JĘZYK POLSKI:
Do pobrania:
23.03.
Proponuję przeanalizować tekst arkusza z języka polskiego (pozycja 1 + zasady oceniania). Ten arkusz był realizowany, ale wypadł niezbyt dobrze. Zad. 21 jest nowe, odnosi się do analizowanej lektury. Proszę zwrócić uwagę na ćw. 5.1.2, 11-cechy zaproszenia,16- przykłady działań, 19 –formy imiesłowów.
Kto jest zainteresowany, może napisać wypracowanie ćw. 22 i przesłać do mnie ( wybrać inny temat niż w szkole)
https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/arkusze/2019-2
24.03. dzień 1
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Pan Tadeusz
25.03. dzień 2
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Dziady
26.03. dzień 3
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Zemsta
Zachęcam do obejrzenia programu Sienkiewicz-Żeromski w TVP Kultura 26.03.g.15.35
BIOLOGIA:
1. Zaznajomić się z materiałem zawartym w podręczniku:
• struktury homologiczne i analogiczne str 58 – 59
2. Powtórzyć materiał dotyczący dowodów ewolucji
3. Zapoznać się z informacjami zawartymi w podręczniku na temat mechanizmów ewolucji (str60 – 63)
Proszę szczególnie zwrócić uwagę na :
Witam Was moi drodzy, niestety nadal nie możemy się spotykać w szkole, dlatego będziemy musieli kontaktować się ze sobą przez naszą stronę internetową.
Chcę Wam przekazać kolejne zadania i wytyczne, które pomogą Wam w samodzielnej pracy. Bardzo proszę, abyście te zadania zrealizowali do 3.04.2020. Kolejne prace otrzymacie w późniejszym terminie.
Mam nadzieję, że ta Wasza prezentacja na temat Zespołu Downa jest na wykończeniu. Jeżeli nie, to pośpieszcie się. Chciałabym, aby Kamil przesłał mi gotową do 30.03.2020. Pamiętajcie, będą za to oceny. Kamil, teraz prośba do Ciebie, dołącz do prezentacji listę współautorów, a następnie prześlij go na maila : ko.bialek12@gmail.com
A teraz nowa lekcja:
Temat: Pochodzenie człowieka.
Pod tematem zapiszcie następujące punkty:
1. Stanowisko systematyczne człowieka (podr. Tabela str64)
2. cechy wspólne człowieka i innych człekokształtnych (str 66)
3. różnice między człowiekiem i innymi człekokształtnymi ( str 67)
4. ewolucja człowieka
zwróćcie uwagę na tablicę, która jest na str 70 – 71
Przygotujcie ustne wypowiedzi na powyższe punkty
Życzę powodzenia w pracy.
CHEMIA:
Witam Was moi drodzy, niestety nadal nie możemy się spotykać w szkole, dlatego będziemy musieli kontaktować się ze sobą przez naszą stronę internetową.
Chcę Wam przekazać kolejne zadania i wytyczne, które pomogą Wam w samodzielnej pracy. Bardzo proszę, abyście te zadania zrealizowali do 3.04.2020. Kolejne prace otrzymacie w późniejszym terminie.
Temat:Powtórzenie wiadomości o alkanach, alkenach i alkinach
1. Proszę zapoznajcie się z tabelą porównawczą, która jest zamieszczona w podręczniku na str. 132
2. Wykonajcie do zeszytu następujące zadania z podręcznika str 133 ćw: 1, 2, 3, 4
3. ćwiczcie wzory ogólne i nazewnictwo alkanów, alkenów i alkinów !!!!!!!!!!!!!!!!!
Temat: Związki węgla z wodorem – powtórzenie wiadomości.
Bardzo proszę zapoznajcie się z podsumowaniem jakie jest w podręczniku na str 134 – 135
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA:
Witam Was moi drodzy, niestety nadal nie możemy się spotykać w szkole, dlatego będziemy musieli kontaktować się ze sobą przez naszą stronę internetową.
Chcę Wam przekazać kolejne zadania i wytyczne, które pomogą Wam w samodzielnej pracy. Bardzo proszę, abyście te zadania zrealizowali do 3.04.2020. Kolejne prace otrzymacie w późniejszym terminie.
A teraz nowy temat lekcji:
Temat: Podstawowe wiadomości z zakresu pierwszej pomocy.
Bardzo Was proszę, abyście zapoznali się z informacjami zawartymi w podręczniku na str66 – 69
wg następujących punktów:
1. co to jest pierwsza pomoc, pierwsza pomoc kwalifikowana oraz medyczne czynności ratunkowe
2. przypomnienie budowy i funkcji układu oddechowego i krwionośnego
3. przyczyny nagłego zagrożenia życia
4. przygotujcie ustnie odpowiedzi na zadania z „sprawdź, czy potrafisz” str69
FIZYKA:
Pani Handzel bardzo prosi uczniów o kontakt na maila handzel_anna@wp.pl
MATEMATYKA:
Do pobrania:
Dzień dobry wszystkim ósmoklasistom. Niestety do tej pory nie otrzymałem od Was żadnej informacji na temat zapoznania się z materiałami. Ta informacja jest dla mnie bardzo ważna bo na jej podstawie wiemy do ilu z was docieramy z materiałami. Nie trzeba mi pisać listów wystarczy jedno zdanie „Zapoznałem/AM się z materiałami” i podpis. Bardzo proszę o informację zwrotną i jeszcze raz podaję maila: grzkuc13@gmail.com
A teraz kolejne zadania . Poniżej zamieszczam link do strony na której znajdują się filmy bardzo proszę o zapoznanie się z pierwszymi pięcioma filmami. Cztery z nich to powtórka , a piąty dotyczy nowej lekcji. Wszystkie trwają łącznie niewiele ponad normalną lekcję. Życzę wszystkim miłego oglądania i czekam na Wasze maile. A teraz najważniejsze czyli link do strony:
Pozdrawiam Wszystkich G.Kuc
Witam Was ponownie i zapraszam do wspólnej pracy.
Na początku jednak bardzo proszę tych którzy do mnie napisali dotrzyjcie do swoich kolegów i koleżanek ponieważ do tej pory nie mam żadnego sygnału od Bartka, Bartosza, Kamili, Kamila, Sandry, Marcina i Pauliny. Poinformujcie ich niech wejdą na stronę szkoły bo może nie wiedzą, niech wykonają zadania i nich się odezwą. Wasz mail o wykonaniu zadania jest dla mnie swoistym sprawdzeniem obecności na lekcji, a przecież wiecie doskonale, że obecnie nie jesteśmy na wcześniejszych wakacjach. To tyle marudzenia przechodzę do lekcji.
Temat: ODCINKI W OSTROSŁUPACH: link matematyka_VIII_odcinki
Temat: ODCINKI W OSTROSŁUPACH – zadania – matematyka_8_4
HISTORIA/WOS:
Informacje, ciekawostki, tematy i zadania dla wszystkich chętnych znajdują się na FB Wędrówki W Czasie
Zapraszam do korzystania i kontaktowania się ze mną, tam będziemy omawiali wspólnie zagadnienia z historii i wos-u.
Tematy z podręcznika dla uczniów, którzy wolą pracować sami:
kl. 8 – Zimna wojna i wyścig zbrojeń, Droga ku wspólnej Europie, Przemiany społeczne i kulturowe w drugiej połowie XX w., Początki władzy komunistów w Polsce
kl. 8 – WOS – Powiat i województwo. Obywatele a władza samorządowa, Fakty i opinie, Organizacje międzynarodowe.
JĘZYK NIEMIECKI:
Do pobrania polecenia i ćwiczenia:
Dopełniacz rzeczownikow17032020
jezyk_niemiecki_kl_8_d_23_27_03
WDŻ:
Grupa dz. i chł. : Rozwój psychoseksualny człowieka( film „idealna dziewczyna” z serii
Rodzinne przeboje
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
ZALECENIA DLA UCZNIÓW DO REALIZACJI ZAJĘĆ Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKOLNO PRZEDSZKOLNYM W DĄBRÓWCE.
Najprostsze formy aktywności fizycznej i rekreacji możliwe do zrealizowania w domu. Ćwiczenia proszę wykonywać w obecności osoby dorosłej , ponieważ tak jak na lekcjach mogą się zdarzyć drobne urazy. Włączamy do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców.
✓ Naprzemianstronne i obustronne krążenia ramion w przód i w tył, w pozycji rozkroku – 5 powtórzeń,
✓ Bieg w miejscu- 1 minuta,
✓ Wymachy ramion naprzemianstronne (ruch narciarski),
✓ Przysiady – 20 powtórzeń,
✓ “Pajacyki” – 20 powtórzeń,
✓ Skłony tułowia w leżeniu tyłem (brzuszki) – 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
(kolana ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej).
✓ Przysiad podparty, wyrzuty obunóż do podporu przodem 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
✓ Ćwiczenia rozciągające w siadzie prostym, rozkrocznym i w pozycji stojącej.
WYZWANIE: WYKONAJ PODPÓR PRZODEM NA PRZEDRAMIONACH Z WYPROSTOWANYM CIAŁEM – „DESKĘ”. ZACZNIJ OD 20s. PRÓBUJ CODZIENNIE ZWIĘKSZAĆ CZAS np. O 5s. REKORDY SPRAWDZIMY PO POWROCIE DO SZKOŁY.
ŻYCZYMY ZDROWIA I POWODZENIA: ,,W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH….”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA w pomieszczeniu
podczas ruchu i ćwiczeń w czasie kwarantanny domowej :
1. Ruch i ćwiczenia w pomieszczeniu wykonujemy po 15 minutach wietrzenia pokoju ( przed ćwiczeniami otwieramy okno i wychodzimy z pokoju).
2. Przygotowujemy wolną przestrzeń do ćwiczeń, odsuwając meble, zabawki, kwiaty itp.
3. Na podłodze możemy rozłożyć matę gimnastyczną.
4. Wcześniej przygotowujemy drobne przybory do ćwiczeń.
5. Gdy będziemy ćwiczyć na: mini siłowni, rowerku stacjonarnym, bieżni itp. dokładnie sprawdzamy czy sprzęt jest sprawny, bez uszkodzeń, bez ostrych i niebezpiecznych kantów.
6. Gdy podczas ćwiczeń sprzęt sportowy ulegnie awarii – od razu go odkładamy przeznaczając do naprawy.
7. Po rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających możemy przejść do ćwiczeń bardziej wymagających i złożonych.
8. W przypadku zranienia od razu informujemy rodziców – opiekunów i udzielamy pierwszej pomocy.
9. Gdy wysiłek i tempo są duże zwiększamy naszą uwagę i dbamy bardziej o nasze bezpieczeństwo.
10. Nie ćwiczymy pod lampą, przy szklanych przedmiotach i na bardzo śliskich powierzchniach.
11. Gdy jesteś bardzo zmęczony, masz mroczki lub bóle – nie ćwicz.
12.Zamiast ćwiczyć 1 x w tygodniu długo – lepiej jest ćwiczyć codziennie po 15-20 minut lub co drugi dzień 30-40 minut.
13. O czasie, w którym będziemy ćwiczyli w domu zawsze muszą być poinformowani rodzice – opiekunowie (np. „Mamo dzisiaj będę się gimnastykowała od 10.00 do 10.30” ).
14. Pijemy letnie płyny – nie te wyjęte z lodówki (dla zdrowia).