Klasa 2

I i II tydzień

 

Edukacja matematyczna

poniedziałek

Poznaję daty rozpoczęcia pór roku.
Czytamy kolejne zadania ze strony 38, rozwiązujemy ustnie. Analizujemy zadanie 5. ze strony 39, zwracamy uwagę, o której godzinie jest wschód i zachód słońca w różnych porach roku.
Rozwiązujemy wszystkie lub wybrane zadania z kart ćwiczeń.
Realizując ten temat korzystamy z dostępnego kalendarza.

wtorek

Dodaję liczby dwucyfrowe.
Analizujemy zadania ze strony 40, obliczamy w pamięci zadanie 1.Poznajemy sposób obliczania sumy 27+ 48= ( sposób Bartka )
Rozwiązujemy w kartach ćwiczeń zadania 1, 2 i 3, pozostałe dla uczniów chętnych.

środa

Dodaję liczby dwucyfrowe.
Analizujemy zadanie 1 i 2 z podręcznika, poznajemy inny sposób obliczania sumy liczb 48+ 25= ( sposób Kasi )
Rozwiązujemy zadanie 1, 2 i 3 z kart ćwiczeń, pozostałe do wyboru.

czwartek

Dodaję liczby dwucyfrowe.
Zapoznajemy się z nowym sposobem dodawania liczb ( sposób Tomka)
Obliczamy zadania 1 i 2, pozostałe do wyboru.

Edukacja polonistyczna

Poniedziałek
Dbamy o nasze zdrowie.
Czytamy tekst o piramidzie zdrowego żywienia, zapoznajemy się z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.
Podręcznik strona 88 – zamiana czasowników na rzeczowniki – biegam – bieganie, pływam – pływanie,itp.( zapoznajemy się )
Karty ćwiczeń – rozwiązujemy te zadania, z którymi nie mamy trudności.

Wtorek
Dieta, czyli o sposobach odżywiania.
Z podręcznika ze strony 90,91 i 92 czytamy wszystkie lub wybrane przez siebie teksty.
Ortografia – pisownia wyrazów z zakończeniami – ówna, -ówka, -ów. Uwaga na wyjątki – skuwka, wsuwka, zasuwka.
Karty ćwiczeń – w miarę możliwości rozwiązujemy wszystkie zadania.

Środa
Wiem, co jem.
Podręcznik, strona 94,95 – czytamy teksty o zdrowym odżywianiu, oglądamy ilustracje. Ustnie próbujemy odpowiedzieć na pytania ze strony 95.
Karty ćwiczeń – strona 84 i 85 , wypełniamy wybrane przez siebie zadania.

Czwartek
Zapoznanie z fragmentem naszej lektury – „Karolcia” Marii Kriger ( pisownia fonetyczna).
Dialog – rozmowa dwóch osób  ( zapoznanie z zasadą tworzenia dialogów). Uczniowie chętni w zeszycie wykonują zadanie 5.
Karty ćwiczeń – rozwiązujemy co najmniej trzy zadania wybrane przez siebie.

Piątek
Powtarzamy wiadomości o zdrowym trybie życia.
Czytamy ponownie teksty z podręcznika, doskonalimy technikę głośnego czytania. Korzystamy z innych źródeł – encyklopedie, poradniki, czasopisma ( czytamy różne teksty i ćwiczymy czytanie ciche ze zrozumieniem).
Karty ćwiczeń, strona 88 – wykonujemy zadania powtórkowe.

Edukacja plastyczno – techniczna

Wykonanie sałatki owocowej

Dostępne owoce ( jabłka, banany, pomarańcze, mandarynki, kiwi ) myjemy, kroimy w kostkę. Mieszamy wszystkie cząstki,można dodać owoce z kompotu, rodzynki. Łączymy z jogurtem smakowym lub naturalnym. Nie dodajemy zwykłego cukru, można dosłodzić naturalnym miodem.. Sałatkę owocową wkładamy do szklanej salaterki, dekorujemy ,
przygotowujemy talerzyki i sztućce dla każdego domownika. Zapraszamy na wspólny posiłek, Smacznego!

Zajęcia komputerowe – Programowanie

Wejdź na stronę blockly games i wybierz kilka interesujących Cię ćwiczeń z programowania (najlepiej Puzzle, Labirynt i Żółw). Poćwicz sposoby sterowania postaciami jak prawdziwy programista, który posługuje się algorytmami czyli sposobami postępowania prowadzącymi do rozwiązania jakiegoś zadania. W razie wątpliwości bądź pytań proszę pisać na adres: bobbob@op.pl

Edukacja muzyczna

W kartach ćwiczeń na stronie 97 są słowa piosenki ” Witaj, Wiosno!”, słowa – Urszula Piotrowska, muzyka – Dariusz Kabaciński. Nagranie tej piosenki można znaleźć na linku – https://www.youtube.com/watch?v=PsUlM87APNs .Można też śpiewać inne piosenki, które dotychczas poznaliśmy.

Wychowanie fizyczne

Uczniowie są proszeni, aby najlepiej dwa razy dziennie po 20 – 30 minut gimnastykowali się w różnych pozycjach ( stojącej, leżącej – na brzuchu, plecach).Wykorzystujemy też dostępne przybory w domu, np.piłki, bawimy się w różne zabawy zgodnie z własną inwencją. W przypadku posiadania rodzeństwa zapraszamy wszystkie dzieci do zabawy, rodziców również.

Informacja  – będę potrzebowała adres mailowy  do korespondencji, dlatego pozwolę sobie skontaktować się z Państwem telefonicznie. Dziękuję, życzę zdrowia – Ewa Chlupka

 

  1. ANGIELSKI

Drodzy Rodzice

Na kolejny tydzień zdalnej nauki przesyłam zadania z  j. angielskiego. Proszę, aby dzieci założyły zeszyty, w których będą wykonywać zadania. Dzieci mają korzystać z materiałów dostępnych na stronie wydawnictwa PEARSON. Należy zarejestrować się na stronie eDesk.pearson.pl strefa ucznia, proszę pomóżcie w tym dzieciom.  Po zalogowaniu się, z lewej strony pulpitu należy kliknąć w kolejne zakładki:  j. angielski, szkoła podstawowa, Adventure, New English Adventure 2.  Po prawej stronie wyświetlą się wszystkie materiały, z których uczniowie będą korzystać.

Jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy dotyczące zadanego materiału, proszę o kontakt drogą mailową na adres: blisdabrowka@gmail.com lub przez messengera.

Bardzo proszę o przesłanie mi do końca tygodnia zdjęcia lub skanu wykonanych przez dzieci zadań.

 

  1. Zagraj w gry językową Pelmanism_U 6 oraz Hangman_Unit 6, znajdziesz je klikając na Gry interaktywne w eDesk.
  2. Wydrukuj kartę pracy z eDesk Powtórki kumulatywne– arkusz 21.

W Pierwszym zadaniu rozszyfruj i zapisz wyrazy. W zadaniu drugim napisz, co lubią, a czego nie lubią Kate i Lucas. Podpowiedzią są pierwsze litery nazw produktów. Jeżeli zapomniałeś, jak zapisać nazwy jedzenia, skorzystaj ze słowniczka eDesk, zeszyt ćwiczeń, str.80, unit 6.

 

  1. Wydrukuj, pokoloruj, wytnij i wklej do zeszytu obrazki z wycinanki – eDesk, wycinanki czarno-białe, unit 6. Każdy obrazek podpisz właściwą nazwą jedzenia.

 

Uwaga! Jeśli nie posiadasz drukarki, przerysuj obrazki, natomiast odpowiedzi do pierwszej karty pracy przepisz do zeszytu.

RELIGIA:

kl 2

Kl 2- 30III-3IV

Klasa II – IV tydzień

Wielki Tydzien