Klasa 1

I i II tydzień

30.03. – 03.04.2020

Kochane Pierwszaczki i Drodzy Rodzice,

Witam Państwa serdecznie po dłuższej chorobie. Chciałabym tą drogą (przez Messenger) komunikować się z Państwem – jeśli nie macie nic przeciwko. Chciałabym również przekazywać materiały dla dzieciaczków. Mam nadzieję, że jesteście wszyscy zdrowi i w dobrych nastrojach, pomimo otaczającej nas rzeczywistości. Na szczęście świeci słoneczko i dodaje ciepła i otuchy.

Na  rozgrzewkę proponuję dla naszych dzieci piosenki, które lubią śpiewać :

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w   Baby Shark,

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4   Walking In the Jungle

Będzie to powtórzenie słownictwa oraz odrobina ruchu, który jest nam teraz tak bardzo potrzebny.

Następnie proponuję, by dzieci wykonały ćwiczenia ze strony 26 i 27 w zeszycie ćwiczeń.

Na jutro lub na poniedziałek, proponuję zabawy ze słownictwem związanym z jedzeniem na stronie anglomaniacy.pl – linki poniżej

https://www.anglomaniacy.pl/foodDictionary.htm słowniczek z wymową  (klikamy mały obrazek i słuchamy wymowy danego słówka)

https://www.anglomaniacy.pl/foodMatching.htm memory game (klikamy dwa obrazki i dopasowujemy słówko i obrazek)

https://www.anglomaniacy.pl/foodPictureTest.htm  picture test (klikamy szary numer i następnie obrazek, który przedstawia wyświetlone słówko)

Można również wydrukować karty pracy i wykonać ćwiczenia :

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/foodB.pdf  bingo karty (wydrukuj i pokoloruj, można karty wyciąć i zagrać z rodzicami lub starszym rodzeństwem w bingo)

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/foodPT1.pdf   przeczytaj i połącz  (wydrukuj)

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/foodW.pdf  wykreślanka (wydrukuj)

Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka i wytrwałości,

Grażyna Filipek-Gomez

gfilipekgomez88@gmail.com

 

06.04. – 08.04.2020

Witam serdecznie,

W tym tygodniu bardzo proszę popracować w zeszycie ćwiczeń :

Str. 28, ćw. 1i 2; str. 29 ćw. 4; str. 30, ćw. 6; str. 31, ćw. 8 – na dole każdej strony podane jest co trzeba zrobić.

Ale żeby było troszkę świątecznie to proszę obejrzeć filmik prezentujący słownictwo związane z Wielkanocą – ‘Easter’ :

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

oraz nauczyć się pioseneczki o tradycyjnych bułeczkach z krzyżykiem, spożywanych w Anglii w Wielkim Tygodniu. (najlepiej na ciepło i z dużą ilością rodzynek – yummy)

https://www.youtube.com/watch?v=re3gXNTtwig

Proponuję również zabawy na stronie anglomaniach.pl :

EASTER

https://www.anglomaniacy.pl/easterDictionary.htm  słowniczek z wymową (klikamy mały obrazek i słuchamy wymowy danego słówka)

https://www.anglomaniacy.pl/easterMatching.htm  memory game (klikamy dwa obrazki i dopasowujemy słówko i obrazek)

https://www.anglomaniacy.pl/easterPictureTest.htm  picture test (klikamy szary numer i następnie obrazek, który przedstawia wyświetlone słówko)

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterB.pdf  Easter bingo (wydrukuj i pokoloruj, można karty wyciąć i zagrać z rodzicami lub starszym rodzeństwem w bingo)

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterPT1.pdf   przeczytaj i połącz (wydrukuj)

https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterW.pdf  wykreślanka (wydrukuj)

Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie i życzę zdrowych i spokojnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego – HAPPY EASTER

Grażyna Filipek-Gomez

gfilipekgomez88@gmail.com

 

Poniedziałek 30.03.2020

Temat: Cz jak czekolada. Rozwiązuję zadania tekstowe.

  1. Przyglądnij się rysunkowi czekolady oraz wyrazowi pod rysunkiem. ( P. s. 70).
  2. Podziel wyraz czekolada na głoski i sylaby.
  3. Odpowiedz ustnie na pytania:

– Ile sylab jest w wyrazie czekolada? (4).

– Ile jest głosek? (8).

– Ile jest liter? (9).

– Ile jest samogłosek? (4).

– Ile jest spółgłosek? (4).

– Które wyrazy na ilustracji zawierają głoskę cz? ( czajniczek, czekolada, pomarańcze, widelczyk, czapka, czarodziej).

  1. Obejrzyj dwuznak cz drukowany i pisany. Z jakich liter się składa?
  2. Karty ćwiczeń s. 64

Napisz po śladzie dwuznak cz oraz wyraz czekolada. Wykonaj ćw. 1 i 2.

Jeżeli potrafisz, wykonaj też ćw. 3.

  1. Przeczytaj czytankę na s. 70 P. Jeżeli potrafisz, przeczytaj też czytankę

Na s. 71.

  1. Wykonaj zad. 4, 5, 6 na s. 65 Karty ćwiczeń.
  2. Matematyka P. s. 33

– Odpowiedz ustnie na pytanie w zad. 1 .

           9. Obejrzyj Dodawanie z przekraczaniem progu dziesiątkowego

  1. Rozwiąż w zeszycie z. 2, 3, 4, 5 na s. 33 P. Matematyka.
  2. Rozwiąż z. 1 – 6 w Kartach ćwiczeń Matematyka s. 30, 31.
  3. Zapisz w zeszycie do matematyki i zapamiętaj: 1 litr= 1l
  4. Wykonaj zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

– 10 pajacyków

– wymachy naprzemienne ramion 10 razy

-10 podskoków na prawej nodze

-10 podskoków na lewej nodze

– rowerek w leżeniu na plecach- kilka razy

-żonglowanie nietypowymi przedmiotami- czapki, skarpetki itp.

-5 pompek

-marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan w górę

– Jeżeli masz w domu piłkę, kozłuj w miejscu 10 razy prawą ręką, zmiana ręki na lewą itd. kilka razy

-siad skrzyżny – wykonaj 10 głębokich wdechów i wydechów.

 

Najprostsze formy aktywności fizycznej i rekreacji możliwe do zrealizowania w domu. Ćwiczenia proszę wykonywać w obecności osoby dorosłej , ponieważ tak jak na lekcjach mogą się zdarzyć drobne urazy. Włączamy do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców. 

Wtorek 31.03.2020

Temat: Zapach czekolady. Do liczby 8 dodaję liczby jednocyfrowe.

  1. Oglądnij film: „ Manufaktura czekolady – Produkcja” YouTube https://www.youtube.com/watch?v=oAjB4Udr6UM
  2. Wykonaj zad. 1 – 6 Karty ćwiczeń s. 66 – 67.
  3. Poćwicz piękne czytanie tekstu s. 70 P.
  4. Wykonaj ustnie z. 1 – 4 P. Matematyka s. 34.
  5. Poćwicz liczenie poznanym sposobem Karty ćwiczeń Matematyka s. 32 z. 1.
  6. Wykonaj z. 3. Zadania 2 i 4 dla chętnych uczniów.
  7. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_25_128_p1 Temat: Chronimy Ziemię. Poznajemy skarby Ziemi. ( ikonka miś).
  8. Obejrzyj w Internecie  historię o tym, skąd się wzięła sól w Polsce.

https://www.youtube.com/watch?v=eCbYlOTb1mY

  1. Wykonaj dowolną techniką ilustrację do poznanej Legendy o pierścieniu św. Kingi.

 

       Środa 01. 04. 2020

       Temat: Zabawa w podchody. Doskonalę umiejętność dodawania liczb.

  1. Wykonaj w zeszycie do matematyki z. 1 s. 35 P.
  2. Rozwiąż ustnie z. 2 i 3 P. s. 35.
  3. Dla chętnych uczniów z. 1 i 2 Karty ćwiczeń Matematyka s. 33.
  4. Obejrzyj ilustrację P. s. 72 – 73. Odpowiedz na pytanie 1.
  5. Wysłuchaj tekstu s. 72 i odpowiedz na pytanie 2.
  6. Wykonaj zadania w Kartach ćwiczeń s. 68 – 69.
  7. 1 i 2 s. 74 P. dla chętnych uczniów.
  8. Przeczytaj wiersz P. s. 75 lub wysłuchaj czytanego utworu. Odpowiedz ustnie na pytania 4, 5, 6.

 

        Czwartek 02.04.2020

Temat: Ż jak żaba. Od liczby 11 odejmuję liczby jednocyfrowe.

  1. Zapoznaj się ze sposobami odejmowania Kuby i Marty P. Matematyka s. 36.
  2. Wykonaj ustnie z. 2, i 3 .

11 – 6 = 11 – 1 – 5 = 10 – 5 =

11 – 7 = 11 – 1 – 6 = 10 – 6 =

Zrób w zeszycie z. 4 s. 37.

Wykonaj z. 1 – 4 w Kartach ćwiczeń Matematyka s. 34

  1. Wysłuchaj wiersza „ Żaba”. https://www.youtube.com/watch?v=e_0Tgqbdy6Y
  2. Obejrzyj zdjęcie żaby P. s. 76 oraz wyraz pod zdjęciem.
  3. Podziel wyraz żaba na sylaby (2), głoski (4). Policz samogłoski (2) i spółgłoski (2). Ile liter ma ten wyraz?
  4. Znajdź na ilustracji wyrazy z głoską ż ( żaba, żyrafa, żółw).
  5. Wykonaj zad. w Kartach ćwiczeń s. 70.
  6. Przeczytaj czytankę s. 76 P. Dla chętnych też s. 77.
  7. Karty ćwiczeń s. 71 z. 3, 4, 5.
  8. Poszukaj w Internecie zdjęć, filmów dla dzieci oraz ciekawostek o żabach. Poproś o pomoc osobę dorosłą. Pamiętaj o bezpieczeństwie w sieci.
  9. Wykonaj zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

– zataczanie kół prawą ręką 5 razy i ręką lewą 5 razy

– 10 przysiadów o plecach prostych

-leżenie przodem – ćwiczenie Lornetka 5 powtórzeń

-10 podskoków obunóż w miejscu

– siad skrzyżny- wstań bez pomocy rąk – 5 powtórzeń

-podpór przodem – wyrzuty naprzemienne nóg- 10 razy

– w siadzie skrzyżnym 10 głębokich wdechów i wydechów

       Piątek 03.04.2020

Temat: Odczytuję wskazania termometru. Pisownia wyrazów z ż.

  1. Posłuchaj piosenki „ Żabie kroki”. https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
  2. Wpisz wyrazy z Kart ćwiczeń s. 70 z. 2 oraz wyraz żaba do Słowniczka ortograficznego. Zilustruj wpisane wyrazy.
  3. Przeczytaj 5 razy czytankę P. s. 76.
  4. Wybierz 4 spośród wpisanych do Słowniczka wyrazów z ż. Ułóż z nimi zdania i napisz w zeszycie. Podkreśl na zielono wyrazy z ż.
  5. Matematyka s. 38 z. 1, 2, 3 oraz 4 i 6 s. 39- wykonaj ustnie.
  6. Karty ćwiczeń Matematyka s. 35 z. 1,2.
  7. Wymyśl taniec do piosenki „Żabie kroki”. Zaproś do tańca osobę dorosłą i razem wykonajcie układ.

 

Poniedziałek 06.04.2020

Temat: Zaczarowany książę. Od liczby 12 odejmuję liczby jednocyfrowe.

  1. Wysłuchaj rozdziału książki A. Lindgren https://www.youtube.com/watch?v=A2ibIr4Eg8s&t=40s lub posłuchaj tekstu z P. s 78 – 79.
  2. Wykonaj ustnie z. 1-3 P. s. 79.
  3. Wykonaj ćw. 4, 5 Karty ćwiczeń s. 73.
  4. Obejrzyj ilustrację wiosennego lasu P. s. 80 – 81. Odpowiedz ustnie na pytania 1, 2 P. s. 80.
  5. Wysłuchaj tekstu z P. s. 81. Odpowiedz ustnie na pytania 3, 4 P. s. 81.
  6. Wykonaj zad. 1, 2, 3, 7 – Karty ćwiczeń s. 72 – 73.
  7. Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
  8. Wykonaj z. 6 Karty ćwiczeń s. 73.
  9. Oglądnij film https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4
  10. Zrób składankę według instrukcji z filmu – dla chętnych.
  11. Wykonaj zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

 

-Marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 1 min.

– Pajacyki – 10 powtórzeń

– Stajemy w małym rozkroku, skłony naprzemienne z wyprostem –prawa ręka do lewej stopy i zmiana – 10 powtórzeń

-Ręce na biodrach – skręty tułowia – 10 powtórzeń

-Ręce na biodrach – krążenie bioder– 10 powtórzeń

-Prawa ręka w górze lewa w dole –10 szybkich zmian

-Dłonie na wysokości klatki piersiowej – łokcie odchylamy  do tyłu– 10 powtórzeń

-Siad skrzyżny – 10 głębokich wdechów i wydechów

Ćwiczenia wykonuj w obecności osoby dorosłej.

  1. P. Matematyka s. 40. Wykonaj ustnie z. 1 – 4 oraz z. 1 – 3 Karty ćwiczeń Matematyka s. 36.

z.1

12- 4 = 12-2-2= 10-2=8

12-8 = 12-2-6=10-6=4

12-5 = 12-2-3= …

12-9 = 12-2– …

Wtorek 07.04.2020

Temat: Rz jak rzeka. Ćwiczę odejmowanie liczb.

  1. Posłuchaj piosenki o Wiśle https://www.youtube.com/watch?v=2gF9MT7CSk0

Przyglądnij się mapie Polski. Wymień miasta, przez które przepływa Wisła.

  1. s. 82 – Przyglądnij się dwuznakowi rz, zdjęciu rzeki i wyrazowi pod zdjęciem. Podziel wyraz rzeka na sylaby (2), głoski (4), litery (5). Dlaczego jest więcej liter niż głosek? Co to znaczy, że rz jest dwuznakiem?
  2. Napisz dwuznak palcem na stole, a następnie po śladzie – Karty ćwiczeń s. 74. Wykonaj zad. 2, 3, 4, 5 w Kartach ćwiczeń s. 74 – 75.

zad. 5

drzewo – 2 sylaby, 5 głosek, 6 liter

morze – 2 sylaby, 4 głoski, 5 liter

brzeg – 1 sylaba, 4 głoski, 5 liter

  1. Poćwicz czytanie tekstu s. 82 P. ( dla chętnych również s. 83).
  2. Wykonaj ćw. 1 Karty ćwiczeń s. 74. Wyrazy wpisz do zeszytu.
  3. Przypomnij sobie nazwy instrumentów dętych i perkusyjnych. Zrób zad. 1,2 s. 102 Karty ćwiczeń.
  4. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1 Świąteczne zwyczaje. Zwyczaje wielkanocne.
  5. Matematyka s. 41 – Wykonaj ustnie z. 1, 2, 4.

Zad. 3 zrób w zeszycie do matematyki. Wykonaj rysunek do zadania. W zeszycie wykonaj też z. 1 s. 37 Karty ćwiczeń Matematyka. Proszę zrobić zdjęcie tych dwóch zadań i przesłać na pocztę.

Wykonaj pozostałe zadania w Karcie ćwiczeń. Zad. 3 i 4 –dla chętnych.

Środa 08. 04. 2020

Temat: Wielkanoc.

  1. Wysłuchaj tekstów z P. s. 112 – 113. Odpowiedz ustnie na pytania 1, 2, 3 s. 113.
  2. Wykonaj z. 1 – 6 Karty ćwiczeń s. 100 – 101.
  3. Posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

 

  1. Zrób kartkę świąteczną według instrukcji lub według własnego pomysłu. Poproś o pomoc osobę dorosłą. Pamiętaj o bezpiecznym posługiwaniu się nożyczkami. Zdjęcie pracy proszę wysłać na pocztę. https://www.youtube.com/watch?v=PXlCZ3_SO5s
  2. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1 Świąteczne zwyczaje. Pisanki. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1 Świąteczne zwyczaje. Śmigus- dyngus

 

Informatyka

Matematyczne zoo

http://matzoo.pl/programowanie/programowanie-obroty-poziom-2_86_487

 

 

 

 

Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe

 

  1. epodreczniki.pl
  2. Portal wiedzy dla nauczycieli
  3. Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
  4. Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
  5. Portal lektury.gov.pl
  6. Strona Centrum Nauki Kopernik
  7. Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci NarodowejSerwis IPN Przystanek historia
  8. Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
  9. Serwis Ninateka
  10. Serwis Muzykoteka Szkolna
  11. Biblioteka Cyfrowa Polona
  12. Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
  13. Serwis Telewizji Polskiej
  14. Serwis Polskie Radio Dzieciom

 

Informatyka

Wejdź na stronę Matematyczne zoo. Programowanie. Zapoznaj się z zadaniami dla klasy 1 –  obroty poziom 1. Stosuj się do instrukcji. https://www.matzoo.pl/lamiglowki/programowanie-obroty-poziom-1_68_486  Możesz wybrać inne zadania dla klasy 1.

 

Zajęcia kreatywne

Temat: Pani Wiosna. Przedstawienie swojego wyobrażenia postaci za pomocą dowolnej techniki plastycznej.

Jak może wyglądać Pani Wiosna? Wyobraź sobie, słuchając piosenki „ Idzie wiosna”. Wykonaj pracę plastyczną „ Pani Wiosna”.

 

RELIGIA

kl1

Kl 1 – 30III-3IV

Wielki Tydzień