JĘZYK POLSKI:
Powtórzenie wiadomości
https://epodreczniki.pl/a/podmiot-i-orzeczenie—szybkie-przypomnienie/Djzjqq0XS [podmiot i orzeczenie)
https://epodreczniki.pl/a/z-polskich-legend/DPuAJHH5c – legenda
https://epodreczniki.pl/a/diabel-tkwi-w-szczegolach-czyli-o-o-i-u/DpZhNLY2s ó
https://epodreczniki.pl/a/urzekajace-rzesy-zaby-bozenki-czyli-o-rz-i-z/DOGOnnwLE rz ż
https://epodreczniki.pl/a/hrabia-i-chinska-herbata-czyli-o-ch-i-h/DT1kzOIFR ch i h
https://epodreczniki.pl/a/licz-sie-z-liczebnikami/DO1dwpORA liczebniki
https://epodreczniki.pl/a/hrabia-i-chinska-herbata-czyli-o-ch-i-h/DT1kzOIFR – pisownia wyrazó z „h” i „ch”
Wszystkie zamieszczone zadania obejmują materiał omówiony już na lekcjach i służą powtórzeniu i utrwaleniu zagadnień. Proszę w miarę możliwości rozwiązywać zadania na komputerze. Nie ma potrzeby zapisywać odpowiedzi w zeszycie. W razie pytań lub trudności proszę o kontakt: agaen32700@gmail.com.
BIOLOGIA:
1. Zapoznać się z informacjami na temat tkanek miękiszowych zawartych w podręczniku na str. 95 2. Powtórzyć materiał dotyczący tkanek roślinnych – podręcznik str. 93 – 97
3. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń str 62 -65
4. Zapoznać się z informacjami na temat korzenia zawartych w podręczniku str. 98 – 101
Proszę szczególnie zwrócić uwagę na budowę zewnętrzną korzenia ( str98), rodzaje systemów korzeniowych ( str99) oraz przekształcenia korzenia (str 100 -101)
5. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń str 66 – 68
Witam Was moi drodzy, niestety nadal nie możemy się spotykać w szkole, dlatego będziemy musieli kontaktować się ze sobą przez naszą stronę internetową.
Chcę Wam przekazać kolejne zadania i wytyczne, które pomogą Wam w samodzielnej pracy. Bardzo proszę, abyście te zadania zrealizowali do 3.04.2020. Kolejne prace otrzymacie w późniejszym terminie.
1. Zapiszcie do zeszytu temat lekcji: Pęd – budowa i funkcje łodygi.
2. zapoznajcie się z wyjaśnieniem – co to jest pęd – podr. Str. 102
3. poznajcie funkcje łodygi ( podr. Str. 102)
4. poznajcie budowę łodygi (zewnętrzną i wewnętrzną) – (rys str 103)
5. poznajcie przekształcenia łodyg ( chodzi o bulwy, kłącza, łodygi czepne i rozłogi) – ( podr. Str. 104 – 105 ). Należy znać rodzaje przekształceń łodyg oraz umieć podać przykład rośliny z takim przekształceniem.
6. Wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń od str. 69 – 71 nr 1, 2, 6, 7, 8
7. Bardzo proszę, powtarzajcie wiadomości dotyczące tkanek roślinnych. Niedługo będziecie zdobywać oceny z tego zakresu. W jaki sposób? – napiszę Wam następnym razem.
Pozdrawiam Was i życzę powodzenia w pracy.
MATEMATYKA:
Dzień dobry piąta klaso. W tym nietypowym w roku szkolnym czasie proponuję popracowania z matematyką. Bardzo proszę o wejście na następującą stonę: www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-5 i wybrać opcję przedmioty z wyświetlonych przedmiotów wybrać matematykę. Wyświetlą się tematy na cały tydzień. Wśród materiałów przygotowanych do każdego tematu zapoznajcie się z materiałami z linku: pistacja.tv Nie musicie robić wszystkiego w jeden dzień podzielcie sobie to na każdy dzień jeden temat. W razie jakich kol wiek pytań piszcie do mnie na adres: grzkuc13@gmail.com
Temat: Zapisywanie ułamków dziesiętnych – matematyka_5_2
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych – matematyka_5
HISTORIA:
Informacje, ciekawostki, tematy i zadania dla wszystkich chętnych znajdują się na FB Wędrówki W Czasie
Zapraszam do korzystania i kontaktowania się ze mną, tam będziemy omawiali wspólnie zagadnienia z historii i wos-u.
Tematy z podręcznika dla uczniów, którzy wolą pracować sami:
kl. 5 – Tajemnice sprzed wieków – Dlaczego rycerze brali udział w turniejach? Średniowieczne miasto i wieś, Kościół w średniowieczu, Sztuka średniowiecza
PLASTYKA:
Temat pracy: „Pomagamy drugiemu człowiekowi” (temat omówiony na lekcji)
– format pracy A3, (duży blok techniczny)
– technika pracy dowolna, płaska (farby, pisaki, kredki, kolaż, itp. – można łączyć techniki)
*Realizując tę pracę można nawiązać do obecnej sytuacji na świecie.
Zdjęcia wykonanych prac, bardzo proszę przesłać do 30.03 (poniedziałek) na podany adres email: jadwigatrza.szkola@gmail.com
INFORMATYKA:
Wykonaj własną prezentację multimedialną na dowolny temat (może być taka jak ta wykonywana w szkole) z zastosowaniem dowolnego narzędzia do tworzenia prezentacji jakim dysponujesz w domu (np. PowerPoint lub darmowe aplikacje dostępne w internecie jak: OpenOffice Impress, LibreOffice Impress, Canva czy Google Slides), zapisz efekty pracy na dysku komputera w stworzonym uprzednio katalogu, w którym będziesz gromadził także przyszłe prace.
Windows Media Player jako program do tworzenia prezentacji slajdów.
Zakładając, że niektórzy z Was mogą mieć problemy z zainstalowaniem wymienionych we wcześniejszej lekcji programów, proponuję kolejne (ewentualnie dla osób z problemami instalacyjnymi – alternatywne) ćwiczenie. Polegać będzie ono na stworzeniu kolejnej prezentacji na dowolny temat, tym razem z wykorzystaniem Windows Media Playera. Jest to aplikacja dostępna w każdym komputerze z systemem Windows i nie trzeba jej dodatkowo instalować. Jej funkcjonalność jest nieco inna niż typowego programu do prezentacji, ale można ją ograniczyć jedynie do zdjęć. Zatem proszę o wykonania dowolnej tematycznie prezentacji-albumu fotograficznego z podkładem muzycznym, przejściami pomiędzy zdjęciami i tekstem oraz wyeksportować ją do dowolnego formatu video lub zapisać w formacie domyślnym Windows Media Player. Całość proszę zapisać w stworzonym wcześniej na dysku katalogu.
Napisz, czy udało Ci się wykonać ćwiczenia na adres: bobbob@op.pl
MUZYKA:
Przeczytaj materiał o polskim tańcu narodowym – krakowiaku (link: http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/gatunki/krakowiak/), naucz się definiować pojęcia: polski taniec narodowy, krakowiak, synkopa. Obejrzyj materiał filmowy: http://www.tance.edu.pl/pl/dances/show/category/0/dance/718
Znajdź w internecie informacje na temat folkloru krajów będących naszymi sąsiadami lub skorzystaj z podręcznika, rozdział 22 i uzupełnij na ich podstawie kartę pracy.
Wykonaj zdjęcie karty pracy i wyślij ją na adres: bobbob@op.pl
WDŻ:
Grupa dziewcząt : Dbam o higienę
Grupa chłopców : Dbam o higienę ( nawyki higieniczne, dbałość o swój wygląd, odżywianie, higiena obuwia , odzieży)
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
ZALECENIA DLA UCZNIÓW DO REALIZACJI ZAJĘĆ Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKOLNO PRZEDSZKOLNYM W DĄBRÓWCE.
Najprostsze formy aktywności fizycznej i rekreacji możliwe do zrealizowania w domu. Ćwiczenia proszę wykonywać w obecności osoby dorosłej , ponieważ tak jak na lekcjach mogą się zdarzyć drobne urazy. Włączamy do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców.
✓ Naprzemianstronne i obustronne krążenia ramion w przód i w tył, w pozycji rozkroku – 5 powtórzeń,
✓ Bieg w miejscu- 1 minuta,
✓ Wymachy ramion naprzemianstronne (ruch narciarski),
✓ Przysiady – 20 powtórzeń,
✓ “Pajacyki” – 20 powtórzeń,
✓ Skłony tułowia w leżeniu tyłem (brzuszki) – 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
(kolana ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej).
✓ Przysiad podparty, wyrzuty obunóż do podporu przodem 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
✓ Ćwiczenia rozciągające w siadzie prostym, rozkrocznym i w pozycji stojącej.
WYZWANIE: WYKONAJ PODPÓR PRZODEM NA PRZEDRAMIONACH Z WYPROSTOWANYM CIAŁEM – „DESKĘ”. ZACZNIJ OD 20s. PRÓBUJ CODZIENNIE ZWIĘKSZAĆ CZAS np. O 5s. REKORDY SPRAWDZIMY PO POWROCIE DO SZKOŁY.
ŻYCZYMY ZDROWIA I POWODZENIA: ,,W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH….”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA w pomieszczeniu
podczas ruchu i ćwiczeń w czasie kwarantanny domowej :
1. Ruch i ćwiczenia w pomieszczeniu wykonujemy po 15 minutach wietrzenia pokoju ( przed ćwiczeniami otwieramy okno i wychodzimy z pokoju).
2. Przygotowujemy wolną przestrzeń do ćwiczeń, odsuwając meble, zabawki, kwiaty itp.
3. Na podłodze możemy rozłożyć matę gimnastyczną.
4. Wcześniej przygotowujemy drobne przybory do ćwiczeń.
5. Gdy będziemy ćwiczyć na: mini siłowni, rowerku stacjonarnym, bieżni itp. dokładnie sprawdzamy czy sprzęt jest sprawny, bez uszkodzeń, bez ostrych i niebezpiecznych kantów.
6. Gdy podczas ćwiczeń sprzęt sportowy ulegnie awarii – od razu go odkładamy przeznaczając do naprawy.
7. Po rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających możemy przejść do ćwiczeń bardziej wymagających i złożonych.
8. W przypadku zranienia od razu informujemy rodziców – opiekunów i udzielamy pierwszej pomocy.
9. Gdy wysiłek i tempo są duże zwiększamy naszą uwagę i dbamy bardziej o nasze bezpieczeństwo.
10. Nie ćwiczymy pod lampą, przy szklanych przedmiotach i na bardzo śliskich powierzchniach.
11. Gdy jesteś bardzo zmęczony, masz mroczki lub bóle – nie ćwicz.
12.Zamiast ćwiczyć 1 x w tygodniu długo – lepiej jest ćwiczyć codziennie po 15-20 minut lub co drugi dzień 30-40 minut.
13. O czasie, w którym będziemy ćwiczyli w domu zawsze muszą być poinformowani rodzice – opiekunowie (np. „Mamo dzisiaj będę się gimnastykowała od 10.00 do 10.30” ).
14. Pijemy letnie płyny – nie te wyjęte z lodówki (dla zdrowia).