Klasa 2

I i II tydzień
III i IV tydzień
V i VI tydzień

plan lekcji 18-22 Maja

plan lekcji 25-29 Maja 2020

plan lekcji1-5 Czerwca

plan lekcji 8 – 10 czerwca 2020

plan lekcji 15 – 19 czerwca 2020

plan lekcji 22 – 26 czerwca 2020

 

 

Tematy lekcji 27 – 30 kwietnia

Poniedziałek

MATEMATYKA   Mnożę i dzielę liczby przez 6.

W tym tygodniu poznamy całą tabliczkę mnożenia. Proponuję, abyście przygotowali sobie jakiekolwiek liczmany, np. .fasolki i zakrętki od słoików. Będziecie korzystać z nich przez cały tydzień. Na początek przypomnienie  :

1 x 6 = 6                                     6 x 6 = 36

2 x 6 = 12                                   7 x 6 = 42

3 x 6 = 18                                   8 x 6 = 48

4 x 6 = 24

5 x 6 = 30

Dzisiaj sprawdzimy, ile to jest?

9 x 6 = ?                           10 x 6 = ?

Proszę, oblicz to na liczmanach.

9 x 6 = 54                                10 x 6 = 60

Otwórz podręcznik na s. 57, rozwiąż zadanie 1 i 2, tak jak Paulina i Antek.

A teraz zadanie 3.  w kartach ćwiczeń na s. 48

Dokładnie przyjrzyj się rysunkowi oraz zapisowi. Oblicz według wzoru. Wykonaj w zeszycie  polecenie napisane na samym dole .

Na koniec zapamiętaj, że mnożenie i dzielenie to działania wzajemnie  odwrotne :

1 x 6 = 6, bo  6 : 6 = 1                                  6 x 6 = 36, bo 36 : 6 = 6

2 x 6 = 12, bo 12 : 6 = 2                               7 x 6 = 42, bo 42 : 6 = 7

3 x 6 = 18, bo 18 : 6 = 3                                8 x 6 = 48, bo 48 : 6 = 8

4 x 6 = 24 bo 24 : 6 = 4                                  9 x 6 = 54, bo  54 : 6 = 9

5 x 6 = 30, bo 30 : 6 = 5                                 10 x 6 = 60, bo 60 : 6 = 10

Ostatnie dwa przykłady przepisz do zeszytu.

Przepytujcie się nawzajem w domu z mnożenia, koniecznie nie zapominajcie też o dzieleniu.

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA – Moja planeta. Szanujmy Ziemię ( 2 godz.)

22 kwietnia, jak co roku obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi. To ważne święto. Planeta Ziemia jest jedynym miejscem we wszechświecie, gdzie my, zwierzęta i rośliny możemy żyć, dlatego musimy o nią dbać.

Posłuchaj piosenki pt. ” S .O. S. dla Ziemi”.

  1. Podręcznik, s. 28 i 29. Obejrzyj ilustrację, przeczytaj fragment wiersza pt. ” Pieśń o Ziemi”. Odpowiedz na 1, 2 i 3 pytanie ze strony 29.
  2. Karty ćwiczeń – s. 25 : zrób zadanie 1. i 3. Zadanie 2. jest dla chętnych.
  3. Co to są związki frazeologiczne? Podam Wam przykład. Ktoś może powiedzieć -” Dla mnie tabliczka mnożenia to bułka z masłem „. Miał na myśli, że dla niego tabliczka mnożenia to coś bardzo łatwego.
  4. Poznajcie inne przykłady związków frazeologicznych – podręcznik, s. 28.
  5. Wykonaj zadania 4, 5 i 6 w kartach ćwiczeń na s. 26.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Gimnastykuj się przy uchylonym oknie.

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

  1. Nauka na pamięć wiersza pt. ” Co to jest ekologia?”. Odszukaj wiersz w podręczniku na s. 32. Najpierw przeczytaj wiersz, obejrzyj ilustrację. Podaj odpowiedź do 1. i 2. zadania pod spodem. Ucz się wiersza na pamięć fragmentami. Uczniowie chętni mogą do mnie zadzwonić i powiedzieć wiersz na pamięć. Czekam na Was w czwartek.
  2. A teraz czas na pisanie. Zrób ćwiczenie 3. na s. 28 w kartach pracy, w zeszycie zapisz kilka innych zasad dotyczących tego, jak dbać o Ziemię.
  3. Pozostałe ćwiczenia wykonują uczniowie chętni.

 

Wtorek

MATEMATYKA – Mnożę i dzielę liczby przez 7.

  1. Przypominamy sobie działania, które już znamy :

1 x 7 = 7, bo 7:7 = 1                                6 x 7 = 42, bo 42 : 7 = 6

2 x 7 = 14, bo 14 : 7 = 2                           7 x 7 = 49, bo 49 : 7 = 7

3 x 7 = 21, bo 21 : 7 = 3

4 x 7= 28, bo 28 : 7 = 4

5 x 7 = 35, bo 35 : 7 = 5

  1. Dzisiaj poznamy pozostałe przypadki mnożenia przez 7. Jakie ?

8 x 7 = 56, bo 56 : 7 = 8

9 x 7 = 63, bo 63 : 7 =

10 x 7 = 70, bo 70 : 7 =         Obliczcie te przykłady w zeszycie

Poćwicz teraz mnożenie z wykorzystaniem liczmanów, które posiadasz ( fasolki, zakrętki itp. ). Zwróć uwagę, że potrzebujesz coraz więcej przedmiotów do liczenia, bo mnożymy przecież coraz większe liczby.

  1. Podręcznik, s. 58. Wykonaj polecenia w pamięci do zadania 1. i 2.
  2. Karty ćwiczeń – s. 49. Zrób zadanie 1,2 i 3. Pozostałe dla chętnych.

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA – Ja też ratuję Ziemię.

Dzisiaj również skupimy się na tematyce ekologicznej, czyli takich działaniach, które są przyjazne dla naszego środowiska.

  1. Przeczytaj teksty z podręcznika ze strony 34 i 35. Spytaj się swoich Rodziców , czy wasza rodzina żyje ekologicznie. Ja, na przykład idąc do sklepu zabieram własną torbę, po zjedzeniu jogurtu myję kubeczek i czysty wyrzucam do plastików, zbieram deszczówkę i podlewam nią kwiaty w swoim ogródku. Zawsze staram się żyć ekologicznie, ty też nie zapominaj o ekologii.
  2. Wykorzystamy teraz swoją wiedzę wykonując ćwiczenia w kartach – s. 29 i 30. Zrób zadanie 1 i 2 ze s. 29
  3. Wykonując zadania z następnej strony, najpierw przypomnimy sobie rodzaje rzeczowników :

rodzaj męski, np. ten rower

rodzaj żeński, np. ta planeta

rodzaj nijaki, np. to ognisko

Wykonaj ćwiczenie 3 , 4 i 5 ze s. 30

  1. Powtarzaj na pamięć wiersz ” Co to jest ekologia?”

 

Środa

MATEMATYKA – Mnożę i dzielę liczby przez 8.

  1. Zaczynamy od rachunku pamięciowego – przepytujemy się , np. ze starszym rodzeństwem lub inną osobą ze znajomości tabliczki mnożenia
  2. Powtarzam :

1 x 8 = 8, bo 8 : 8 = 1                            6 x 8 = 48, bo 48 : 6 = 8

2 x 8 = 16, bo 16 : 8 = 2

3 x 8 = 24, bo 24 : 8 = 3

4 x 8 = 32, bo 32 : 8 = 4

5 x 8 = 40, bo 40 : 8 = 5

  1. A teraz sami za pomocą swoich liczmanów obliczcie :

7 x 8 = 56, bo 56 : 8

8 x 8 =

9 x 8 =

Napiszcie w swoich zeszytach obliczenia tak, jak ja zrobiłam to wcześniej.

  1. Pracujemy z podręcznikiem na s. 59. Oblicz w pamięci zadanie 1 i 2. Pozostałe zadania wykonują uczniowie chętni.
  2. Karty ćwiczeń s. 50 – Zadanie z kwadratami – podobne zadanie już rozwiązywaliśmy, zrób zadanie 3 , ostatnie polecenie na samym dole do wykonania w zeszycie przeznaczone jest dla chętnych.

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA :  Ameryki – kontynenty wielu kultur.

  1. Dookoła świata – Ameryka Północna i Ameryka Południowa.

Odszukaj na globusie oba kontynenty. Obejrzyj film o największych drzewach świata, sekwojach w Kalifornii

https://www.youtube.com/watch?v=noLRorzU6vk

  1. Przeczytaj w podręczniku na s. 36 informacje – o odkryciu Ameryki przez Krzysztofa Kolumba oraz o krajobrazach Ameryki Północnej.
  2. Przyjrzyj się zdjęciom, jak wyglądają krajobrazy Ameryki Północnej – preria, pustynne góry, lasy, wodospady .
  3. Napisz w zeszycie :

Ameryka Północna – kontynent, Krzysztof Kolumb, Indianie, sekwoje, mchy, trawy, karłowate drzewa, niedźwiedzie polarne, lasy iglaste, łosie, niedźwiedzie brunatne, …………………………. .

Przepiszcie notatkę, dopiszcie kilka innych słów określających między innymi krajobrazy i zwierzęta  ( znajdziecie je w podręczniku na s. 36 ).

  1. Dokończ zdanie w zeszycie

Chciałbym ( dziewczynki piszą chciałabym) polecieć do Ameryki Północnej, bo…………

WYCHOWANIE FIZYCZNE  : Zabawy i ćwiczenia ruchowe na podwórku.

Przy sprzyjającej pogodzie za zgodą rodziców wyjdźcie na podwórko.

 

Czwartek

MATEMATYKA : Mnożę i dzielę liczby przez 9.

  1. Powtarzamy :

1 x 9 = 9, bo 9 : 9 = 1

2 x 9 = 18, bo 18 : 9 = 2

3 x 9 = 27, bo 27 : 9 = 3

4 x 9 = 36, bo 36 : 9 = 4

5 x 9 = 45, bo 45 : 9 = 5

  1. Poniżej następne przykłady, sprawdź swoim sposobem wykorzystując liczmany ich poprawność.

6 x 9 = 54

7 x 9 = 63

8 x 9 = 72

9 x 9 = 81

Napisz w zeszycie , uzupełnij :

6 x 9 = 54, bo 54 : 9 = 6

7 x 9 = 63, bo 63 : 9 =

8 x 9 = 72, bo 72 : 9 =

9 x 9 = 81, bo

  1. W podręczniku na s. 60 wyjaśniono, w jaki sposób można mnożyć przez 9 na palcach. Uczniowie chętni mogą się zapoznać z tym sposobem.

https://www.youtube.com/watch?v=D5lYzN2EH1M

  1. Karty ćwiczeń – s. 51. – oblicz zadanie 1 i 2.
  2. Następne zadanie jest z treścią, przeczytaj je uważnie. Jest to zadanie złożone. Wiesz, że tydzień ma 7 dni. Wobec tego, jakie będzie pierwsze obliczenie. Podpowiem Ci, że będzie to mnożenie. W drugim działaniu musisz podzielić. Podaj odpowiedź : Do końca roku szkolnego zostało….. dni, to …… tygodni.
  3. Zadanie z żarówką jest trudniejsze, dlatego dla chętnych.

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA : Amazonia w Ameryce Południowej.

Obejrzyj film ( cały lub fragment )

https://www.youtube.com/watch?v=DY7_kV4yawE

  1. Podręcznik, s. 37 – przeczytaj tekst, najpierw cicho, potem głośno. Przyjrzyj się zwierzętom zamieszkującym Amazonię.
  2. Poszukaj w domowej bibliotece książek przyrodniczych, może znajdziesz jakąś o Ameryce Południowej.
  3. Zrób zadania w kartach ćwiczeń na s. 31.
  4. A teraz zadania powtórkowe – uczniowie chętni wykonują wybrane przez siebie zadania w kartach ćwiczeń, s. 33 i 34.

EDUKACJA MUZYCZNA : Utrwalenie piosenki pt. ” Wiosna w ogródku „.

  1. Posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę z ubiegłego tygodnia.
  2. Zapoznanie z nazwami elementów utworu muzycznego ( karty ćwiczeń, s. 99).

Słuchając jakiejkolwiek muzyki można określić jej elementy – rytm, melodię, siłę dźwięku, tempo, barwę.

rytm – może być: prosty lub złożony

melodia – radosna, żywa, smutna

siła dźwięku – cicho, głośno, średnio cicho, średnio głośno

tempo – wolne, szybkie, bardzo szybkie, bardzo wolne, zmienne

  1. Wykonaj zadania 1 i 2 ( s. 99 ) oraz 1 ( s. 100 ) zgodnie z poleceniami.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Zabawy ruchowe na podwórku przydomowym – gra w kometkę, gra w gumę ( można gumę zaczepić o jakieś większe przedmioty i skakać ), jazda na rowerze w obecności opiekuna, zabawy z psem i kotem.

Również – włącz się w prace wiosenne w ogródku, możesz grabić podwórko, zamiatać kostkę, plewić grządki, podlać rośliny.

Przy okazji – zadbaj o swoje zwierzątko ( wymyj mu miski, podawaj codziennie świeżą wodę  i odpowiednią karmę ).

 

 

Plan lekcji 4 – 8 maja 2020

PONIEDZIAŁEK

 

Edukacja matematyczna : Dostrzegam własności tabliczki mnożenia.

  1. Rachunek pamięciowy.
  2. Przygotuj dowolną tabliczkę mnożenia. Najlepiej byłoby, abyście zrobili nową tabliczkę, aby móc zaznaczać na niej kolorami własne spostrzeżenia.
  3. Podręcznik, s. 61 – czytaj polecenia do zadania 1, działania zaznaczone kolorem czytaj głośno i pokazuj palcem na tabliczce.
  4. Pokoloruj na ten sam kolor wyniki, które powtarzają się, np. 2 x 9 = 18, 9 x 2 = 18.
  5. Karty ćwiczeń, s. 52 – oblicz kolejne ćwiczenia.

Edukacja polonistyczna : Ważne rocznice  ( 2 godziny ).

Pierwszy Maja – Święto Pracy

Drugi Maja – Dzień Flagi

Trzeci Maja -Święto Konstytucji Trzeciego Maja

  1. Posłuchaj pieśni :

https://www.youtube.com/watch?v=SDO6h439wR8

  1. Podręcznik, s. 40 -obejrzyj ilustrację, przeczytaj wiersz, cicho i głośno, spróbuj odpowiedzieć na 1, 2, 3 i 4 pytanie na s. 41.
  2. Karty ćwiczeń, s. 35 – zrób kolejne zadania.
  3. Zapoznanie ze słowami o jednakowym brzmieniu, ale innym znaczeniu. Podręcznik, s. 40 – zamek, żuraw, pączki, pilot.
  4. Karty ćwiczeń, s. 36 – wykonaj wszystkie ćwiczenia.
  5. Ciche czytanie ze zrozumieniem fragmentu książki ” Nasza paczka i niepodległość ” Zofii Staneckiej ( podręcznik, s. 109 ). Po przeczytaniu wypisz w zeszycie wszystkich bohaterów opowiadania – narrator, Malinowski, Jagoda, Wiktor, Maśka. Jedną osobę pominęłam, kogo? Dopiszcie. Poproście kogoś i poczytajcie tekst z podziałem na role.

Edukacja fizyczna – biegi na czas. Potrzebna będzie druga osoba, czasomierz, np. zegarek z sekundnikiem, długopis, kartka.

  1. Rozgrzewka ( rozciąganie, skłony, skoki ).
  2. Wyznaczenie trasy, np. od drzewa do drzewa. Jedna osoba mierzy czas, druga pokonuje trasę, wyrusza na sygnał START. Proponuję najpierw chód, potem bieg. Następuje zamiana ról.
  3. Wyznaczenie trasy z przeszkodami.
  4. Porównanie wyników, np. kto pokonał trasę bezbłędnie?, kto szybciej? itp.

 

WTOREK

Edukacja matematyczna – rozpoznaję linie proste, krzywe i łamane.

  1. Rachunek pamięciowy.
  2. Podręcznik, s. 62 – obejrzyj rysunki przedstawiające linie proste, krzywe i łamane.
  3. Zrób zadanie 1, następnie w zeszycie zadanie 2.
  4. Przeczytaj polecenia do zadań – 3, 4 i 5, odpowiedz na nie ustnie.

UWAGA! Do rysowania linii prostych i łamanych potrzebna jest linijka.

  1. Karty ćwiczeń, s. 53 – zrób zadanie 1 i 2.

 

Edukacja polonistyczna – Przysłowia o pracy

– Jaka praca, taka płaca

– Bez pracy nie ma kołaczy

– Żadna praca nie hańbi

– Ucz się i pracuj, a dojdziesz do celu,

bo takim sposobem doszło już wielu.

  1. Naucz się na pamięć powyższych przysłów i powiedzeń o pracy.
  2. Przeczytaj opowiadanie w podręczniku na s. 42, zrób zadanie 1 w kartach ćwiczeń na s. 37.
  3. Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy pt. ” Chrząszcz”( podręcznik, s. 43 ) wcześniej zapoznając się z trudnymi wyrazami :

https://www.youtube.com/watch?v=XSuecIKdWLU

– po wsze czasy – na zawsze

– do dom – do domu

– próżniaczyć się – leniuchować

– gąszcz – gęsty np. las

– gaj – lasek

  1. Wykonaj ćwiczenie 2 związane z tym wierszem – Karty, s. 37
  2. Wykonaj wszystkie ćwiczenia z kart na s. 38.

Zwróć uwagę na PORÓWNANIA, np. Uparty, jak osioł. Wierny, jak pies.

 

ŚRODA

Edukacja matematyczna : Poznaję odcinek – jednowymiarową figurę geometryczną.

  1. Rachunek pamięciowy.
  2. Podręcznik, s. 64 i 65 – czytając kolejne zadania, oglądając rysunki i obrazki łatwo zrozumiecie, że najkrótsza droga pomiędzy dwoma punktami to ODCINEK. Ma on dwa końce, które na rysunku można zaznaczyć kropkami. Oba końce każdego odcinka oznaczamy WIELKIMI LITERAMI.

Uwaga ! Linia krzywa , choćby miała dwa końce, nie jest odcinkiem. Odcinek musi być prosty, no i oczywiście mieć oznaczone oba końce.

  1. Przygotuj dobrze naostrzony ołówek i linijkę.
  2. Karty ćwiczeń, s. 54 i 55. W miarę możliwości rozwiązuj kolejne ćwiczenia, czytaj ze zrozumieniem polecenia. Bardzo dokładnie wykonuj rysunki. Rysując odcinki na kratkownicy, przystawiaj linijkę do niebieskich linii ( w przypadku odcinków położonych poziomo lub pionowo ). Położenie odcinków może być też ukośne, wtedy rysujemy po liniach.

DLA CIEKAWYCH – dział matematyki badający m.in. figury geometryczne, odcinki to GEOMETRIA.

Edukacja polonistyczna : Majowe wędrówki.

Nawet siedząc w domu, można wyruszyć na wyprawę po Polsce. Pomogą nam w tym komputer, książki przyrodnicze, przewodniki, podręcznik.

Obejrzyjcie film.

https://www.youtube.com/watch?v=0Vg3nyV0-8Q

https://www.youtube.com/watch?v=oXGd83iZFVk

https://www.youtube.com/watch?v=fXg97CdomNo

  1. Podręcznik, s. 44 i 45. Przeczytajcie informacje o Pieninach, dolinie Wisły, Bałtyku, Bagnach Biebrzańskich, Puszczy Białowieskiej, Jurze Krakowsko – Częstochowskiej.
  2. Co to są parki narodowe? Jaki park narodowy położony jest najbliżej miejsca naszego zamieszkania? Ojcowski Park Narodowy, a także Pieniński Park Narodowy, Gorczański Park Narodowy, Babiogórski Park Narodowy, Tatrzański Park Narodowy.
  3. Karty ćwiczeń, s. 39 ( zadania 1 i 2 z naklejkami ).
  4. Ćwiczenie 3. na s. 40 dotyczy rozwijania zdań. Czytaj kolejne polecenia, pracuj zgodnie z nimi. Spróbuję rozwinąć zdanie – Ptak śpiewa.

Mały ptak śpiewa głośno.

Figlarny ptak śpiewa w zaroślach.

Duży ptak śpiewa doniośle.

Możecie skorzystać z moich pomysłów.

UWAGA! Rozwijając zdanie nie wolno zmieniać, np. ptak, na ptaszek.

  1. Pozostałe zadania są dla chętnych.

Edukacja fizyczna

https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8

CZWARTEK

Edukacja matematyczna : Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.

  1. Rachunek pamięciowy.
  2. Podręcznik, s. 66 – zadanie 1 i 2.
  3. Karty ćwiczeń, s. 56, 57. Wykonując kolejne zadania możesz korzystać z wszelkich dostępnych Ci pomocy – liczmanów, liczydła, tabliczki mnożenia i innych.

Edukacja muzyczna : Nauka piosenki pt. ” Nasza Wisła”( sł. Barbara Lewandowska, muz. Franciszka Leszczyńska).

Edukacja polonistyczna : Polska w Europie

  1. Odszukaj na globusie Europę. Obejrzyj ilustrację w podręczniku, s. 46, 47. Przeczytaj tekst – Dookoła świata. Spróbuj odpowiedzieć na pytania poniżej.
  2. Bardzo dokładnie obejrzyj mapę Europy, odczytaj nazwy krajów graniczących z Polską:

Rosja, Litwa, Białoruś, Ukraina, Słowacja, Czechy, Niemcy – te państwa to nasi sąsiedzi. Na północy Polski znajduje się Morze Bałtyckie.

  1. Praca z mapą – Karty ćwiczeń, s. 41 – zadanie 1.
  2. Co znaczy słowo KRAJOBRAZ ? Jest to wygląd okolicy, wszystko to, co można zobaczyć. Istnieją różne rodzaje krajobrazów, np. jesienny, zimowy, nadmorski, górski, tatrzański.

Wykonaj zadanie 2, s. 41.

  1. Pisownia wyrazów wielką literą – Polak, Polka, Europa, Europejczyk, Morze Bałtyckie. Zrób zadanie 3.

UWAGA! Polska, Europa piszemy wielką literą, jednak w zdaniach, np. Miasta polskie, Stolice europejskie, słowa ” polskie”, ” europejskie” piszemy małą literą, bo w tym przypadku są one przymiotnikami i zgodnie z zasadą pisze się je małą literą ( francuskie, hiszpańskie, ale – Francja, Hiszpania ).

  1. Pozostałe zadania wykonują uczniowie chętni.

Edukacja fizyczna.

 

PIĄTEK

Edukacja polonistyczna : Europejskie miasta.

  1. Obejrzyj filmy :

https://www.youtube.com/watch?v=U7qx__ScagU

https://www.youtube.com/watch?v=ljEJ_r8AuyU

https://www.youtube.com/watch?v=PyRchvR3LXU

  1. Podręcznik, s. 48, przeczytaj wiersz, najpierw cicho, potem głośno.
  2. W zeszycie zrób zadanie 1.

Ateny, Akropol – Grecja

Rzym – Włochy

Luwr – Francja

Londyn – Wielka Brytania

Warszawa – Polska

  1. Karty ćwiczeń, s. 43 – zrób zadanie 1 i 2.
  2. Pisownia wyrazów z ” ż „

Istnieje zasada, że ” ż” piszemy wtedy, gdy wymienia się na s lub g.

Podręcznik, s. 49 – obejrzyj obrazki, przeczytaj słowa i wiersz ” Jak się nie bać ortografii?”

  1. Karty ćwiczeń, s. 140 – wykonuj kolejne zadania, zapamiętaj pisownię wyrazów z ” ż”.

 

Lekcja programowania – karty ćwiczeń, s. 45 i 46.

Plastyka : Flagi państw europejskich.

  1. Wyszukujemy zdjęcia, ilustracje flag państw europejskich ( co najmniej 10 ).
  2. Na dużej kartce przy pomocy linijki rysujemy prostokąty, potem kolorami uzupełniamy poszczególne elementy danej flagi. Obok lub pod spodem piszemy nazwę państwa, którego flagę narysowaliśmy ( wykorzystujemy różne rodzaje kredek, pisaków ).

 

 

Język angielski:
kl.II 27-30.04

kl.II 4-8.05

 

Plan lekcji – 11 – 15 maja 2020

 

PONIEDZIAŁEK

 

Edukacja polonistyczna – Zabawy podwórkowe z dawnych lat ( 2 godziny).

  1. Czytanie wiersza M. Przewoźniaka pt. ” Dawne zabawy ” ( ciche i głośne ) – podręcznik, s. 52,53. Próba odpowiedzi na pytania – 1, 2, 3.
  2. Karty ćwiczeń , s. 47 – zadanie 1 ( zdanie oznajmujące i pytające ).
  3. Podręcznik, s. 52 – przypomnienie wiadomości o rzeczownikach i czasownikach ( czytamy informacje pod obrazkiem).
  4. Karty ćwiczeń, s. 47 – zadanie 2 i 3.
  5. Zadanie 4, karty ćwiczeń, s. 48.
  6. Opisz w zeszycie zasady wybranej zabawy ( poproś kogoś starszego, może przypomni sobie zabawę z czasów swojego dzieciństwa). To zadanie proszę przesłać do mnie do oceny. Przypominam, aby przed przesłaniem dokładnie sprawdzić.

A teraz podam Wam opis zabawy z mojego dzieciństwa.

BIERKI

Przybory – 30 drewnianych szpikulców ( np. do szaszłyków), kolorowe farby lub markery – czarne, czerwone, niebieskie, zielone i żółte.

Wskazówki –

By przygotować własny zestaw bierek, pomaluj końcówki szpikulców w następujący sposób : jeden czarny, trzy czerwone, pięć niebieskich, dziewięć zielonych, dwanaście żółtych. Do każdego koloru przyporządkuj liczbę punktów : czarny patyczek -dziesięć punktów, czerwony – pięć punktów, niebieski – trzy punkty, zielony – dwa punkty, żółty – jeden punkt. Graj na stole lub na podłodze. Trzymaj szpikulce pionowo w dłoni tuż nad podłogą lub stołem. Wypuść je z ręki i pozwól im się rozsypać. Staraj się wyciągać po jednym patyczku z kupki ,tak by nie poruszyć żadnego innego. Czarnym szpikulcem możesz sobie pomagać w wyciąganiu innych patyczków. Nie przestawaj, dopóki niechcący nie popełnisz błędu. Następnie podlicz wartość zebranych patyczków. Zagraj jeszcze raz i porównaj : udało ci się osiągnąć lepszy wynik?

Ilość grających – pojedynczo lub w parach.

 

 Wychowanie fizyczne – zabawy na podwórku ( Piłka parzy,Berek, Kolory, Pomidor )

 

Matematyka- Rozwiązuję zadania rozmaite

 

  1. Rachunek pamięciowy.
  2. Podręcznik, s. 67, zadanie 1 – uważnie przeczytaj, musisz przygotować prostokąt o długości 10 cm, a szerokości 8 cm. Zgodnie z treścią zadania należy jedną stronę pomalować na czerwono. Potnij tak kartkę, aby potem zrobić biało – czerwone chorągiewki. Taśma przezroczysta przyda Ci się, aby połączyć paski. Zrobienie chorągiewek nie jest obowiązkowe, dlatego za ich wykonanie uczniowie chętni otrzymają szczególną pochwałę.
  3. Pozostałe zadania z podręcznika obliczamy ustnie.
  4. Karty ćwiczeń, s. 58. – oblicz zadania 1 i 2. Pozostałe dla chętnych.

 

WTOREK

Edukacja polonistyczna – Nie jestem sam

  1. Ocena wspólnej pracy bohaterów opowiadania pt. ” Projektujemy plac zabaw ”

– przeczytaj opowiadanie na s. 54, wymień osoby : Staś, Ania, Lucynka, Piotrek, Ania, Kostek, Ela, Zuzia, pani

– jak oceniasz pracę zespołu na etapie projektowania? (czy była zgodna, a może uczniowie kłócili się ).

  1. Karty ćwiczeń, s. 49 – zadanie 1 ( po wklejeniu wyrazów naucz się ładnie czytać wiersz ).Będziemy go czytać w środę na lekcji online ( godz. 10.00).
  2. Wykonaj zadania 2 i 4 ze s. 50. Zadanie 3 jest dla chętnych.

 

Matematyka : Poznaję jednostkę czasu – kwartał.

  1. Rachunek pamięciowy.
  2. Rok dzieli się na 4 kwartały. Kwartał to 3 miesiące.

I kwartał – styczeń, luty, marzec

II kwartał – kwiecień, maj, czerwiec

III kwartał – lipiec, sierpień, wrzesień

IV kwartał – październik, listopad, grudzień

  1. Podręcznik, s. 68 – zadanie 1 ( musisz przygotować 12 kartoników z nazwami kolejnych miesięcy roku ).
  2. Czy można obliczyć ilość dni w każdym kwartale? Oczywiście – trzeba dodać dni :

I kwartał : styczeń ma 31 dni, luty 28 lub 29, marzec 31 więc :

31 + 28 ( lub 29 co 4 lata) + 31 = 91 lub 92

II kwartał : kwiecień ma 30 dni, maj 31, czerwiec 30 dni więc :

30+ 31 + 30 = 91

Zgodnie z powyższym wzorem oblicz ilość dni w III i IV kwartale. Całe zadanie przepisz do zeszytu i prześlij do sprawdzenia.

  1. Pozostałe zadania z podręcznika rozwiąż ustnie.
  2. Karty ćwiczeń, s. 59 – obliczaj kolejne zadania, ostatnie dla chętnych.

 

ŚRODA

Matematyka : Wykonuję działania na drzewkach matematycznych

  1. Rachunek pamięciowy.
  2. Na drzewkach matematycznych można przedstawiać wszystkie działania – dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie. Szczególnie są przydatne do przedstawiania rozwiązań zadań złożonych.

A po co tworzymy drzewka matematyczne? Po to, aby rozwijać wyobraźnię matematyczną, aby matematyka była ciekawa.

Podręcznik, s. 69

Rysując drzewka liczby możesz wpisywać w kółka, albo kwadraty. Zwróć uwagę, że kółka w których są liczby mają różne kolory. W podręczniku liczby niewiadome są oznaczone znakiem zapytania, my w zeszytach zostawmy puste miejsce, aby potem wpisać obliczenie.

Zrób zadania – 1 i 2 i 3. Obliczając w zeszycie zadanie o stacji metra nie pisz znaków zapytania, tylko wpisz właściwe liczby. Napisz całym zdaniem odpowiedź do zadania :

Odpowiedź : Dalej w tym wagonie pojechało……..osób.

  1. Karty ćwiczeń s. 60 – rozwiązuj kolejne zadania.

 

Edukacja polonistyczna – Ustalanie kolejnych zdarzeń w opowiadaniu pt. ” Królewna ” .

  1. Ciche czytanie ze zrozumieniem opowiadania – podręcznik ,s. 56, 57.
  2. Wybierz najciekawszy według Ciebie fragment i głośno go przeczytaj. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie 1.
  3. Karty ćwiczeń, s. 51 – zadanie 1. Ustal kolejność zdarzeń :
  4. Pojawienie się królewny na podwórku.
  5. Onieśmielenie dzieci.
  6. Prośba królewny.

4…………………

5…………………

6…………………

RÓWNOWAŻNIK ZDANIA                                               ZDANIE

  1. Pojawienie się królewny na podwórku. 1. Na podwórku pojawiła się królewna.
  2. Onieśmielenie dzieci. 2. Dzieci były onieśmielone.
  3. Prośba królewny. 3. Królewna poprosiła dzieci o wspólną

zabawę.

To zadanie skończycie sami, do zeszytu przepiszcie tylko zdania.

  1. Zadanie 2 z kart dla chętnych.
  2. Pisownia wyrazów z ” ż ‘’ gdy wymienia się na ” s” oraz ” g”. Zadanie 3, s. 52

wzór : zauważyły, bo uwaga

odważył, bo odwaga

dróżką, bo droga

dłużej, bo długo

nóżkami, bo nogi

wyżej, bo wysoko

książę, bo księstwo

książkę, bo księga

bliżej, bo blisko                    Przepiszcie do zeszytu , zielonym kolorem litery

wymieniające się.

  1. Na koniec piosenka ” Bo co może mały człowiek”.

 

Edukacja fizyczna wychodzimy na podwórko i bawimy się tak, jak dzieci z opowiadania pt. ” Królewna”.

 

CZWARTEK

 

Matematyka – Odmierzamy płyny – litr, pół litra i ćwierć litra.

 

  1. Rachunek pamięciowy.
  2. Poszukaj w domu miarek do odmierzania płynów, wykorzystaj butelki po napojach, mleko kupujemy w litrowych pojemnikach, niektóre napoje zawierają się w półlitrówkach, szklanka to w przybliżeniu ćwierć litra.
  3. Rozwiązuj kolejne zadania z podręcznika na s. 70 i 71.
  4. A teraz poproś opiekunów, abyście odmierzanie płynów poćwiczyli w praktyce. Przygotujcie miarki, idźcie do łazienki, najlepiej nad wanną przelewajcie wodę, porównujcie.
  5. Karty ćwiczeń, s. 61 – rozwiązuj kolejne zadania.

 

Edukacja polonistyczna oraz przyrodnicza : Współpraca w świecie przyrody.

obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=uyT9aQx0cgU

https://www.youtube.com/watch?v=d7LAWf0ZyVk

https://www.youtube.com/watch?v=8NfBiY5S1nU

  1. Co oznacza słowo SYMBIOZA?

Jest to współpraca dla wspólnej korzyści. Przeczytajcie ciekawości ze świata przyrody – podręcznik, s. 58 i 59.

  1. Rozwiązuj kolejne ćwiczenia z kart na s. 53 i 54. Napisz w zeszycie, czy lubisz współpracować. Wyjaśnij dlaczego. Możesz podać przykłady.

 

Edukacja muzyczna : Piosenka ” Moja siostra królewna ” ( sł. Danuta Wawiłow, muz. Ryszard Leoszewski).

https://www.youtube.com/watch?v=xP0244cTYpc

  1. Słuchanie piosenki, śpiewanie, taniec przy piosence.
  2. Instrumenty strunowe smyczkowe.

obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=OpKAdyja9I0&list=PL6B8mV-j02RQnf6x0Oa2hVHP4PPdCZXwY&pbjreload=10

Karty ćwiczeń, s. 101 – rozwiąż kolejne zadania. Pamiętaj :

cała nuta = 2 półnuty                           ćwierćnuta = 4 ósemki

cała nuta = 4 ćwierćnuty

cała nuta = 8 ósemek                  np. ósemka + ósemka = ćwierćnuta

ćwierćnuta + ćwierćnuta = półnuta

półnuta = 2 ćwierćnuty                     półnuta – ćwierćnuta = ćwierćnuta

półnuta = 4 ósemki                            cała nuta – półnuta = półnuta

 

Edukacja fizyczna : Zabawa ” Piłką o ścianę ”

https://www.youtube.com/watch?v=YCvi4jTwa5o

Przybory – piłka tenisowa, ściana

To zabawa dla jednej lub więcej osób. Chodzi o to, by rzucać i łapać piłkę zgodnie z pewnym porządkiem działań . Jeśli się pomylisz, tracisz kolejkę. Oto niektóre działania :

– rzuć piłkę i złap, zanim odbije się od ściany – 10 x

– rzuć piłkę i złap po jednym odbiciu od podłogi – 9 x

– rzuć piłkę i klaśnij, zanim ją złapiesz –  8 x

– rzuć piłkę i dotknij kolan, zanim ją złapiesz – 7 x

– rzuć piłkę i złap po dwóch odbiciach od podłogi – 6 x

– podnieś nogę i przerzuć piłkę pod kolanem , po czym ją złap -5x

– rzuć piłkę najwyżej jak potrafisz i ponownie złap – 4 x

– rzuć piłkę i dotknij ziemi, zanim ją złapiesz – 2 x

– rzuć piłkę i zanim ją złapiesz, zrób pełen obrót – 1 x

Uwaga : Kiedy wykonasz już cały układ bezbłędnie, powtórz go tylko prawą ręką, a potem tylko lewą.

 

PIĄTEK

 

Edukacja polonistyczna : Drzewo do samego nieba ( 2 godz.)

  1. Czytanie fragmentu lektury ” Drzewo do samego nieba ” Marii Terlikowskiej”( podręcznik, s. 60, 61 ). Ten fragment lektury powinien przeczytać wam ktoś dorosły, następnie samodzielnie czytacie wybrane fragmenty.
  2. Ustnie odpowiedzcie na pytania 1 i 2, s. 61.
  3. Karty ćwiczeń, s. 55, 56. Wykonaj zadania 1, 2 i 3.
  4. Powtórzenie wiadomości o czasownikach – wykonaj zadanie 4, s. 56.

 

Edukacja plastyczna i przyrodnicza ( 2 godz. )

Wykonanie zielnika roślin łąkowych ( poprzedzone wycieczką na łąkę majową i zebraniem roślin ).

https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

Proponuję wykonanie zielnika zgodnie z własną inwencją. Warto najpierw poszukać w swojej bibliotece atlasu roślin łąkowych, rośliny zbieramy, podsuszamy, następnie podklejamy na kartce. Byłoby dobrze, aby rośliny miały swoje metryczki, czyli były podpisane. Na naszych łąkach można znaleźć chabry, jaskry, dzwonki, fiołki, glistniki jaskółcze ziele, gorczyczniki, groszek, jasnotę i wiele innych.

Zielnik robimy do końca maja, następnie przesyłamy zdjęcie. Życzę przyjemnej pracy.

 

 

 

 

Zajęcia komputerowe

Jeśli byliście już na stronie blockly games i wykonaliście zaproponowane ćwiczenia, to nie powinny Wam sprawić trudności kolejne tego typu zadania. Tym razem zaproponuję nieco więcej aplikacji, które przez zabawę przybliżają komputerowe kodowanie, będące wstępem do prawdziwego programowania. Prawdziwego, gdyż tworzenie algorytmów jest jego sensem. W przedstawionych wizualnych metodach tworzenia algorytmów każdy odnajdzie coś dla siebie. Przedstawione  linki, to moje propozycje na początek, ale mam nadzieję, ze będą dla Was punktem wyjścia do dalszych poszukiwań. Ostatni link odsyła na stronę z wieloma innymi przykładami zabaw z kodowaniem. Nie musicie wykonywać wszystkich ćwiczeń. Wybierzcie te, które będą dla Was najbardziej przystępne. Przedstawione poniżej propozycje ćwiczeń przewidziane są na dwa tygodnie.

https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1

https://studio.code.org/hoc/1

https://runmarco.allcancode.com/?gid=a1e11ee0a5ad11e787a443147a739aff

https://matematykaprzyjazna.pl/tag/kodowanie/

 

Po zapoznaniu się z przedstawionymi powyżej przykładami aplikacji do tworzenia algorytmów będziecie mieć następujące zadanie:

  • wybierzcie jedną z nich, tę która najbardziej lubicie,
  • wykonajcie w niej dowolne ćwiczenie,
  • zróbcie zdjęcie efektu swojej pracy
  • poproście rodziców o pomoc w przesłaniu zadania na mojego maila (koniecznie podpiszcie się bym wiedział od kogo otrzymuję pracę)
  • mail do korespondencji: bobbob@op.pl

 

Jak prawidłowo pracować z komputerem?

  • Aby praca na komputerze była pożyteczna i jednocześnie przyjemna, należy spełnić następujące warunki:
  • krzesło i biurko powinny być dopasowane do twojego wzrostu;
  • krzesło i biurko powinny być dopasowane do twojego wzrostu;
  • zadbaj o właściwe oświetlenie;
  • zapewnij sobie przerwy w pracy z komputerem, które pozwolą ci się zrelaksować i umożliwią odpoczynek oczom, mięśniom szyi, barku i dłoni

 

Podczas pracy przy komputerze nie zapominaj o poniższych zasadach:

  • plecy powinny być wyprostowane i przylegać do oparcia krzesła;
  • przedramiona ugięte pod kątem zbliżonym do kąta prostego, powinny opierać się o brzeg biurka;
  • dłonie powinny być prawidłowo ułożone na klawiaturze;
  • wzrok użytkownika komputera powinien być skierowany na wprost, a odległość twarzy od monitora to od 40 do 80 cm (w zależności od wielkości monitora);
  • monitor powinien być odchylony nieznacznie do tyłu.

 

Rozszerzenie tych informacji znajduje się na stronie z linku poniżej, przeanalizujcie je razem z rodzicami. Ćwiczenie nr 1 omówimy w przyszłości na zajęciach praktycznych w szkole:

Link – Jak prawidłowo pracować z komputerem?

 

Aplikacje interaktywne do nauki programowania i nie tylko

W kontekście zbliżających się wakacji chciałbym zaproponować jeszcze kilka stron z ciekawymi propozycjami programów do kodowania i nauki innych przedmiotów. Oczywiście po tak długiej jak ostatnio pracy z komputerem wskazany będzie przede wszystkim wypoczynek na świeżym powietrzu i najlepiej odstawienie na jakiś czas komputera, ale gdy będzie padać warto trochę poćwiczyć zagadnienia, z którymi związana jest tak bardzo przyszłość młodego pokolenia. Oto linki do wspomnianych aplikacji:

https://www.squla.pl/

https://www.cyberskill.pl/aplikacje-do-nauki-programowania-dla-dzieci/

https://pl.duolingo.com/

http://matzoo.pl/

 

 

świetlica + zajęcia kreatywne kl. 2

VIII tydzień świetlica + zajęcia kreatywne kl. 2

Załącznik nr 2 kl ś+z+

Załącznik nr 2 kl ś+z+(1)

RELIGIA:

religia_klasa_2_20-24IV

11-15V kl 2

18-22 V klasa 2

22-29 maja klasa 2

1-5 czerwca klasa 2

8-12 VI klasa 2