JĘZYK POLSKI:
30.03. Od 9.30. jestem do dyspozycji przy komputerze i na Mes.
Temat : Złożone, czyli bardziej skomplikowane. Zdanie złożone-powtórzenie wiadomości.
Otwieracie https://epodreczniki.pl/ (jesteście już zalogowani), wpisujecie:
Wypowiedzenie złożone – wprowadzenie, wypowiedzenie złożone podrzędnie
pomijacie tekst o zdaniu, przechodzicie do ćwiczeń, wykonujecie ćw. 1-6. W ćw. 3 proszę uważać,
macie ułożyć zd. złożone ( Cały dzień nie wychodziliśmy, bo padało)
Jeśli ktoś nie wykonał jakiegoś ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń 1-22/ s. 31- 41, to proszę uzupełnić.
Klasa ma wykonane wszystkie zdania.
31.03.
Temat: Zdanie złożone-powtórzenie wiadomości.
Otwieracie https://epodreczniki.pl/ (jesteście już zalogowani), wpisujecie:
Pojedyncze czy złożone – bez problemu określone.
wykonujecie ćw. 1-6. Proponuję otworzyć zeszyty i coś podpatrzeć.
Opis zdania pojedynczego – ćwiczenia
wykonujecie ćw. 1-6
1.04.
Temat: Charakterystyka i losy głównego bohatera opowiadania ,,Stary człowiek i morze”.
3.04.
Temat: Człowieka można zniszczyć , ale nie pokonać”.
Wszystkie materiały dotyczące lektury przyślę na pocztę e-mail każdego ucznia.
JĘZYK ANGIELSKI:
30.03.2020 – 03.04.2020
JĘZYK ANGIELSKI
Witam Was, szanowna siódma klaso po dłuższej chorobie i zapraszam do współpracy. Bardzo proszę zalogować się na stronie wydawnictwa Pearson w eDesk – są tam wszystkie nagrania do podręcznika i ćwiczeń, pamiętajcie również o kodach QR w ćwiczeniach.
Zaczynamy nowy dział: Unit 6 –Take care.
Proszę powtórzyć części ciała – słowniczek w podręczniku str.77 oraz zapoznać się z wyrażeniami z Lesson 6.1- str.77. Następnie proszę wykonać ćwiczenia 1-8 ze str. 64 i 65 w zeszycie ćwiczeń.
Przeczytaj dialog z podręcznika – str. 70 i odpowiedz na pytania z ćw.2. Następnie przepisz do zeszytu tabelkę z ćw.4 i wykonaj ćwiczenia 1- 4 str. 66. Ćwiczenie 5/66 – dla chętnych.
Przeczytaj tekst z podręcznika, ze str.71 i wykonaj polecenia: 2 i 3. Następnie uzupełnij w zeszycie tabelkę z ćw.4 i na ucz się wyrażeń związanych ze spaniem.
Odpowiedzi można przesyłać do mnie na maila, w razie potrzeby proszę się ze mną kontaktować mailowo gfilipekgomez88@gmail.com lub przez Messenger.
Pozdrawiam Was serdecznie, życzę zdrowia i wytrwałości,
Grażyna Filipek-Gomez
KLASA 7 – 06.04 – 08.04.2020
JĘZYK ANGIELSKI
Przypominam o przesyłaniu ćwiczeń i zadań na mojego maila lub Messengera.
Przeczytaj tekst o wypadkach – str.72 w podręczniku. Przeanalizuj tabelkę z ćw. 3 i wyszukaj w tekście zdania w czasie przeszłym ciągłym (Past Continuous), następnie uzupełnij tabelkę w zeszycie. Później proszę pisemnie odpowiedzieć na pytania z ćw. 4 oraz napisać w zeszycie poprawne zdania z ćw. 5.
Jako utrwalenie wiadomości proszę wykonać ćw. 1,2,3,4 i 5 ze str. 68 w zeszycie ćwiczeń, następnie zrobić zdjęcie i przesłać na mojego maila.
Proszę skorzystać z nagrań w eDesk.
Przepisz wyrażenia z tabelki z ćw. 2 przetłumacz i naucz się, następnie wykonaj ćw. 3, 5, 6 i 7 ze str. 73
W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćwiczenia ze strony 69.
W razie pytań i problemów można się ze mną kontaktować drogą mailową i przez Messenger.
Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych i pogodnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego – HAPPY EASTER,
GFG
GEOGRAFIA:
Trzeci tydzień : 30.03.2020r.- 31.03.2020 r.
1.Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości( Dział 4 Rolnictwo i przemysł).
Polecenie:1) Wykonaj w zeszycie – Sprawdź się!
Zapoznaj się z materiałem ze str.145
Rozwiązany test prześlij na adres: boguslawa.janik@op.pl lub zdjęcie
na telefon (501 519 637)
Wykonaj projekt. Plakat tematycznie nawiązujący do tematu nr 2.
Technika dowolna , format A4- proszę o przesłanie wykonanej pracy w terminie do 6 kwietnia 2020. ( Wykonanie pracy w ramach lekcji z: 06 – 07.04.2020 r.)
Projekt obowiązkowy.
Czwarty tydzień: 06.04.2020r. – 07.04.2020 r.
Temat : Projekt.( ciąg dalszy)
Korzystaj z podręcznika, atlasu oraz Internetu .
www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-7
Zadania przesyłajcie na pocztę elektroniczną lub na telefon( zdjęcie).
Wasza aktywność, kontakt z nauczycielem jest potwierdzeniem obecności.
BIOLOGIA:
Witam Was moi drodzy, przypominam Wam ,że do 3.04. macie się „oswoić” z układem limfatycznym oraz z higieną i chorobami ukł. krwionośnego , mam nadzieję,że powtarzacie ten materiał. Niedługo zadanie na ocenę.
Teraz trochę spraw organizacyjnych.
Ponieważ przez pewien czas (z przyczyn technicznych) nie mogę się z Wami komunikować przez epodręcznik, nadal będę Wam wysyłać informacje, zadania, wytyczne, tak jak teraz, czyli przez naszą stronę internetową. Wy natomiast, będziecie mi odsyłać zadania lub jakiekolwiek zapytania na następującą pocztę: ko.bialek12@gmail.com
Pozdrawiam Was, mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i niedługo będziemy mogli się zobaczyć w szkole.
Kinga Ochel Białek.
Witam Was moi drodzy ponownie, mam nadzieję, ze jesteście zdrowi i pełni energii do pracy.
Dzisiaj czeka nas kolejna lekcja. Zapiszcie temat lekcji:
1.Temat: Układ odpornościowy – budowa i funkcjonowanie.
2.Przeczytajcie lekcję z podręcznika (str 121 -124)
3. Na podstawie przeczytanego tekstu przygotujcie notatkę do zeszytu
notatka ma zawierać:
co to jest odporność, rodzaje odporności oraz na czym one polegają (czyli podział na wrodzoną i nabytą a nabyta na czynną i bierną a czynne i bierne na na naturalne i sztuczne). Macie również przedstawić podział krwinek białych.
Po wykonaniu notatki do zeszytu robicie zdjęcie i wysyłacie mi na maila. Osoby które będą się uchylać zostaną nagrodzeni „odpowiednią „ oceną. Macie czas do 9.04.2020
Powodzenia.
Teraz drugi temat:
Temat: Układ odpornościowy – utrwalenie wiadomości.
Będziecie teraz mieli do wykonania pracę na ocenę – będzie to krzyżówka odwrotna. Już kiedyś taką krzyżówkę robiliście. Mimo to przypomnę, jak ją wykonać.
1. Pamiętaj, aby wszystkie hasła ( główne i poziome) dotyczyły tylko i wyłącznie odporności.
2. Teraz wymyśl hasło główne ( musi się składać z co najmniej 10 liter).Litery w haśle głównym układasz pionowo.
3. Teraz wymyślasz hasła poziome ( mogą one zaczynać się od liter hasła głównego lub litery hasła głównego mogą być w środku albo na końcu hasła poziomego)
4. W trzecim etapie układasz pytania do haseł poziomych.
Uwaga: całą, uzupełnioną krzyżówkę wraz z pytaniami umieszczacie w zeszycie, podpisujecie ją. Następnie robicie zdjęcie i przesyłacie mi na maila. Macie czas do 15.04.2020
Życzę powodzenia.
CHEMIA:
Witam Was moi drodzy, przypominam Wam ,że do 3.04. macie się „oswoić” z wiadomościami o wodzie, mam nadzieję,że ten materiał też powtarzacie. Przypominam Wam również o uczeniu się symboli pierwiastków zgodnie z naszym harmonogramem. Gdy wrócimy do szkoły będziemy musieli się nimi posługiwać płynnie . Niedługo zadanie na ocenę.
Teraz trochę spraw organizacyjnych.
Ponieważ przez pewien czas (z przyczyn technicznych) nie mogę się z Wami komunikować przez epodręcznik, nadal będę Wam wysyłać informacje, zadania, wytyczne, tak jak teraz, czyli przez naszą stronę internetową. Wy natomiast, będziecie mi odsyłać zadania lub jakiekolwiek zapytania na następującą pocztę: ko.bialek12@gmail.com
Pozdrawiam Was, mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i niedługo będziemy mogli się zobaczyć w szkole.
Kinga Ochel Białek.
Temat: Rodzaje roztworów.
Moi drodzy, na podstawie podręcznika (str 170 – 176 )przygotowujecie do zeszytu notatkę na temat roztworów. W notatce ma być: co to jest roztwór nasycony, nienasycony, stężony, rozcieńczony oraz podział na właściwy, koloidalny i zawiesina ( z wyjaśnieniami) (oczywiście uczycie się tego). Robicie zdjęcie i wysyłacie mi na maila.
Macie czas do 15.04.2020
Życzę powodzenia.
MATEMATYKA/ FIZYKA:
HISTORIA:
Wtorek 1 godzina
7.04 |
Temat: Świat po I wojnie światowej1. skutki społeczne, ekonomiczne i polityczne I wojny światowej
2. traktat wersalski i traktaty pokojowe z państwami centralnymi oraz ich postanowienia 3. konferencja w Locarno i jej postanowienia |
*Spotkanie na fb: Wędrówki W Czasie:Film na YT: https://www.youtube.com/watch?v=oPLcNvrfcTI Traktat Wersalski IOblicza Historii
*samodzielna praca z podręcznikiem, *Konsultacje e-mail wedrowkiwczasie7@op.pl
|
Na priv, w mailu lub komentarzach,1. Kto wchodził w skład Wielkiej Trójki?
2. Kto reprezentował Polskę na konferencji pokojowej
|
PLASTYKA:
Temat: Kartka wielkanocna
-pracę należy wykonać na kartce kolorowej lub białej ( najlepiej technicznej)
-wymiary kartki to 18cm x 14cm
– w realizacji tematu wykorzystajcie najważniejsze symbole wielkanocne ( baranek, pisanka, koszyczek wielkanocny z pisankami, kurczątko, zajączek, gałązki bazi lub bukszpanu, wiosenne kwiaty)- oczywiście nie wszystkie symbole na jednej kartce, wybór należy do Was
-technika wykonania pracy dowolna ( wycinanka, wyrywanka, rysowanie kredkami, pisakami, cienkopisami, kolorowe tkaniny – polecam łączenie technik.
– kartka powinna zawierać napis „Wesołych Świąt” lub „Wesołego Alleluja”
– pracę proszę przesyłać do 8.04 (środa)
Wszelkie pytania, konsultacje oraz ukończone prace przesyłajcie proszę na adres:
jadwigatrza.szkola@gmail.com
Ważna informacja!
Proszę o przesyłanie prac na poprzedni temat: Pomagamy drugiemu człowiekowi. Jest to temat dla wszystkich obowiązkowy i bardzo aktualny. Termin nadsyłania prac to 30. 03 (poniedziałek).
Temat : Kartka wielkanocna
Przypominam, że temat ten jest aktualny do 8 kwietnia.
Dokładne informacje w tematach ubiegłego tygodnia.
Czekam na prace pod stałym adresem: jadwigatrza.szkola@gmail.com
INFORMATYKA:
Tym razem wykonamy kolejne ćwiczenia w programie Logomocja. Będą to procedury z parametrami. Jak wiemy tworzenie figur geometrycznych bez stosowania procedur z parametrami jest możliwe, tylko bardziej czasochłonne zwłaszcza, gdy potrzebujemy wykonać ich większą ilość , a różnić będą się jedynie np. długością boku. Dlatego też proszę wykonać następujące ćwiczenie.
Stwórz następującą procedurę z parametrem:
oto SZEŚCIOKĄT :N
powtórz 6 [np :N lw 60]
już
Logomocja Imagine DEMO
Zapisz ją pod nazwą SZEŚCIOKĄT i wykorzystaj do stworzenia 4 sześciokątów o długości boku odpowiednio: 50, 70, 90, 110.
Wykonaj zrzut ekranu efektu swojej pracy (Print Screen) albo po prostu zdjęcie ekranu i wyślij na mój adres: bobbob@op.pl
MUZYKA:
Dzisiaj poznamy postać kolejnego wybitnego polskiego kompozytora, twórcy opery narodowej, licznych pieśni i innych utworów. Zapoznaj się z materiałem na temat Stanisława Moniuszki podanym w linku i naucz się charakteryzować pojęcia przedstawione poniżej. Poproszę o to w przyszłości gdy zapoznamy się z większą ilością zagadnień:
Link do materiału na temat S. Moniuszki:
https://epodreczniki.pl/a/opera-narodowa—stanislaw-moniuszko/DTVE7f8Zg
DORADZTWO ZAWODOWE:
JĘZYK NIEMIECKI:
Język niemiecki, kl.7 (D),30.03-03.04
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
edukacja zdrowotna :
zasady zdrowego odżywiania
https://www.youtube.com/watch?v=DF4znGEcBPU&t=129shttps%3A%2F
ćwiczenia ogólnorozwojowe:
poniżej podaję link do wykonania prawidłowej „pompki”
https://www.youtube.com/watch?v=_spPWlYR0bE
zadanie do wykonania:
przez cały dzień wykonuj co godzinę jedną lub dwie „pompki” przez tydzień w piątek sprawdź czy wykonasz 10 „pompek ” w 1 serii
trening ogólnorozwojowy z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała
https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo
proszę się nie sugerować ze w tytule jest napisane „dla mężczyzn” próbują ćwiczyć wszyscy.
Historia sportu:
Igrzyska Olimpijskie
https://sciaga.pl/tekst/153157-154-igrzyska-olimpijskie
podaję link na który proszę przysyłać potwierdzenia o zapoznaniu się z podanym materiałem oraz o wykonaniu zadanego zadania
wuef.dabrowka@onet.eu
ps proszę o przesłanie czasu wykonania podporu przodem „deska” (zadanie z poprzedniego tygodnia)
pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa
Dzień dobry.
Bardzo proszę o zapoznanie się z poniższym filmikiem instruktażowym, który pomoże wyobrazić sobie lepiej odbicie piłki sposobem górnym i dolnym w siatkówce. Objaśnia Mariusz Wlazły jeden z najlepszych siatkarzy świata wice mistrz świata 2006, mistrz świata oraz MVP 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=kfkZYQCDO84
https://spryciarz.com/poradnik-typera/mistrzostwa-swiata-w-pilce-noznej-historia-i-ciekawostki,122