JĘZYK POLSKI:
Do pobrania:
Język polski I tydzień klasa VI
(Proszę o szybki kontakt ze mną, musimy ustalić lekturę do analizy)
23.03. Temat: Biblijny początek świata.
tekst str.238-240
Biblia– inaczej Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, stanowi zbiór ksiąg religijnych judaizmu i chrześcijaństwa, jest księgą objawioną przez Boga samego. Biblijne księgi powstawały w rozległym przeciągu czasu: od XIII wieku przed Chr. do I wieku po Chr.
Bóg –wielki, wszechwładny, wszechwiedzący, twórczy, niepojęty, przewidujący
Ćw. 1/240-proponuję wpisać tekst do tabeli
Obejrzę: Stworzenie świata YouTube 4:24
https://epodreczniki.pl/ wpisać: Stworzenie świata według artystów ( odpowiedzi nie wpisujecie do
zeszytu )
24.03. Temat: Po co Bóg stworzył człowieka? J. Kulmowa ,,Człowiek żeby patrzał”.
tekst str.241
cud- wyczyniać cuda, coś graniczy z cudem, cud gospodarczy, cudów nie ma, ósmy
cud świata
25.03. Temat: W raju.
tekst str. 242-243
ćw. 1/243 – można wpisać zielonym kolorem
Ćwiczenia frazeologiczne
zakazany owoc – (wyjaśnij , ułóż zdanie, w którym to wyrażenie ma sens przenośny )
rajskie życie (wyjaśnij)
czuć się jak w raju (wyjaśnij)
raj utracony (wyjaśnij)
YouTube – I część stworzenie świata, II część stworzenie człowieka
27.03. Temat: Zapiski Adama i Ewy.
Tekst str. 245-246
1.ćw. 4/247
Cechy Adama | Cechy Ewy |
upór, gadulstwo, nieśmiałość ,brak taktu, pewność siebie , wrażliwość, skromność, swoboda , cierpliwość, grzeczność, tupet, takt, małomówność, śmiałość.
BIOLOGIA:
1. Zapoznać się z informacjami na temat przeglądu i znaczenia ryb zawartych w podręczniku na str. 87 – 92
2. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń str. 69 – 76
(ćw. nr8 i 9 str72 oraz 7 str76 nie są obowiązkowe)
3. Zapoznać się z informacjami na temat: płazy – kręgowce wodno – lądowe str 93 – 96
4. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń str. 77 – 79
Witam Was moi drodzy, niestety nadal nie możemy się spotykać w szkole, dlatego będziemy musieli kontaktować się ze sobą przez naszą stronę internetową.
Chcę Wam przekazać kolejne zadania i wytyczne, które pomogą Wam w samodzielnej pracy. Bardzo proszę, abyście te zadania zrealizowali do 3.04.2020. Kolejne prace otrzymacie w późniejszym terminie.
1. Zapiszcie do zeszytu temat lekcji: Przegląd i znaczenie płazów.
2. Zapoznajcie się z podziałem płazów na : ogoniaste, bezogonowe i beznogie ( podr. Str. 97)
3. Zapoznajcie się z informacjami dotyczącymi polskich płazów (podr str. 98-99)
PAMIĘTAJ !!!!!!!wszystkie płazy w Polsce są chronione
4. Proszę zaznajomić się ze znaczeniem płazów w przyrodzie i dla człowieka (podr. Str. 101)
5. Zapoznaj się z głównymi zagrożeniami i sposobami ochrony płazów
6. Wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 82 – 84 ćw: 1-6
GEOGRAFIA:
Pierwszy tydzień : 17.03.2020r.
Temat: Rolnictwo Dani i Węgier.
Proszę zapoznać się z tematem z podręcznika od str.98 do 103.
W zeszycie wykonać ćwiczenia : 1-3, ze str. 103.
Zadanie dodatkowe: Do poczytania ciekawostki z serii „ Oczami podróżnika”
Drugi tydzień: 24.03.2020r.
Temat: Przemysł i usługi we Francji.
Odpowiedz na pytania ( odpowiedzi zapisz w zeszycie ucznia) :
1) Czym jest przemysł ?
2) Jakie czynniki wpłynęły na rozwój przemysłu we Francji ?
3) Jakie jest znaczenie usług dla gospodarki Francji ?
Materiał w podręczniku od str. 106 do 111.
Zadanie dodatkowe: Do poczytania ciekawostki z serii „ Oczami podróżnika”
Korzystaj z podręcznika, atlasu oraz Internetu .
www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-6
HISTORIA:
Informacje, ciekawostki, tematy i zadania dla wszystkich chętnych znajdują się na FB Wędrówki W Czasie
Zapraszam do korzystania i kontaktowania się ze mną, tam będziemy omawiali wspólnie zagadnienia z historii i wos-u.
Tematy z podręcznika dla uczniów, którzy wolą pracować sami:
kl.6 – Barok i sarmatyzm, Oświecenie w Europie, Nowe potęgi europejskie,. Stany Zjednoczone Ameryki
PLASTYKA:
Temat pracy: „Pomagamy drugiemu człowiekowi” (temat omówiony na lekcji)
– format pracy A3, (duży blok techniczny)
– technika pracy dowolna, płaska (farby, pisaki, kredki, kolaż, itp. – można łączyć techniki)
*Realizując tę pracę można nawiązać do obecnej sytuacji na świecie.
Zdjęcia wykonanych prac, bardzo proszę przesłać do 30.03 (poniedziałek) na podany adres email: jadwigatrza.szkola@gmail.com
INFORMATYKA:
Zapoznaj się z przybornikiem programu Gimp (w podręczniku rozdział 4.1., strony 96-98), pobierz z internetu Gimpa (jest programem darmowym) i zapoznaj się z jego strukturą w praktyce.
Utwórz pierwszą warstwę w programie Gimp i wypełnij ją kolorem, wykorzystaj instrukcje znajdujące się w podręczniku na str. 91-10, następnie efekt swej pracy zapisz na dysku komputera. Link do e-podręcznika: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Informatyka-lubie-to[SP][kl_6][pr_2019]/
Napisz, czy udało Ci się wykonać polecenia na adres: bobbob@op.pl
MUZYKA:
Zapoznaj się z materiałami audiowizualnymi związanymi z tematem „Rola muzyki w filmie” i naucz się odpowiadać na następujące pytania:
Czy znany jest Ci film, w którym nie pojawia się żadna muzyka? Jak myślisz, dlaczego muzyka jest nieodzowną częścią filmu? Jakie cechy ma muzyka i efekty dźwiękowe wykorzystywane w filmie? Co to są motywy przewodnie?
Odpowiedzi prześlij na adres: bobbob@op.pl
Materiały do obejrzenia i wysłuchania pochodzą ze strony: http://www.muzykotekaszkolna.pl/nauka/scenariusze-lekcji/rola-muzyki-w-filmie/
https://www.youtube.com/watch?v=meK0G3o9mPw&feature=youtu.berola-muzyki-w-filmie
prezentacja PowerPoint o muzyce filmowej: rola_muzyki_w_filmie
Pozostając w temacie muzyki filmowej zapoznaj się z przykładami muzycznymi autorstwa polskich kompozytorów, w tym także laureatów Oskara – Nagrody Akademii Filmowej, Bronisława Kapera i Jana A.P. Kaczmarka. Zastanów się, który z przykładów najbardziej Ci się podoba i dlaczego?
Odpowiedź prześlij na adres: bobbob@op.pl
MATEMATYKA:
Witam wspaniałych szóstoklasistów .
Mam dla Was małe zadanie do wykonania, poniżej zamieszczę link do strony internetowej. Po wejściu na w/w stronę zobaczycie trzy filmy dotyczące wyrażeń algebraicznych. Bardzo proszę o zapoznanie się z nimi jako przypomnienie wiadomości z ostatnich lekcji przed przerwą. Prosiłbym żeby zrobić to do piątku, ponieważ w piątek otrzymacie dalsze materiały.
Bardzo proszę również aby każdy kto wykona zadanie potwierdził mi to wiadomością na mojego maila: grzkuc13@gmail.com Pozdrawiam was wszystkich serdecznie G.Kuc
A tu zamieszczam link do strony: https://pistacja.tv/film/mat00351-wyrazenia-algebraiczne-suma-roznica-iloczyn-iloraz?playlist=79
Dzień dobry wszystkim. Mam nadzieję że zapoznaliście się z filmami które przesłałem wam w środę i dzisiaj zgodnie z umową przesyłam kolejne zadania. Niestety nikt z Was nie wysłał do mnie informacji zwrotnej na maila. Ta informacja jest dla mnie ważna, ponieważ w ten sposób mogę dowiedzieć się ile osób zaangażowało się w nowy sposób nauczania.
Zadanie na dzisiaj zapoznajcie się proszę z materiałami z poniższego linku oglądnijcie sobie 4 pierwsze filmiki. Oto link: https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-iv-vi/elementy-algebry/plmat003-rownania-wprowadzenie
Po obejrzeniu bardzo proszę spróbujcie rozwiązać zadania z ćwiczeń ze strony: 93 i 94
Bardzo proszę również o potwierdzenie Waszych działań na mojego maila grzkuc13@gmail.com wystarczy jedno zdanie „zapoznałem/AM się z materiałami i imię i nazwisko. Pozdrawiam czekam na wiadomości. G.Kuc
Witam Was serdecznie i na początku dziękuję za maile i informację o waszych działaniach. Te maile są również dla mnie swoistym sprawdzeniem obecności dlatego po każdej partii materiału wyślijcie do mnie „obecność” mail przypomnę na końcu.
Dzisiaj na podstawie tego co obejrzeliście na filmach popracujemy z podręcznikiem i zeszytem.
Temat: Rozwiązywanie równań – matematyka_VI_rownania
Temat: Rozwiązywanie równań -zadania – matematyka_6_4
WDŻ:
18.03
T: Zarządzanie sobą
gr.dz.: Film pt. ” Partycjadysku” z serii Rodzina na 5-tke
25.03
T: Zarządzanie sobą
gr.chł. : Film pt. ” Partycjadysku” z serii Rodzina na 5-tke
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
ZALECENIA DLA UCZNIÓW DO REALIZACJI ZAJĘĆ Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKOLNO PRZEDSZKOLNYM W DĄBRÓWCE.
Najprostsze formy aktywności fizycznej i rekreacji możliwe do zrealizowania w domu. Ćwiczenia proszę wykonywać w obecności osoby dorosłej , ponieważ tak jak na lekcjach mogą się zdarzyć drobne urazy. Włączamy do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców.
✓ Naprzemianstronne i obustronne krążenia ramion w przód i w tył, w pozycji rozkroku – 5 powtórzeń,
✓ Bieg w miejscu- 1 minuta,
✓ Wymachy ramion naprzemianstronne (ruch narciarski),
✓ Przysiady – 20 powtórzeń,
✓ “Pajacyki” – 20 powtórzeń,
✓ Skłony tułowia w leżeniu tyłem (brzuszki) – 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
(kolana ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej).
✓ Przysiad podparty, wyrzuty obunóż do podporu przodem 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
✓ Ćwiczenia rozciągające w siadzie prostym, rozkrocznym i w pozycji stojącej.
WYZWANIE: WYKONAJ PODPÓR PRZODEM NA PRZEDRAMIONACH Z WYPROSTOWANYM CIAŁEM – „DESKĘ”. ZACZNIJ OD 20s. PRÓBUJ CODZIENNIE ZWIĘKSZAĆ CZAS np. O 5s. REKORDY SPRAWDZIMY PO POWROCIE DO SZKOŁY.
ŻYCZYMY ZDROWIA I POWODZENIA: ,,W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH….”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA w pomieszczeniu
podczas ruchu i ćwiczeń w czasie kwarantanny domowej :
1. Ruch i ćwiczenia w pomieszczeniu wykonujemy po 15 minutach wietrzenia pokoju ( przed ćwiczeniami otwieramy okno i wychodzimy z pokoju).
2. Przygotowujemy wolną przestrzeń do ćwiczeń, odsuwając meble, zabawki, kwiaty itp.
3. Na podłodze możemy rozłożyć matę gimnastyczną.
4. Wcześniej przygotowujemy drobne przybory do ćwiczeń.
5. Gdy będziemy ćwiczyć na: mini siłowni, rowerku stacjonarnym, bieżni itp. dokładnie sprawdzamy czy sprzęt jest sprawny, bez uszkodzeń, bez ostrych i niebezpiecznych kantów.
6. Gdy podczas ćwiczeń sprzęt sportowy ulegnie awarii – od razu go odkładamy przeznaczając do naprawy.
7. Po rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających możemy przejść do ćwiczeń bardziej wymagających i złożonych.
8. W przypadku zranienia od razu informujemy rodziców – opiekunów i udzielamy pierwszej pomocy.
9. Gdy wysiłek i tempo są duże zwiększamy naszą uwagę i dbamy bardziej o nasze bezpieczeństwo.
10. Nie ćwiczymy pod lampą, przy szklanych przedmiotach i na bardzo śliskich powierzchniach.
11. Gdy jesteś bardzo zmęczony, masz mroczki lub bóle – nie ćwicz.
12.Zamiast ćwiczyć 1 x w tygodniu długo – lepiej jest ćwiczyć codziennie po 15-20 minut lub co drugi dzień 30-40 minut.
13. O czasie, w którym będziemy ćwiczyli w domu zawsze muszą być poinformowani rodzice – opiekunowie (np. „Mamo dzisiaj będę się gimnastykowała od 10.00 do 10.30” ).
14. Pijemy letnie płyny – nie te wyjęte z lodówki (dla zdrowia).