JĘZYK POLSKI:
Linki do zadań z języka polskiego:
Klasa 4
https://epodreczniki.pl/a/od-sylaby-do-zdania/Dd9cOV1AE sylaby – przypomnienie wiadomości
https://epodreczniki.pl/a/listy-z-podrozy/DSI3RD64a list – przypomnienie wiadomości
https://epodreczniki.pl/a/o-rzeczowniku-rzeczy-kilka/DdY7DNJSD – rzeczownik – przypomnienie wiadomości
https://epodreczniki.pl/a/rycza-w-klasie-dokazuja-czyli-czasownik-w-akcji/D1747PV3m – czasownik przypomnienie wiadomości
https://epodreczniki.pl/a/nikt-nie-lubi-nieuchwytnych-kolekcjonerow-z-niebezpiecznego-krolestwa-czyli-pisownia-z-nie/DIveJq1uf – pisownia „nie” z różnymi częściami mowy
Wszystkie zamieszczone zadania obejmują materiał omówiony już na lekcjach i służą powtórzeniu i utrwaleniu zagadnień. Proszę w miarę możliwości rozwiązywać zadania na komputerze. Nie ma potrzeby zapisywać odpowiedzi w zeszycie. W razie pytań lub trudności proszę o kontakt: agaen32700@gmail.com.
MATEMATYKA:
Pani Handzel bardzo prosi uczniów o kontakt na maila handzel_anna@wp.pl
HISTORIA:
Informacje, ciekawostki, tematy i zadania dla wszystkich chętnych znajdują się na FB Wędrówki W Czasie
Zapraszam do korzystania i kontaktowania się ze mną, tam będziemy omawiali wspólnie zagadnienia z historii i wos-u.
Tematy z podręcznika dla uczniów, którzy wolą pracować sami:
kl. 4 – Czasy stanisławowskie, Tadeusz Kościuszko na czele powstania, Józef Wybicki i hymn Polski.
PRZYRODA:
Temat 1: Na czym polega zdrowy styl życia? (podręcznik, str. 114-118 oraz zeszyt ćwiczeń- zadania do tematu)
*Zachęcam do skorzystania z materiałów zamieszczonych poniżej:
https://epodreczniki.pl/b/jestes-tym-co-jesz/PDvGe3TzQ
Temat 2: Poznajemy choroby zakaźne i pasożytnicze. (podręcznik, str. 119-123 oraz zeszyt ćwiczeń – zadania do tematu)
Temat 3: Jak uniknąć niebezpiecznych sytuacji w naszym otoczeniu? (podręcznik, str. 124-129 oraz zeszyt ćwiczeń – zadania do tematu)
Temat 4: Uzależnienia są groźne. (podręcznik, str. 130-134 oraz zeszyt ćwiczeń – zadania do tematu)
*Zachęcam do skorzystania z materiałów zamieszczonych poniżej:
https://epodreczniki.pl/a/uzywki-czym-sa-i-dlaczego-sa-szkodliwe/DBfMArZu2
W razie jakichkolwiek wątpliwości, zapraszam do kontaktu poprzez maila: jadwigatrzaska@onet.pl
Zachęcam także do korzystania z adresów ciekawych stron internetowych, znajdujących się przy poszczególnych tematach w podręczniku – „Przyroda w sieci”.
PLASTYKA:
Temat pracy: „Pomagamy drugiemu człowiekowi” (temat omówiony na lekcji)
– format pracy A3, (duży blok techniczny)
– technika pracy dowolna, płaska (farby, pisaki, kredki, kolaż, itp. – można łączyć techniki)
*Realizując tę pracę można nawiązać do obecnej sytuacji na świecie.
W razie jakichkolwiek wątpliwości oraz konsultacji prac, zapraszam do kontaktu poprzez maila: jadwigatrzaska@onet.pl
Zdjęcia wykonanych prac, bardzo proszę przesłać do 30.03 (poniedziałek) na podany adres email: jadwigatrza.szkola@gmail.com
INFORMATYKA:
Przeczytaj materiał z podręcznika, dział 5.1. „O skrótach klawiszowych w programie MS Word” i przećwicz na komputerze zawarte w nim polecenia ze str 99.
Link do e-podręcznika:
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=100
Korzystając z informacji na temat zasad sporządzania notatki w edytorze tekstu Word (rozdział 5.2.) odwzoruj możliwie najdokładniej notatkę „Przyjaciel z Marsa” znajdującą się na stronie 103.
MUZYKA:
Przeczytaj rozdział 21. o muzyce ludowej i polskim tańcu narodowym – mazurze. Naucz się definiować pojęcia: folklor, polskie tańce narodowe ze szczególnym uwzględnieniem mazura, którego przykład wysłuchaj w internecie pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=SM3Zw4APPQI
Link do e-podręcznika z materiałami potrzebnymi do realizacji tematu to: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lekcja-muzyki-4/#p=89
Korzystając z nabytych wcześniej w ramach zajęć z informatyki nowych umiejętności stwórz w edytorze tekstu notatkę na temat: „Polskie tańce narodowe”, w której pojawią się krótkie akapity odnoszące się do każdego z poruszanych na lekcji muzyki tańców. Odwołując się do jeszcze wcześniejszych doświadczeń informatycznych (skróty klawiaturowe) podczas przeglądania informacji w internecie możesz posłużyć się odpowiednimi kombinacjami klawiszy do kopiowania i wklejania informacji. Pamiętaj o podaniu źródła informacji.
Efekt swej pracy prześlij na adres: bobbob@op.pl
JĘZYK ANGIELSKI:
Uczniowie utrwalają materiał z podręcznika ENGLISH CLASS A1 unit 1-unit 5 za pomocą ćwiczeń interaktywnych dostępnych na stronie www.pearson.pl j. angielski, strefa ucznia.
Dodatkowo uczniowie mogą korzystać ze zdalnych lekcji j. angielskiego na portalu www.gov.pl/zdalnelekcje
Lesson 1
Topic: Daily activities- codzienne czynności.
Podręcznik
Zad. 2/ str. 81
Zad. 3/str. 81
Przepisz do zeszytu poprawne wyrażenia od 1-8, szukaj podpowiedzi w tabeli ćw. 2.
Zad. 4/str. 81
Dopasuj słowa do obrazków, przepisz wszystkie wyrażenia do zeszytu.
PAMIĘTAJ! Czasownik HAVE może mieć kilka znaczeń, nie tylko mieć np.
Have braekfast- jeść śniadanie
Have a shower- brać prysznic
I have breakfast at 7 o’clock- jem śniadanie o 7.00
Zad. 5/str.81
Wysłuchaj nagrania 3.02. Zapisz w zeszycie, o jakie czynności chodzi w każdej rozmowie?
Zeszyt ćwiczeń
Wykonaj zadania od 1-5/ str. 50.
Lesson 2
Topic: I listen to classical music. Ćwiczenia w słuchaniu i mówieniu.
Podręcznik
Przepisz do zeszytu wraz z polskim znaczeniem słowa i wyrażenia, które znajdziesz w słowniczku 6.2 / str.89. Nie musisz przepisywać słów, które już znasz.
Używając słownika Google lub innego, przetłumacz i zapisz w zeszycie wyrażenie let me tell you!
Zad.1 / str.82
Wysłuchaj kilka razy(3-5) nagrania 3.03, zdecyduj, kto przygotowuje śniadanie? Lucas, Alex czy Jen?
Zad.2 / str.82
Napisz, kto wykonuje czynności 1-6, Alex, Jen, czy może both ( oznacza to obie osoby).
Zad.3 / str.82
Słuchaj i powtarzaj nagranie 5 razy. Zapamiętaj te zwroty.
Zad.4 / str.82
Wysłuchaj nagrania kilka razy i zdecyduj, co naprawdę robi Alex? Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
WDŻ:
13.03
Temat: Człowiek istota płciowa, film „Przecież jesteś dziewczyną” z serii Rodzinne przeboje
20.03
T: Przekazywanie życia
gr.dz. : „To ze mną tak będzie?” z serii rodzinne przeboje
27.03
T: Przekazywanie życia
gr.chł. : „To ze mną tak będzie?” z serii rodzinne przeboje
WYCHOWANIE FIZYCZNE:
ZALECENIA DLA UCZNIÓW DO REALIZACJI ZAJĘĆ Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W ZESPOLE SZKOLNO PRZEDSZKOLNYM W DĄBRÓWCE.
Najprostsze formy aktywności fizycznej i rekreacji możliwe do zrealizowania w domu. Ćwiczenia proszę wykonywać w obecności osoby dorosłej , ponieważ tak jak na lekcjach mogą się zdarzyć drobne urazy. Włączamy do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców.
✓ Naprzemianstronne i obustronne krążenia ramion w przód i w tył, w pozycji rozkroku – 5 powtórzeń,
✓ Bieg w miejscu- 1 minuta,
✓ Wymachy ramion naprzemianstronne (ruch narciarski),
✓ Przysiady – 20 powtórzeń,
✓ “Pajacyki” – 20 powtórzeń,
✓ Skłony tułowia w leżeniu tyłem (brzuszki) – 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
(kolana ugięte, ramiona skrzyżowane na klatce piersiowej).
✓ Przysiad podparty, wyrzuty obunóż do podporu przodem 2 x 10 powtórzeń z przerwą 10 s,
✓ Ćwiczenia rozciągające w siadzie prostym, rozkrocznym i w pozycji stojącej.
WYZWANIE: WYKONAJ PODPÓR PRZODEM NA PRZEDRAMIONACH Z WYPROSTOWANYM CIAŁEM – „DESKĘ”. ZACZNIJ OD 20s. PRÓBUJ CODZIENNIE ZWIĘKSZAĆ CZAS np. O 5s. REKORDY SPRAWDZIMY PO POWROCIE DO SZKOŁY.
ŻYCZYMY ZDROWIA I POWODZENIA: ,,W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH….”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA w pomieszczeniu
podczas ruchu i ćwiczeń w czasie kwarantanny domowej :
1. Ruch i ćwiczenia w pomieszczeniu wykonujemy po 15 minutach wietrzenia pokoju ( przed ćwiczeniami otwieramy okno i wychodzimy z pokoju).
2. Przygotowujemy wolną przestrzeń do ćwiczeń, odsuwając meble, zabawki, kwiaty itp.
3. Na podłodze możemy rozłożyć matę gimnastyczną.
4. Wcześniej przygotowujemy drobne przybory do ćwiczeń.
5. Gdy będziemy ćwiczyć na: mini siłowni, rowerku stacjonarnym, bieżni itp. dokładnie sprawdzamy czy sprzęt jest sprawny, bez uszkodzeń, bez ostrych i niebezpiecznych kantów.
6. Gdy podczas ćwiczeń sprzęt sportowy ulegnie awarii – od razu go odkładamy przeznaczając do naprawy.
7. Po rozgrzewce i ćwiczeniach rozciągających możemy przejść do ćwiczeń bardziej wymagających i złożonych.
8. W przypadku zranienia od razu informujemy rodziców – opiekunów i udzielamy pierwszej pomocy.
9. Gdy wysiłek i tempo są duże zwiększamy naszą uwagę i dbamy bardziej o nasze bezpieczeństwo.
10. Nie ćwiczymy pod lampą, przy szklanych przedmiotach i na bardzo śliskich powierzchniach.
11. Gdy jesteś bardzo zmęczony, masz mroczki lub bóle – nie ćwicz.
12.Zamiast ćwiczyć 1 x w tygodniu długo – lepiej jest ćwiczyć codziennie po 15-20 minut lub co drugi dzień 30-40 minut.
13. O czasie, w którym będziemy ćwiczyli w domu zawsze muszą być poinformowani rodzice – opiekunowie (np. „Mamo dzisiaj będę się gimnastykowała od 10.00 do 10.30” ).
14. Pijemy letnie płyny – nie te wyjęte z lodówki (dla zdrowia).