JĘZYK POLSKI:
JĘZYK ANGIELSKI:
GEOGRAFIA:
BIOLOGIA/CHEMIA:
MATEMATYKA/ FIZYKA:
HISTORIA:
Wtorek
1 godzina 21.04 |
Temat: ZSRS – imperium komunistyczne.
1. ekspansja terytorialna Rosji Radzieckiej 2. okoliczności przejęcia władzy przez J. Stalina i metody jej sprawowania 3. terror komunistyczny i wielka czystka 4. stosunki sowiecko-niemieckie |
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:
Film na YT https://www.youtube.com/watch?v=J1ikRGHZmW8 Sensacje XX Wieku „ZSRR pod rządami Stalina”
*samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie7@op.pl
|
Na priv, w mailu lub komentarzach, odpowiedz na wybrane 2 pytania ze str. 204
W jakim kraju Stalin nie dopuścił do współpracy partii socjalistycznych i komunistycznych? |
Piątek
1 godzina 24.04 |
Temat: Kultura i zmiany społeczne w okresie międzywojennym
– przemiany społeczne i obyczajowe po I wojnie światowej – przemiany w modzie i życiu codziennym – rozwój nauki i techniki (wynalazki, środki transportu publicznego, motoryzacja, kino, radio, telewizja) – nowe kierunki w architekturze i sztuce – postacie historyczne: Orson Wells, Charlie Chaplin |
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:
*film na YT https://www.youtube.com/watch?v=6n9ESFJTnHs Charlie Chaplin – Factory Scene – Modern Times (1936) https://www.youtube.com/watch?v=eZC6N3vpyOE Música década 1930-1940
*samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie7@op.pl
Dla chętnych https://www.youtube.com/watch?v=V6QK0xc3mmo 1920s Dance Craze |
Na priv, w mailu lub komentarzach wymień:
1. 5 gwiazd światowego kina z lat 20-30, poszukaj ich wizerunków. 2. 3 nowe kierunki w sztuce, (kierunek, artysta, tytuł dzieła) |
PLASTYKA:
INFORMATYKA:
Przyszedł czas na pracę z dokumentem tekstowym. Edytorów tekstu jest wiele (Notatnik, WordPad, MSWord, OpenOffice Writer, itd.) ale my skupimy się na najbardziej popularnym MSWord, gdyż na jego podstawie skonstruowany jest nasz podręcznik (dostępny również w internecie). Jest to aplikacja komercyjna, ale można jej używać również w wersji okrojonej bezpośrednio z internetu (tzw. Word online). Oczywiście jeśli ktoś ma takie życzenie, to może użyć darmowego Open Oficce`a, ale będzie mu trudniej, ponieważ jednak trochę różni się w obsłudze od Worda.
Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika w rozdz. 5.1, str. 174-178 i wykonać znajdujące się tam ćwiczenia. Na razie proszę ich nie przesyłać. Zaległe prace proszę przesłać na adres: bobbob@op.pl
Materiał z podręcznika w wersji online znajduje się pod adresem: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-7/#p=176
natomiast w celu rozwinięcia i uzupełnienia informacji można posłużyć się stroną: https://epodreczniki.pl/a/modyfikowanie-tekstow/D1StxFShS
MUZYKA:
Temat: Balet czyli taniec klasyczny
Na podstawie materiału zgromadzonego na stronie: https://epodreczniki.pl/a/balet-czyli-taniec-klasyczny/D13hgMuc7 postaraj się scharakteryzować następujące pojęcia:
Wysłuchaj utwory znajdujące się na stronie, a następnie wskaż ich cechy charakterystyczne. Odpowiedzi na pytania będą potrzebne Ci w niedalekiej przyszłości, tak jak i te z poprzednich lekcji.
Temat: Muzyka XX wieku.
Zapoznajcie się z materiałem znajdującym się w podanym linku:
https://epodreczniki.pl/a/warszawska-jesien-w-srodku-lata/D1TNcOHlN
Wybierzcie sobie dowolny przykład muzyczny znajdujący się na stronie z linku, wysłuchajcie go i zastanówcie się jakie są cechy charakterystyczne muzyki współczesnej (nie chodzi o muzykę rozrywkową tylko klasyczną z tego okresu). Znajdźcie na stronie wyjaśnienie terminów: kompozytor, fortepian preparowany, syntezator. Jak już wcześniej pisałem będzie to potrzebne do pewnej aktywności na ocenę.
DORADZTWO ZAWODOWE:
JĘZYK NIEMIECKI:
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
Link poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=SMkccyjsPDQ
Poniżej link do rozgrzewki: https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8
Następnie do próby szybkości uczeń przygotowuje się poprzez bieg z wysokim unoszeniem kolan 5 razy po 10 sekund. Później wykonaj 5 razy próbę szybkości Testu Zuchory – bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan i klaskaniem pod kolanami. Liczymy ile razy uda nam się klasnąć w ciągu 10 sekund.
Link do Testu Zuchory: http://www.gimpszow-sport.vot.pl/files/isf_zuchory.pdf
3. Prawidłowe ubieranie a zdrowie.
Ubranie ograniczające swobodne poruszanie może zmienić prawidłowe wzorce ruchowe, a nawet prawidłowy tor oddechowy, co może być przyczyną przeciążenia narządu ruchu, dolegliwości bólowych kręgosłupa.
Wskazane są ubrania z naturalnych, oddychających materiałów, lekkie, nie ograniczające swobodnych ruchów. Biustonosz powinien być dopasowany, odpowiednio podtrzymujący biust (obciążenie kręgosłupa piersiowego i szyjnego). U osób z problemami z kręgosłupem najlepiej aby był zapinany z przodu, u osób z problemem w zakresie kręgosłupa szyjnego, barków górna część odzieży np., bluzki powinny być zapinane z przodu, tak aby nie było konieczności unoszenia rąk powyżej barków podczas np. zakładania czy ściągania odzieży przez głowę.
Nieprawidłowe są:
1. Obuwie na twardych podeszwach, na wysokich obcasach, wykonane z „nieoddychających” materiałów, niestabilne, niedopasowane, zbyt ciasne lub zbyt duże.
2. Obcisłe biustonosze, gorsety, ubrania, paski utrudniające prawidłowy przeponowy tor oddychania.
3. Nieprzewiewana odzież sprzyjająca zaburzeniom termoregulacji.
4. Zbyt ciężka odzież- obciążająca dodatkowo kręgosłup.
5. Zbyt ciasna odzież krępująca ruchy np. ciasne dżinsy utrudniające przeprost w stawie biodrowym podczas chodzenia.