str. 43.

Podobnie, jak w podręczniku,  napisz w zeszycie  3 zdania o tym, kiedy wstajesz, jesz śniadanie i idziesz do szkoły? Zilustruj to zadanie.

 

07.04.2020r.

JĘZYK ANGIELSKI IV tydzień

Poszukaj w tłumaczu Google znaczenia następujących słów:

Happy Easter!  Basket, Easter lamb, chick, Easter bunny, Easter eggs, catkin

Przepisz do zeszytu i do każdego słowa narysuj obrazek.

Zdjęcie wykonanego zadania proszę przesłać na moją pocztę e-mail lub na messengera.

 

 PLASTYKA:

Temat: Kartka wielkanocna
-pracę należy wykonać na kartce kolorowej lub białej ( najlepiej technicznej)
-wymiary kartki to 18cm x 14cm
– w realizacji tematu wykorzystajcie najważniejsze symbole wielkanocne ( baranek, pisanka, koszyczek wielkanocny z pisankami, kurczątko, zajączek, gałązki bazi lub bukszpanu, wiosenne kwiaty)- oczywiście nie wszystkie symbole na jednej kartce, wybór należy do Was
-technika wykonania pracy dowolna ( wycinanka, wyrywanka, rysowanie kredkami, pisakami, cienkopisami, kolorowe tkaniny – polecam łączenie technik.
– kartka powinna zawierać napis „Wesołych Świąt” lub „Wesołego Alleluja”
 pracę proszę przesyłać do 8.04 (środa)
Wszelkie pytania, konsultacje oraz ukończone prace przesyłajcie proszę na adres:
jadwigatrza.szkola@gmail.com
Ważna informacja!
Proszę o przesyłanie prac na poprzedni temat: Pomagamy drugiemu człowiekowi. Jest to temat dla wszystkich obowiązkowy i bardzo aktualny. Termin nadsyłania prac to 30. 03 (poniedziałek).

Plastyka IV Tydzień

Temat : Kartka wielkanocna
Przypominam, że temat ten jest aktualny do 8 kwietnia.
Dokładne informacje w tematach ubiegłego tygodnia.
Czekam na prace pod stałym adresem: jadwigatrza.szkola@gmail.com

 

Zajęcia komputerowe

Wejdź na stronę blockly games i wybierz kilka interesujących Cię ćwiczeń z programowania (najlepiej Puzzle, Labirynt i Żółw). Poćwicz sposoby sterowania postaciami jak prawdziwy programista, który posługuje się algorytmami czyli sposobami postępowania prowadzącymi do rozwiązania jakiegoś zadania.

 

ZAJĘCIA KREATYWNE:

Zajęcia kreatywne- plastyka

Temat dotyczy uczniów , którzy do tej pory uczestniczyli w tych zajęciach w szkole

Temat: Kogut wielkanocny

– na kartce A4 rysujecie dużego, bardzo kolorowego, fantazyjnego koguta

-najbardziej wyrazisty i barwny powinien być jego ogon, grzebień i skrzydła

-rozwińcie swoją wyobraźnię, wykorzystajcie szaleństwo kolorów  ( nie obawiajcie się rozmiarów, kolorów i fantazji w tej pracy)

– prace mogą być wykonane farbami, pisakami, kredkami ( polecam łączenie technik)

– prace przesyłacie w formie zdjęcia

-termin przesyłania prac to 8.04 ( wcześniej zapraszam na konsultacje na podany adres)

Wszelkie pytania, konsultacje i ukończone prace przesyłajcie na adres: jadwigatrza.szkola@gmail.com

Zajęcia kreatywne – kl. III IV tydzień

Temat : Kogut wielkanocny
Przypominam, że temat ten jest aktualny do 8 kwietnia.
Dokładne informacje w tematach ubiegłego tygodnia.
Czekam na prace pod stałym adresem: jadwigatrza.szkola@gmail.com

 

 

TYGODNIOWY ZAKRES TREŚCI NAUCZANIA DO ZREALIZOWANIA W POSZCZEGÓLNYCH ODDZIAŁACH KLAS ORAZ SPOSÓB REALIZACJI TYCH TREŚCI

Klasa 3

Przedmiot edukacja wczesnoszkolna (przyroda, muzyka, zajęcia wyrównawcze/kreatywne), tygodniowy wymiar zajęć 3 godziny (1+1+1)

Nauczyciel: Elżbieta Adamczyk       (e-mail do kontaktu: wedrowkiwczasie4@op.pl )

 

Dzień tygodnia

oraz zaplanowana liczba godzin

Zakres treści nauczania Sposób realizacji treści (np. spotkanie na czacie, webinarium,

konsultacje)  

Zadania dla ucznia

do wykonania            w domu

 

Przewidywany czas wykonania zadania Sposób monitorowania lub weryfikacji wiedzy i umiejętności Uwagi
Poniedziałek

1 godzina przyroda

Czego potrzebują rośliny żeby rosnąć? Instrukcji hodowli na Massengerze, fb „Zajęcia kreatywne Świetlica” i stronie szkoły

 

Załóż hodowlę dowolnej roślinki wg instrukcji na filmie (może to być fasolka, rzeżucha , inne nasionka) https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ  Obserwuj ją codziennie i zapisuj obserwacje, pogody, rośliny i swojego nastroju wg kalendarza przesłanego lub wymyślonego przez siebie. Pokaż nam kalendarz i zdjęcie roślinki za tydzień.

 

 

Dla chętnych:

Hodowla innych roślin https://www.youtube.com/watch?v=lKjsi4eWZKM

Fim na YT: 1’37

Zakładanie hodowli 5’

Przygotowanie kalendarza od 10’

Praca z podręcznikiem Str. 62- 5’

 

Film dla chętnych: 15’24

Pokaż nam swój kalendarz i zdjęcie roślinki za tydzień
Poniedziałek

1 godzina muzyka

Muzyka Fryderyka Chopina Instrukcji na Massengerze, fb „Zajęcia kreatywne Świetlica” i stronie szkoły

 

Posłuchajcie dowolnego utworu Fryderyka Chopina lub zobaczcie film na YT „Młody Chopin – czym zajmował się Chopin, gdy dorastał https://www.youtube.com/watch?v=P145ULbuzLw  Narysujcie duży klucz wiolinowy i ozdóbcie go w dowolny sposób. 6’27

 

 

 

Od 10’

 

Prześlijcie zdjęcie swojego klucza wiolinowego.
Poniedziałek

1 godzina zajęcia

Głośne czytanie ze zrozumieniem Instrukcji na Massengerze i stronie szkoły

 

Wybierz książkę, która Ci się podoba. Czytaj ją codziennie na głos przez 10 minut. 10’ x

 

Załącznik nr 2

do Zasad organizacji kształcenia

na odległość w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Dąbrówce.

TYGODNIOWY ZAKRES TREŚCI NAUCZANIA DO ZREALIZOWANIA W POSZCZEGÓLNYCH ODDZIAŁACH KLAS ORAZ SPOSÓB REALIZACJI TYCH TREŚCI

 

Klasa 3

Przedmiot edukacja wczesnoszkolna (przyroda, muzyka, zajęcia wyrównawcze/kreatywne), tygodniowy wymiar zajęć 3 godziny (1+1+1)

Nauczyciel: Elżbieta Adamczyk       (e-mail do kontaktu: wedrowkiwczasie4@op.pl )

 

Dzień tygodnia

oraz zaplanowana liczba godzin

Zakres treści nauczania Sposób realizacji treści (np. spotkanie na czacie, webinarium,

konsultacje)  

Zadania dla ucznia

do wykonania            w domu

 

Przewidywany czas wykonania zadania Sposób monitorowania lub weryfikacji wiedzy i umiejętności Uwagi
Poniedziałek

1 godzina przyroda

6.03

Czego potrzebują rośliny żeby rosnąć? Instrukcji hodowli na Massengerze

fb „Zajęcia kreatywne Świetlica” i stronie szkoły

Pokaż nam kalendarz i zdjęcie roślinki.

Obserwuj swoją roślinę kolejny tydzień, nadal codziennie zapisuj obserwacje, pogody, rośliny i swojego nastroju wg kalendarza przesłanego lub wymyślonego przez siebie.

 

Obserwacja i

Prowadzenie  kalendarza od 10’

 

Pokaż nam swój kalendarz i zdjęcie roślinki za tydzień
Poniedziałek

1 godzina muzyka

Muzyka z różnych końców świata Instrukcji na Massengerze, fb „Zajęcia kreatywne Świetlica” i stronie szkoły Posłuchajcie i spróbujcie się nauczyć nowej „piosenki” link pod tabelką. Śpiewajcie i tańczcie razem z Kajtkiem i jego tatą.  Od 10’

 

Poniedziałek

1 godzina zajęcia

Głośne czytanie ze zrozumieniem Instrukcji na Massengerze i stronie szkoły

 

Poćwiczymy ortografię, napiszemy dyktando…to nie brzmi zbyt zachęcająco…pogramy w planszówkę brzmi zupełnie inaczej. Dzisiejsza propozycja, to gra planszowa z ortografią w tle.

Gra, która będzie ciekawym urozmaiceniem zajęć, idealnie sprawdzi się też jako propozycja ćwiczeń na czas #ZostańWdomu.

https://kodowanienadywanie.blogspot.com/2020/03/ortografia-atwiejsza-niz-mysliszgry.html?fbclid=IwAR2NTZLtmnKZkFn7jWeDPPkxzNCx-bmZh2nPHubIezZnlJsFgcmUSb8BR1M

Od 10’

https://www.facebook.com/nfmwroclaw/videos/888747544896276/UzpfSTIwNzIzOTEyODI5ODYwNjM6MzE2NzA4MTU0Njg1MDM1OQ/

RELIGIA

kl 3

Kl 3- 30III-3IV

Wielki Tydzien

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE:

turbo rozgrzewka
https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

zestaw ćwiczenia ogólnorozwojowe:
https://www.youtube.com/watch?v=L_A_HjHZxfI

podaję link na który proszę przysyłać potwierdzenia o zapoznaniu się z podanym materiałem oraz o wykonaniu zadanego zadania
wuef.dabrowka@onet.eu

ps proszę o przesłanie czasu wykonania podporu przodem „deska” (zadanie z poprzedniego tygodnia)
pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa